LPG sposobem na trujące diesle?

    LPG sposobem na trujące diesle?

    (ip)

    Aktualizacja:

    LPG sposobem na trujące diesle?
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Archiwum

    Autogaz to nie tylko doskonały sposób na oszczędzanie, ale również synonim dbałości o środowisko. Potwierdzeniem tego jest norma Euro VI – jedna z dyrektyw emisyjnych wydanych przez Unię Europejską. Co warto wiedzieć na ten temat?
    Euro VI to norma wyznaczająca limity emisji szkodliwych składników spalin samochodu. Regularne zaostrzanie norm emisyjnych stanowi nie lada wyzwanie dla producentów aut, a co za tym idzie – również producentów instalacji autogaz. Wygórowanym wymaganiom mogą sprostać firmy inwestujące nie tylko w rozwój produktów, ale także w badania i rozwój naukowy. Jedną z nich jest spółka AC S.A., właściciel instalacji LPG/CNG marki STAG.
    – Swój sukces zawdzięczamy ciągłej dywersyfikacji miejsc badań i analiz oraz temu, że nie boimy się wykraczać poza granice kraju, by osiągnąć najwyższe standardy. Normę EURO VI spełniliśmy dzięki wspólnym badaniom przeprowadzonym w Polsce i we Włoszech ze spółką córką – AC Italy. Zrealizowane w październiku 2016 r. testy w wymagającym włoskim laboratorium potwierdziły zgodność instalacji z tą normą, czego potwierdzeniem jest przyznana na rynku włoskim homologacja – mówi Tomasz Cybulko, dyrektor centrum badawczo-rozwojowego firmy AC S.A., producenta systemów autogaz marki STAG.

    Eko sposób na silniki Diesla

    Standard Euro VI jest szczególnie restrykcyjny dla samochodów z silnikami diesla, gdyż dozwolony próg emisji tlenków azotu został zmniejszony ze 180 do tylko 60 miligramów na kilometr. – W odpowiedzi na rosnące oczekiwania społeczne, skonstruowaliśmy oraz wprowadziliśmy na rynek ekologiczne instalacje gazowe przystosowane do pracy z samochodami wyposażonymi w silniki Diesla. Co istotne, w Instytucie Transportu Samochodowego (ITS) w Warszawie zrealizowaliśmy także serię testów na silniku D13K460 montowanym w ciągnikach siodłowych Volvo, który spełnia rygorystyczne standardy Euro VI wg reg. ONZ 115.

    Wyniki testów potwierdziły, że w silnikach, w których została założona instalacja autogaz STAG Diesel wszystkie normy obejmujące emisję, moc oraz diagnostykę OBD zostały zachowane. Co więcej, w ITS rozpoczęliśmy już kolejne testy, tym razem na Skodzie Octavia RS. Mamy już wyniki pierwszego z nich, który wykazał zgodność z R115 – bardzo rygorystyczną normą obowiązującą na terenie Unii Europejskiej – mówi Tomasz Cybulko z firmy AC S.A., producenta systemów autogaz marki STAG. Warto wspomnieć także, że w dużej części krajów, na terenie których obowiązuje norma EURO VI, olej napędowy jest bardzo drogi z powodu wysokich podatków. Znaczna różnica w cenach oleju napędowego i gazu sprawia, że silniki napędzane gazem stanowią niezwykle atrakcyjną propozycję dla flot samochodowych.

    Firma AC S.A. zapowiedziała, że planuje dalszy rozwój oraz wyznaczanie nowych trendów wśród producentów instalacji autogaz. – Normę EURO VI już spełniliśmy, teraz przyszedł czas na kolejny krok. Nie boimy się nowych technologii oraz najnowszych modeli aut, dlatego wkrótce wprowadzimy na rynek kolejną nowość – instalację zupełnie odmienną od tych, które obecnie są dostępne na rynku. Jesteśmy przekonani, że nasz system rzuci nowe światło na sposób projektowania oraz działania systemów autogaz – dodaje Tomasz Cybulko.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      artykuł sponsorowany

      gość 1 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      zapomnieli dodać!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kalkulacja

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Polecam, rachunki małe, a nie ma wielkich utrudnień. Do tego czyste spaliny.
      Tylko instalować.

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama