Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mosty Chrobrego we Wrocławiu przetestowane przez 32-tonowe ciężarówki. A kiedy my nimi pojedziemy?

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Wideo
od 16 lat
We wtorek (8 sierpnia) przeprowadzono na nowych mostach Chrobrego próby obciążeniowe. Na konstrukcję wjechało osiem 32-tonowych ciężarówek, a specjalny czujnik badał uginanie się mostu. Wrocławskie Inwestycje mają już plany wpuszczenia na mosty kierowców, a w przyszłości – tramwaju!

Spis treści

Nowe mosty Chrobrego zdały testy obciążeniowe

- To bardzo ważny etap w procesie kończenia tej inwestycji. Do jej całkowitej potrzebujemy uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów, a to jest możliwe tylko po pomyślnym przejściu obciążeniowych testów – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Na mosty wjechało osiem dużych ciężarówek, które ważyły łącznie około 250 ton.

- Specjalne czujniki badają, w jakim zakresie ugina się obiekt. Mamy pomiary z dokładnością do milimetrów. Potwierdzamy, czy przyjęte w projekcie założenia, są zgodne i czy nie grozi to bezpiecznej eksploatacji przez następne 100 lat. Po mostach będą mogły jeździć pojazdy o masie 40 ton – mówi Mariusz Konecki, kierownik projektu budowy mostów Chrobrego.

Nowymi mostami pojedziemy we wrześniu

Aktualnie kierowcy jeżdżą po częściowo nowym układzie drogowym, który funkcjonuje od strony ulicy Swojczyckiej. Częściowo korzystają też ze starej i wysłużonej jezdni. Jak zdradził Krzysztof Świercz zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone we wrześniu.

- Stare mosty należy zamknąć i przełożyć ruch na nowe obiekty i dokończyć realizację tego, czego nie możemy wykonać dziś. Wykonawca musi pracować przy ruchu samochodów na DW 455 prowadzonej na trasie z Wrocławia do Jelcza-Laskowic, Nadolic i Kamieńca Wrocławskiego, która jest bardzo popularna wśród kierowców – dodaje rzecznik miejskiej spółki.

Co jeszcze powstanie na mostach?

Na układzie drogowym pozostało wykonanie dróg rowerowych, chodników i wysepek do separacji ruchu. Przebudowa mostów Chrobrego to również:

  • przebudowa czterech skrzyżowań (Mickiewicza z Monte Cassino, Swojczyckiej z Mydlaną z
  • Marco Polo i ul. Monopolową),
  • 700 metrów nowej jezdni,
  • nowe udogodnienie - drogi rowerowe,
  • szersze chodniki,
  • powstanie 330-metrowego torowiska,
  • zwiększona nośność z 15 do 40 ton.

Finalna wersja mostów Chrobrego przewiduje przejazd dla tramwajów, dlatego niezbędne jest wyłożenie torowiska. Jeśli prace będą przebiegały zgodnie z planem, całkowite zakończenie inwestycji planowane jest na październik 2023 roku.

- To istotna inwestycja dla Sępolna i Swojczyc oraz dla kierowców wlotu z Jelcza – Laskowic i Nadolic i Kamieńca Wrocławskiego. Będzie to również wygodna alternatywa do wyjazdu na Wschodnią Obwodnicę Wrocławia – mówią wrocławscy urzędnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska