Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie ma już stacji dla aut na prąd przy CH Borek. "Nie było zainteresowania"

Piotr Bera
12.12.2011  Otwarcie pierwszej we Wrocławiu stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie centrum handlowego Borek przy ulicy Hallera
12.12.2011 Otwarcie pierwszej we Wrocławiu stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie centrum handlowego Borek przy ulicy Hallera Janusz Wójtowicz / Polska Press Grupa
- Dlaczego stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy Centrum Handlowym Borek przy ulicy Hallera zniknęła? Stację otwierano z wielką pompą i już jej nie ma. Czy nikt z niej nie korzystał, a jej ustawienie było tylko swoistą reklamą miasta i centrum handlowego? - pyta Czytelnik Marcin Nogal.

Sprawą zajął się reporter Piotr Bera:

Stacja ładowania elektrycznego cieszyła się zbyt małym zainteresowaniem klientów, dlatego operator stacji firma Galactico.pl wypowiedziała umowę najmu.

- Widząc, że nie jest to miejsce zbyt często odwiedzane przez użytkowników aut elektrycznych zaproponowaliśmy zarządcy CH Borek przeniesienie stacji bliżej głównego wejścia, na co niestety nie otrzymaliśmy zgody - tłumaczy Urszula Przegalińska-Kubik z Galactico.pl.

Stacja ładowania przy CH Borek pojawiła się w 2011 r. i była pierwszym takim punktem na mapie Wrocławia. Operatorem systemu została firma Galactico.pl, gdyż miasto wyłoniło ją w konkursie w ramach Wrocławskiego Systemu Stacji Ładowania Pojazdów Elektrycznych.

Dodajmy, że do konkursu zgłosiła się tylko ta jedna firma, innych ofert nie było. W zamian Galactico.pl otrzymała dofinansowanie na ustawienie poszczególnych stacji. Koszt jednego takiego punktu to ok. 30-50 tys. zł w zależności od tego, w jakim miejscu stanął i czy trzeba było np. przygotować dodatkowe przyłącze prądu. W przypadku stacji, którą Galactico.pl zainstalowało przy CH Borek, dofinansowanie otrzymane z miasta wyniosło 20 tys. zł.

Po pięciu latach okazało się jednak, że montaż stacji w tym miejscu nie był dobrym pomysłem. - Staramy się, żeby stacje, które zostają przez nas odinstalowane nie znikały całkowicie z mapy Wrocławia, a zostały jedynie przeniesione w inne miejsca. Postępujemy tak jak zapowiadaliśmy w początkowym etapie realizacji projektu. Zbieramy informacje na temat wszystkich lokalizacji tzn. jak często użytkownicy korzystają z danych punktów i na tej podstawie podejmujemy decyzje o pozostawieniu bądź też przeniesieniu stacji w inne miejsce - dodaje Przegalińska-Kubik.

Koszt ładowania dla operatora jednego samochodu wynosi 6 zł. Kierowcy korzystający ze stacji muszą dokonać opłaty rejestracyjnej w wysokości 20 zł, na podstawie której otrzymuje autoryzacyjną kartę zbliżeniową umożliwiającą mu darmowe korzystanie ze wszystkich stacji zarządzanych przez spółkę Galactico. Nie tylko tych, które są zainstalowane we Wrocławiu.

Obecnie we Wrocławiu jest 11 stacji ładowania pojazdów zarządzanych przez Galactico.pl.
Gdzie je można znaleźć?

- ul. Austriacka,
- ul. Bolesława Krzywoustego 126,
- ul. Graniczna 8c,
- ul. Bajana 1,
- ul. Karkonoska 45,
- ul. Paprotna 7,
- ul. Piłsudskiego 49,
- ul. Powstańców Śląskich 73,
- ul. Dmowskiego 7,
- ul. Świeradowska 70,
- Wyspa Słodowa 10

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nie ma już stacji dla aut na prąd przy CH Borek. "Nie było zainteresowania" - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska