Nie ma już stacji dla aut na prąd przy CH Borek. "Nie było...

    Nie ma już stacji dla aut na prąd przy CH Borek. "Nie było zainteresowania"

    Piotr Bera

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    12.12.2011  Otwarcie pierwszej we Wrocławiu stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie centrum handlowego Borek przy ulicy Hallera
    1/16
    przejdź do galerii

    12.12.2011 Otwarcie pierwszej we Wrocławiu stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie centrum handlowego Borek przy ulicy Hallera ©Janusz Wójtowicz / Polska Press Grupa

    - Dlaczego stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy Centrum Handlowym Borek przy ulicy Hallera zniknęła? Stację otwierano z wielką pompą i już jej nie ma. Czy nikt z niej nie korzystał, a jej ustawienie było tylko swoistą reklamą miasta i centrum handlowego? - pyta Czytelnik Marcin Nogal.
    Sprawą zajął się reporter Piotr Bera:

    Stacja ładowania elektrycznego cieszyła się zbyt małym zainteresowaniem klientów, dlatego operator stacji firma Galactico.pl wypowiedziała umowę najmu.

    - Widząc, że nie jest to miejsce zbyt często odwiedzane przez użytkowników aut elektrycznych zaproponowaliśmy zarządcy CH Borek przeniesienie stacji bliżej głównego wejścia, na co niestety nie otrzymaliśmy zgody - tłumaczy Urszula Przegalińska-Kubik z Galactico.pl.


    Stacja ładowania przy CH Borek pojawiła się w 2011 r. i była pierwszym takim punktem na mapie Wrocławia. Operatorem systemu została firma Galactico.pl, gdyż miasto wyłoniło ją w konkursie w ramach Wrocławskiego Systemu Stacji Ładowania Pojazdów Elektrycznych.

    Dodajmy, że do konkursu zgłosiła się tylko ta jedna firma, innych ofert nie było. W zamian Galactico.pl otrzymała dofinansowanie na ustawienie poszczególnych stacji. Koszt jednego takiego punktu to ok. 30-50 tys. zł w zależności od tego, w jakim miejscu stanął i czy trzeba było np. przygotować dodatkowe przyłącze prądu. W przypadku stacji, którą Galactico.pl zainstalowało przy CH Borek, dofinansowanie otrzymane z miasta wyniosło 20 tys. zł.

    Po pięciu latach okazało się jednak, że montaż stacji w tym miejscu nie był dobrym pomysłem. - Staramy się, żeby stacje, które zostają przez nas odinstalowane nie znikały całkowicie z mapy Wrocławia, a zostały jedynie przeniesione w inne miejsca. Postępujemy tak jak zapowiadaliśmy w początkowym etapie realizacji projektu. Zbieramy informacje na temat wszystkich lokalizacji tzn. jak często użytkownicy korzystają z danych punktów i na tej podstawie podejmujemy decyzje o pozostawieniu bądź też przeniesieniu stacji w inne miejsce - dodaje Przegalińska-Kubik.

    Koszt ładowania dla operatora jednego samochodu wynosi 6 zł. Kierowcy korzystający ze stacji muszą dokonać opłaty rejestracyjnej w wysokości 20 zł, na podstawie której otrzymuje autoryzacyjną kartę zbliżeniową umożliwiającą mu darmowe korzystanie ze wszystkich stacji zarządzanych przez spółkę Galactico. Nie tylko tych, które są zainstalowane we Wrocławiu.

    Obecnie we Wrocławiu jest 11 stacji ładowania pojazdów zarządzanych przez Galactico.pl.
    Gdzie je można znaleźć?

    - ul. Austriacka,
    - ul. Bolesława Krzywoustego 126,
    - ul. Graniczna 8c,
    - ul. Bajana 1,
    - ul. Karkonoska 45,
    - ul. Paprotna 7,
    - ul. Piłsudskiego 49,
    - ul. Powstańców Śląskich 73,
    - ul. Dmowskiego 7,
    - ul. Świeradowska 70,
    - Wyspa Słodowa 10

    Czytaj także

      Komentarze (25)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      zgred (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      no ale co się strażak napromował to jego

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szkopy za zakup hrybrydy dostają od państwa 3-5 tys Euro

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      ... u nas dostaniesz ... podobno darmowe parkowanie jak Urzędnikom w UM przedłożysz homologacje producenta przetłumaczoną przez przysięgłego i z werdyktem rzeczoznawcy ... i tak komuś Prieviusa na...rozwiń całość

      ... u nas dostaniesz ... podobno darmowe parkowanie jak Urzędnikom w UM przedłożysz homologacje producenta przetłumaczoną przez przysięgłego i z werdyktem rzeczoznawcy ... i tak komuś Prieviusa na Popowicach nie uznali że to hybryda :).
      A chcesz ładować to albo kilometr przewodu .. lub garaż ... który podatkowo uznawany jest za luksus ... wiec zostaje parkowanie na trawniku i parę metrów kabla.
      A kogo stać ten hybryda nie będzie jeździł jak nie musi .... może w kwestii jako gadżet .. aby być trendy z reszta Europy :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      idioty z UM

      idioty z UM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      niech zrobią listę ile jest takich aut zarejestrowanych we wrocławiu. Mogę się założyć że żadnego albo kilka sztuk.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pewnie mało ... bo to mało opłaclne jest

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      .. jakaś tesla jest na Biskupinie podobno. Ale to w Polsce już kupują ludzie co kasy nie liczą .... jako gadżet.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Glupki

      Nie mogę ..... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Niech oni sie w końcu ogarną ! Kogo z nas stać na takie auta, chyba dla siebie to zrobili !!! Ludzie maja 15 letnie auta taka jest prawda o Polsce


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A te na prąd nie dozywają aż do takiego wieku :)

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      bo jako 10 letnie auto ... kto wsadzi 20 tys. na głupie baterie w auto warte 15 - 20 tys. PLN

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      Poroniony pomysł. Zamiast stawiać na ekologie czyli rowery, robiono pod publiczkę coś co było skazane na niepowodzenie. Ponad połowa mieszkanców ma rowery a tylko 10 % ich używa często .Stawiano...rozwiń całość

      Poroniony pomysł. Zamiast stawiać na ekologie czyli rowery, robiono pod publiczkę coś co było skazane na niepowodzenie. Ponad połowa mieszkanców ma rowery a tylko 10 % ich używa często .Stawiano stacje ładowania gdy w mieście było zarejestrowanych 12 aut elektrycznych.Ile jest w miecie miejsc ładowania rowerów elektrycznych? Przecież to tylko tanie gniazdko.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      borek !!!

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

      Do Borku jeździ klasa niższa i emeryci.A oni nie posiadają ani nie będą już posiadali aut elektrycznych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak masz rozrusznik serca nie możesz jeżdzić ..

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ... takim autem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      AH (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      Klasa niższa? Tzn co? Podludzie? Dziwny jesteś człowieku...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie bulwersuj się

      ha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      klasa niższa też jest w społeczeństwie, aczkolwiek do Borka jeździ raczej klasa średnia i średnia niższa.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie niższa

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A klasa robotnicza. Klasy średniej jest w Polsce ok. 7,8%, więc trudno znaleźć gdziekolwiek masy klasy średniej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      etgteg

      rgge (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      tzn tacy jak ty

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To był Miś

      Prezes klubu Tecza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

      Zrobi się protokół zniszczenia...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trafne :)

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      ... w 10

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Że co?

      Werwus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      W Warszawie promuje się transport elektryczny poprzez DARMOWE stacje ładowania, a tu jeszcze chcą zapłaty?! Niedoczekanie!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Elektryczne auta nie wypalą - bo to trzeba ładowąć w garażu...

      KK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      .. a za garaż to miasto każe sobie słono płacić - podatek od nieruchomości to jest x10 niż za mieszkanie, wieczyste x3 ... a jeszcze jak je w budynku to na utrzymanie jego trzeba partycypować w...rozwiń całość

      .. a za garaż to miasto każe sobie słono płacić - podatek od nieruchomości to jest x10 niż za mieszkanie, wieczyste x3 ... a jeszcze jak je w budynku to na utrzymanie jego trzeba partycypować w kosztach. Dlatego w takiej Polsce jest tyle aut parkowanych na ulicach .. no. w Niemczech ich praktycznie nie widać .. bo wszystko siedzi pod ziemią, a przestrzeń nad gruntem pozostawiona jest zieleni i infrastrukturze rowerowej ( nieporównywalna sieć w stosunku do Polskiej i nie o ilość chodzi ale i o jakość !!).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stacja dla wybranych

      MG (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 5

      Stacja na ul. Bajana 1 mieści się przy hali targowej Tęcza na parkingu dla dostawców, odgrodzonym szlabanem. Też pewnie nie byłaby popularna, nawet, gdyby byli w okolicy użytkownicy samochodów...rozwiń całość

      Stacja na ul. Bajana 1 mieści się przy hali targowej Tęcza na parkingu dla dostawców, odgrodzonym szlabanem. Też pewnie nie byłaby popularna, nawet, gdyby byli w okolicy użytkownicy samochodów elektrycznych. Jeżeli auta elektryczne mają być promowane, stacje ładowania powinny być dostępne dla wszystkich.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo to jest do promowania aut elektryczbych...

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      .. ma błyszczeć :) i nie być używane .... a później zlikwiduje się bo nikt tego nie używa :)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama