Co z remontem wiaduktu na ul. Boya-Żeleńskiego?

    Co z remontem wiaduktu na ul. Boya-Żeleńskiego?

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Co z remontem wiaduktu na ul. Boya-Żeleńskiego?

    ©Przemyslaw Wronecki

    Co miasto zrobi z wiaduktem na ul. Boya-Żeleńskiego – jedną z niewielu dróg prowadzących na Karłowice? To skandal, że jest tam ruch wahadłowy, wystarczy dosłownie tydzień prac by zrobić z tym porządek i poszerzyć wiadukt, a ludzie stoją tam codziennie w gigantycznych korkach i tracą czas i pieniądze – pisze do nas Czytelnik Piotr. Sprawą zajęła się reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.
    Co z remontem wiaduktu na ul. Boya-Żeleńskiego?

    ©Przemyslaw Wronecki

    Wiadukt na ul. Boya-Żeleńskiego rzeczywiście jest bardzo wąski, dlatego ruch odbywa się tam wahadłowo. O poszerzenie wiaduktu od lat apelują okoliczni mieszkańcy i kierowcy, który chcą się dostać z pl. Kromera na Karłowice i w przeciwnym kierunku.

    Konstrukcja należy nie do miasta, a do Polskich Kolei Państwowych. Te w styczniu ubiegłego roku zapowiedziały duży remont. Tak wtedy pisaliśmy: "Kolejarze od lat powtarzali, że na potrzeby pociągów ta konstrukcja w zupełności wystarcza. Dlatego nie było żadnych planów jego przebudowy- aż do teraz. Światełko w tunelu pojawiło się w związku z planowaną modernizacją linii kolejowej Wrocław - Oleśnica.".

    Teraz wiadomo więcej w tej sprawie. Zanim jednak wiadukt zostanie poszerzony, czeka go drobny "lifting".

    – Na wiadukcie kolejowym nad ul. Boya-Żeleńskiego zostaną przeprowadzone w tym roku prace remontowe. Będą uzupełnione wyszczerbienia – mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK. Uszkodzenia będą załatane od strony al. Kromera, powstały one głównie w wyniku kolizji z przejeżdżającymi ciężarówkami. Drobny remont przejdzie też strop: zostanie odtworzona otulina zdarta przez przejeżdżające samochody z przekroczoną dopuszczalną wysokością. Zostaną także pomalowane barierki na wiadukcie. – Prace zamierzamy wykonać do października – informuje Mirosław Siemieniec.

    W przyszłości wiadukt przejdzie większy remont i będzie poszerzony. Ale mimo że PKP mówią o konkretnych planach (będzie dokumentacja przedprojektowa), to przebudowę określają jako "ewentualną". Konkretne daty nie padają. – Ewentualna, przyszła przebudowa wiaduktu nad ul. Boya-Żeleńskiego wiąże się z realizacją planowanego projektu "Prace na linii kolejowej nr 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów", na której położony jest ten wiadukt. Obecnie kończymy opracowywanie dokumentacji przedprojektowej, która da podstawy dla określenia zakresu robót oraz kosztów związany z pracami na tej linii – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

    Będzie uwzględniona, jak to określają PKP, "sytuacja w otoczeniu". Siemieniec podaje przykład przebudowy wiaduktów nad ul. Starogroblowa i Grabiszyńską w ramach modernizacji linii Wroclaw – Poznań, gdzie 60 proc. prac to zakres służący głównie komunikacji miejskiej. PKP nie tylko wyremontuje konstrukcję na potrzeby własne, ale w interesie kierowców poszerzy prześwit pod nią.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (44)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wiadukt

      NEMO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      interes jest oczywisty.zagazowani w korkach nie pójdą z łapami po emerytury!!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Minister Sienkiewicz miał rację

      Szon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Państwo, którego instytucje nie współdziałają nie istnieje. Kogo z użytkowników drogi, stojących w codziennych korkach, obchodzi stan prawny wąskiego wiaduktu?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      stan prawny to podstawa

      gosć (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Stan prawny własności to podstawa. Czy przeprowadzisz poważną inwestycję na swojej posiadłości tylko dlatego żeby innym (a nie tobie) lepiej się jeździło? Pomyśl logicznie - czy wyłożysz własny...rozwiń całość

      Stan prawny własności to podstawa. Czy przeprowadzisz poważną inwestycję na swojej posiadłości tylko dlatego żeby innym (a nie tobie) lepiej się jeździło? Pomyśl logicznie - czy wyłożysz własny budżet na polepszenie czyjegoś komfortu jazdy?? Przecież kolej nie będzie finansować dróg, po których nie jeżdżą auta!! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A rozwiązanie jest banalnie prostu

      qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18

      Miasto powinno dla terenów przy Dworcu Świebodzkim zarezerwować w Planie Zagospodarowania Przestrzennego funkcję parku.

      Tak, PARKU, a nie biurowców, tudzież osiedli mieszkaniowych, na których PKP...rozwiń całość

      Miasto powinno dla terenów przy Dworcu Świebodzkim zarezerwować w Planie Zagospodarowania Przestrzennego funkcję parku.

      Tak, PARKU, a nie biurowców, tudzież osiedli mieszkaniowych, na których PKP planuje zarobić milardy złotych.

      Niestety nasz prezydent i rada miasta to żałosne mięczaki, które nie potrafią sobie poradzić z krzykaczami z Wysokiej, o PKP nie wspominając....zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      *proste - literówka

      qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      jw.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP - Yebane państwo w państwie!

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 2

      nie liczy się człowiek, korki, syf spalin- miasto jest bezsilne, bo to teren PKP. A może panowie usiąść razem do stołu i się dogadać?? Czy czekacie na polecenie Jarosława???


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

      Przebudowa tego wiaduktu nie jest PKP do niczego potrzebna. Jeżeli miastu na tej przebudowie zależy, to Gmina powinna ponieść gros kosztów przebudowy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miastu za to nie są do niczego potrzebne biurowce i osiedla mieszkaniowe

      qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      ...na terenach Dworca Świebodzkiego.

      I w banalny sposób, w pełnej zgodzie z obowiązującym prawem, może zablokować budowę tychże, lub chociaż przewlec sprawę o co najmniej 5-8 lat.

      Inna kwestia,...rozwiń całość

      ...na terenach Dworca Świebodzkiego.

      I w banalny sposób, w pełnej zgodzie z obowiązującym prawem, może zablokować budowę tychże, lub chociaż przewlec sprawę o co najmniej 5-8 lat.

      Inna kwestia, że tego nie zrobią, nie od dziś wiadomo, że we Wrocławiu 'wystarczy dobrze posmarować'.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      proste

      jack (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 10

      Proste
      miasto robi remont , a kosztami obciąża PKP


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jasne że proste

      tubylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      1. Po remoncie mostu miasto wystawia fakturę PKP.
      2. PKP fakturę odrzuca.
      3. Miasto jest zdziwione.

      PS Jakim sposobem miasto może wyremontować nie swój obiekt?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      skoro to PKP jest tutaj decydentem.... może by zrobić raz na jakiś czas blokadę torów

      woał bym bez podpisów (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

      Skoro to PKP jest właścicielem tego wiaduktu i nie kwapi się do poszerzania go, to może należy ich o to poprosić. Np przez cykliczne blokowanie ruchu pociągów na wiadukcie. Może po kilku takich...rozwiń całość

      Skoro to PKP jest właścicielem tego wiaduktu i nie kwapi się do poszerzania go, to może należy ich o to poprosić. Np przez cykliczne blokowanie ruchu pociągów na wiadukcie. Może po kilku takich akcjach dojdą do wniosku że warto jednak ludziom stojącym w korkach trochę pomóc i przyspieszyć tą inwestycję.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tydzień prac , buahahahaha

      mjz122 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      samo uzgadnianie z PKP projektu to rok, a same prace to też nie takie proste, kilka miesięcy - ale krócej niż uzgadnianie projektu w PKP :).

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tydzień prac?

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

      Rozumiem, że interweniujący czytelnik jest typowym Januszem - specjalistą we wszystkich dziedzinach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Debilu

      Lech (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      odpie....l się od Januszów


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Debil

      kumak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Bo co Januszu

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sprawdź na youtube jak Chińczycy wsuwają takie wiadukty pod tory w jedną noc

      soundgarden (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

      :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wiadukt

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Tyle tylko, że najpierw trzeba:
      - zaprojektować nowy wiadukt i dokonać odpowiednich obliczeń,
      - zaplanować objazdy, zarówno dla ruchu kołowego, jak i szynowego,
      - uzgodnić z użytkownikami termin...rozwiń całość

      Tyle tylko, że najpierw trzeba:
      - zaprojektować nowy wiadukt i dokonać odpowiednich obliczeń,
      - zaplanować objazdy, zarówno dla ruchu kołowego, jak i szynowego,
      - uzgodnić z użytkownikami termin i zakres wyłączenia danego odcinka z ruchu,
      - zlecić wykonanie wiaduktu według projektu (wiaduktów nie kupuje się w sklepie, tylko wykonuje się wg indywidualnego projektu, a więc to trochę trwa),
      - wykonać wiadukt (wykonawca),
      - przewieźć nowy wiadukt w miejsce, gdzie ma być ustawiony (transport specjalistyczny ponadgabarytowy),
      - rozebrać stary wiadukt,
      - zamontować nowy wiadukt,
      - wykonać badania obciążeniowe,
      - odebrać inwestycję.
      Samo nasuwanie wiaduktu to tylko jeden z wielu elementów takiej inwestycji i to chyba jeden z najkrótszych.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      1

      Xx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      Ale jesteśmy w Chinach, u nas na 10 robotników na budowie 9 patrzy a jeden pracuje:)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Powiedzmy uczciwie

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 3

      to nie PKP, a miasto ma w tym interes aby przejazd pod torami był szerszy, pociągi przecież jeżdżą. W związku z tym to miasto powinno sponsorować przebudowę. Jeżeli jest planowana kompleksowa...rozwiń całość

      to nie PKP, a miasto ma w tym interes aby przejazd pod torami był szerszy, pociągi przecież jeżdżą. W związku z tym to miasto powinno sponsorować przebudowę. Jeżeli jest planowana kompleksowa modernizacja linii to nikt inny jak miasto Wrocław powinno w Warszawie załatwić sprawę aby przebudowano 2 wiadukty. Aktualnie jest 6 osób z dolnośląskiego w Rządzie i można postawić sprawę jasno- sprawdzamy ile jesteście warci.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Eureka!!!

      tubylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Wreszcie rozsądny komentarz. Kto potrzebuje szerszego wiaduktu? Miasto.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ojtam, przecież był niedawno 'reperowany'...

      ferdek kiepski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 3

      a tak na marginesie to chyba wina niemców, że taki zostawili kurde!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zostawili? Specjalnie taki wybudowali.

      qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      Jedno działko lotnicze ustawione na wprost i żaden czołg nie przejedzie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wina Tuska

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      Nie, to wina Tuska! A zresztą, na jedno wychodzi, przecież Tusk też jest Niemcem. A Kopernik była kobietą.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama