- Do tej pory Koleje Dolnośląskie dysponowały taborem spalinowym - 21 autobusami szynowymi. Dopiero od 1 kwietnia br. dysponujemy również taborem elektrycznym - 2 elektryczne zespoły trakcyjne 31 WE "Impuls" - wyjaśnia Justyna Stachniewicz ze spółki Koleje Dolnośląskie. Od 1 czerwca wprowadzamy do eksploatacji kolejne 3 pojazdy elektryczne.
Do tej pory połączenia na trasie Bolesławiec - Legnica - Wrocław obsługiwane były wyłącznie taborem spalinowym, ponieważ tylko takimi pojazdami dysponowaliśmy. Od 1 kwietnia 3 połączenia obsługiwane są pojazdami elektrycznymi, a od 1 czerwca kolejnych pięć połączeń będzie obsługiwanych takim taborem. Na trasie tej nadal będzie jeździł także tabor spalinowy, ponieważ część pociągów Kolei Dolnośląskich jedzie dalej np. do Jeleniej Góry czy Trzebnicy, gdzie linie nie są zelektryfikowane.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?