MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mój Reporter: Dlaczego na trasie Bolesławiec-Legnica-Wrocław jeżdzą pociągi spalinowe?

Magdalena Kozioł
fot. Piotr Krzyżanowski
Dlaczego na trasie Bolesławiec-Legnica-Wrocław jeżdżą pociągi spalinowe? - pyta Piotr, nasz Czytelnik. - Przecież na całej trasie istnieje sieć trakcyjna, a pociągi elektryczne są tańsze w utrzymaniu?

- Do tej pory Koleje Dolnośląskie dysponowały taborem spalinowym - 21 autobusami szynowymi. Dopiero od 1 kwietnia br. dysponujemy również taborem elektrycznym - 2 elektryczne zespoły trakcyjne 31 WE "Impuls" - wyjaśnia Justyna Stachniewicz ze spółki Koleje Dolnośląskie. Od 1 czerwca wprowadzamy do eksploatacji kolejne 3 pojazdy elektryczne.

Do tej pory połączenia na trasie Bolesławiec - Legnica - Wrocław obsługiwane były wyłącznie taborem spalinowym, ponieważ tylko takimi pojazdami dysponowaliśmy. Od 1 kwietnia 3 połączenia obsługiwane są pojazdami elektrycznymi, a od 1 czerwca kolejnych pięć połączeń będzie obsługiwanych takim taborem. Na trasie tej nadal będzie jeździł także tabor spalinowy, ponieważ część pociągów Kolei Dolnośląskich jedzie dalej np. do Jeleniej Góry czy Trzebnicy, gdzie linie nie są zelektryfikowane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska