- Według mnie jest to niebezpieczne skrzyżowanie (przecięcie drogi dwupasmowej i włączenie się na kolejną dwupasmówkę), a pomysł lewoskrętu dla pojazdów powyżej 18 ton uważam za zagrożenie dla ruchu. Dla uściślenia, na owym skrzyżowaniu znajduje się znak nakazu skrętu w prawo z tabliczką "nie dotyczy pojazdów powyżej 18t" - pisze Marek Śliwiński.
Nasz czytelnik pyta również o to, czy urzędnicy mają plan przeniesienia parkingu dla TIR-ów przy ul. Wilanowskiej. - Np. za Mirków, obok łącznika autostradowego - dodaje.
Odpowiedzi szukał nasz reporter Przemysław Wronecki:
Urzędnicy przekonują, że od otwarcia nowych odcinków S8 Wrocław - Oleśnica i Oleśnica - Syców natężenie ruchu spadło w tym rejonie o 20 proc. Według nich zmniejszyła się również ilość wypadków, szczególnie z udziałem pieszych. - A to jest jedna z najważniejszych przesłanek do tego, by zainstalować na jakimś skrzyżowaniu sygnalizację świetlną - przekonuje Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej wrocławskiego magistratu. Za przykład podaje skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej i Budowlanej czy Popowickiej i Zajęczej.
Co do przenosin parkingu, urzędnicy na razie nie mają tego w planach. - Na rogatkach muszą być miejsca, gdzie kierowcy ciężarówek będą mogli odpocząć i poczekać na godzinę, gdy będą mogli wjechać do miasta. Zwłaszcza że od 7 marca 2011r. ciężarówki powyżej 18 ton dopuszczalnej masy całkowitej w godzinach szczytu komunikacyjnego oraz w nocy mają zakaz wjazdu do stolicy Dolnego Śląska - tłumaczy Kasprzak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?