Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miliony na obsługę systemu do Strefy Płatnego Parkowania. MPK szuka dostawcy

Jakub Sarek
archiwum
12,2 mln zł jest gotowe wyłożyć lubelskie MPK na "dostawę w formie dzierżawy parkomatów oraz systemu do obsługi Strefy Płatnego Parkowania w Lublinie". Zainteresowanie zamówieniem są trzy podmioty.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przygotowuje się do przejęcia pieczy nad całą Strefą Płatnego Parkowania w Lublinie. Ma to nastąpić 11 maja. Komunalna spółka dowiedziała się właśnie, ile będzie musiała wydać na dostawę w formie dzierżawy 175 parkomatów, ich montaż oraz zaprogramowanie, a także na dostawę systemu do obsługi SPP. W przetargu na to zamówienie wpłynęły trzy oferty. I wszystkie przekraczają zarezerwowany na ten cel przez spółką komunalną budżet - 12,2 mln zł. Najdrożej - 26,3 mln zł - swoje usługi wyceniła krakowska KBU. Najtaniej - 16,4 mln - City Parking Group z Grudziądza. Z kolei 20,7 mln zł chce otrzymać konsorcjum firm: Indigo, Automatikon i SYSTEmEG Net.

- Teraz złożone oferty będą analizowane pod względem formalnym - mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowa MPK.

Jak informowała wcześniej, wyłoniona w przetargu firma będzie wymieniać parkomaty sukcesywnie, maksymalnie do 10 sierpnia.

- Oznacza to, że przejęcie zarządzaniem całością SPP będzie odbywać się płynnie, bez jakichkolwiek zakłóceń i problemów dla kierowców parkujących w SPP - podawała w marcu Opasiak.

Miejska spółka zapowiadała, że od 11 maja kierowcy powinni korzystać z nowych aplikacji do płatności za postój.

Najciekawsze na nich czeka jednak od jesieni. Najpóźniej do 10 listopada wdrożony ma zostać system skanowania tablic rejestracyjnych pod nazwą "e-kontrola". Zostanie on zainstalowany na dwóch samochodach (MPK ma je zakupić w oddzielnym postępowaniu przetargowym). Dane zeskanowanego przez nie pojazdu będą przesyłane do systemu, który automatycznie sprawdzi, czy została wniesiona opłata za postój w SPP.

MPK ma obsługiwać całą Strefę Płatnego Parkowania do maja 2032 r.

- Mamy wieloletnie doświadczenie w tym zakresie oraz możliwości w postaci zasobów kadrowych i organizacyjnych. Przypomnę, że Spółka od czerwca 2021 r. zarządzała podstrefą D, natomiast pierwsze kroki przy obsłudze SPP stawiała najpierw, w latach 2012-2016, w konsorcjum ze spółką City Parking Group, a potem do końca marca 2020 r., jako podwykonawca - opisywała w marcu Opasiak.

Jak podkreślał w lutym Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina, "powierzenie prowadzenia SPP w całości MPK Lublin pozwoli na pozostawianie dochodów z tego tytułu w strukturze finansów miasta".

SPP w Lublinie dzieli się na trzy podstrefy.

- Do czasu przejęcia SPP w całości przez miejską spółkę, operatorami pozostają nadal City Parking Group S.A – podstrefa A, B i część C (dawna podstrefa C) oraz MPK Lublin – część podstrefy C (dawna podstrefa D). Z wykonawcami podpisano aneksy przedłużające obowiązujące umowy o trzy miesiące, czyli do 10 maja - tłumaczyła w lutym Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

W lubelskiej SPP wydzielono ok. 2740 miejsc postojowych. Pierwsza godzina parkowania - w zależności od strefy - kosztuje od 2,30 do 4,50 zł. W 2023 r. wpływy ze strefy płatnego parkowania wyniosły 13,1 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski