Do 34-latka z Oleśnicy zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika Biura Informacji Kredytowej. Dolnoślązak, niestety, dał się nabrać. Uwierzył, że może "wyzerować" swój kredyt, poprzez utworzenie drugiego konta „rezerwowego", na które przelał zaciągnięty kredyt. Pokrzywdzony dopiero na drugi dzień dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa, gdy w swoim banku ustalił, że kredyt w wysokości 76 tysięcy złotych nie został spłacony.
Nie daj się nabrać oszustom
- Sprawdź zabezpieczenia banku. W jaki sposób możesz zweryfikować tożsamość pracownika, który się z Tobą kontaktuje?
- Nie otwieraj podejrzanych załączników ani linków, jeśli nie znasz nadawcy i nie masz pewności, co mogą zawierać otrzymane treści.
- Dbaj o bezpieczeństwo swoich haseł, stosuj weryfikację dwuetapową.
- Aplikacje pobieraj tylko z zaufanych źródeł.
- Korzystaj z antywirusów.
- Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania - przestrzega policja.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
- Nagła śmierć kobiety, która dzień wcześniej urodziła dziecko. Sprawę bada prokuratura
- Napad na pocztę we Wrocławiu. Trwa policyjna obława!
- Dolny Śląsk: Wysoka, szczupła brunetka okradła drogerię. A nie... to był 45-latek!
- Dolny Śląsk: Nie żyje pacjent szpitala psychiatrycznego. Pracownicy boją się o życie
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?