Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Masz do załatwienia sprawę w urzędzie? Uważaj na duże zmiany

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Kolejka przed UM przy ul. Zapolskiej we Wrocławiu.
Kolejka przed UM przy ul. Zapolskiej we Wrocławiu. Paweł Relikowski/Gazeta Wrocławska
Powrót do rezerwacji wizyt przez internet, zmiana godzin pracy urzędów i wreszcie rewolucja w systemie kolejkowym. Ma to pomóc w rozładowaniu gigantycznych kolejek.

O gigantycznych kolejkach interesantów przed Centrami Obsługi Mieszkańców wrocławskiego Urzędu Miasta alarmowaliśmy w ostatnich miesiącach kilkukrotnie. Po naszych tekstach na początku sierpnia wydłużono czas pracy części urzędników oraz wyznaczono dodatkowe dyżury w wyznaczone soboty. Miasto robi kolejne kroki – przywróciło możliwość rezerwacji wizyt, wydłuża czas pracy i zapowiada nowy system kolejkowy.

Miejsce w kolejce można już rezerwować w sieci od kilku dni. Przypomnijmy, system kolejkowy wyłączono po ogłoszeniu pandemii. Przez kilka ostatnich miesięcy, by załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie – wyrobić dowód, zarejestrować auto, czy nawet opłacić podatki, trzeba było odstać nieraz pół dnia w kolejkach tworzących się przed urzędami. Z powodu korona wirusa, wpuszczano do środka tylko tyle osób, ile akurat było czynnych okienek.

Teraz możliwe jest zarezerwowanie wizyty w sieci w kilku centrach i w określonych sprawach:
Centrum Obsługi Mieszkańca 1 przy ul. Zapolskiej 4:
- sprawy meldunkowe, złożenie wniosku o dowód osobisty i odbiór dowodu osobistego, rejestracja i wyrejestrowanie pojazdów
Centrum Obsługi Mieszkańca 2 przy pl. Nowy Targ 1/8
- sprawy meldunkowe, złożenie wniosku i odbiór dowodu osobistego, rejestracja i wyrejestrowanie pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, złożenie wniosku o wymianę i wtórnik prawa jazdy i odbiór tych dokumentów.
Centrum Obsługi Mieszkańca 4 przy al. Kromera 44
- sprawy meldunkowe, złożenie wniosku i odbiór dowodu osobistego, rejestracja i wyrejestrowanie pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych.

- Dokumenty odbieramy w tych centrach, których złożyliśmy wniosek o ich wydanie - przypomina Patryk Załęczny z biura prasowego Urzędu Miasta. Po tym jak zarezerwujemy wizytę, musimy też pamiętać o obowiązującej procedurze przyjmowania petentów. - Klienci, którzy zarezerwowali wcześniej wizytę, powinni zgłosić się z niewielkim wyprzedzeniem - sugerujemy 5 min - w wybranym miejscu. Powinni posiadać przy sobie potwierdzenie umówienia wizyty - wydruk lub informację w urządzeniu mobilnym – tłumaczy Załęczny.

Swoje przyjście trzeba zgłosić osobie pilnującej wejścia do budynku - strażnikowi miejskiemu, bądź pracownikowi urzędu. Instrukcja dotycząca internetowego umawiania wizyt zamieszczona jest w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/233/rezerwacja-kolejki

Nowych punktów nie będzie, ale urzędnicy będą przyjmować dłużej i w soboty

Jak usłyszeliśmy od przedstawicieli miasta, jak na razie nie ma co liczyć na otwarcie zamkniętego z powodu pandemii punktu obsługi przy al. Karkonoskiej. Za to już od jutra wydłużone zostaną godziny obsługi w pozostałych.

I tak, od 1 września Centra Obsługi Mieszkańców 1 i 2 (ul. G. Zapolskiej 4 i pl. Nowy Targ 1/8 ) wydłużą czas obsługi mieszkańców do godz. 17.15. W pierwszym będzie też można zarejestrować pojazdy, załatwić meldunek i wyrobić dowód osobisty w soboty 12 i 26 września. Sprawy te będzie można załatwiać w godz. 8.00-13.00.

Od 1 września obsługa klientów w sprawach rejestracji pojazdów, praw jazdy, meldunkowych, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej w COM I i COM II (przy ul. G. Zapolskiej 4 oraz pl. Nowy Targ 1-8) będzie odbywać się w godz. od 8.00 do 17.15.

Urząd wdraża nowy system rezerwacji wizyt

Jak nas zapewnili przedstawiciele magistratu, nowy system kolejkowy, który właśnie jest wdrażany, będzie bardziej wszechstronny od obecnego. - Przede wszystkim będzie umożliwiał umówienie wizyty do placówek i grup spraw, do których obecnie nie ma możliwości zarezerwowania spotkania – tłumaczy Patryk Załęczny. Ponadto, nowe urządzenia będą przystosowane do obsługi przez klientów niepełnosprawnych oraz obcokrajowców, władających angielskim i ukraińskim.
Ułatwiona zostanie procedura potwierdzania wizyty umówionej internetowo poprzez możliwość zeskanowania kodu QR otrzymanego na potwierdzeniu rezerwacji wizyty. W ten sposób klient nie będzie musiał ręcznie wpisywać żadnych danych w automacie do pobierania biletów.
- To tylko niektóre z nowych możliwości, które oferuje nowy system kolejkowy - dodaje Załęczny.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska