Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mandat za parkowanie. Nowe ułatwienia przy złożeniu odwołania

Janusz Gajdamowicz
Janusz Gajdamowicz
Od 1 marca przy reklamacji za parkowanie we Wrocławiu, zamiast oryginału wystarczy skan biletu.
Od 1 marca przy reklamacji za parkowanie we Wrocławiu, zamiast oryginału wystarczy skan biletu. Janusz Gajdamowicz
Z dniem 1 marca 2022 r. zmieniły się zasady rozpatrywania odwołań oraz pism związanych z funkcjonowaniem Strefy Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Aby usprawnić i przyśpieszyć proces obsługi Klientów w sprawach wniesionych po 1 marca 2022 r., ZDiUM nie będzie wymagał przesłania oryginału biletu.

Jak informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, każdego roku kierowcy samochodów składają wiele odwołań w sprawie zawiadomienia o braku wniesienia opłaty za postój. Bardzo często takie zawiadomienie jest wystawiane, jeśli kierowca popełnił błąd przy podawaniu numeru rejestracyjnego w parkomacie.
Najliczniejsze pomyłki to:

  • przestawione litery lub cyfry,
  • podwójnie wpisany jakiś znak lub brak znaku,
  • inne drobne błędy literowe.

Elektroniczny system kontroli opłat sprawia, że płatność zawierająca błędny numer rejestracyjny pojazdu nie jest w nim odnotowywana, stąd zawiadomienie o ustaleniu faktu nieuiszczenia opłaty za postój i nałożeniu opłaty dodatkowej („mandatu”).

– W takich sytuacjach kierowcy przesyłają do nas pisma z wyjaśnieniem sytuacji i wnioskiem o anulowanie opłaty dodatkowej – wyjaśnia Klaudia Piątek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu. – Wszystkie, o ile w czasie kontroli była ważna opłata, rozpatrujemy na korzyść kierowcy. Do tej pory jednak potrzebowaliśmy do tego oryginału biletu pobranego z parkomatu. To właśnie się zmienia, upraszczamy procedurę dla mieszkańców, aby usprawnić i przyśpieszyć proces obsługi Klientów w ZDiUM. W sprawach rozpatrywanych od 1 marca 2022 r. nie będziemy wymagać przesłania do nas oryginału biletu. Wystarczy dołączyć do wniosku składanego pocztą tradycyjną lub elektroniczną albo przez e-PUAP zdjęcie bądź skan biletu.

Jak zaznacza ZDiUM, sprawy w toku (rozpoczęte przed 1 marca br.) są rozpatrywane starym trybem, czyli na podstawie oryginalnego biletu.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska