Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Tramwaj nie jedzie, a do MPK nie można się dodzwonić (LIST)

List Czytelnika
fot. Paweł Relikowski
Czy pasażerowie, którzy czekają na tramwaj, a ten nie przyjeżdża, mogą się dowiedzieć o przyczynach? Teoretycznie tak, ale tylko do godziny 16 - pisze nasz Czytelnik. I pyta czy pasażerowie nie powinni mieć lepszej informacji o kursowaniu wozów MPK w tak dużym mieście. Zainteresowaliśmy sprawą MPK i wydział transportu w urzędzie miejskim. Opłacało się, bo urzędnicy obiecali umieścić dodatkowy numer telefonu na przystankach.

Oto cały list naszego Czytelnika:

Witam,
chciałem opisać Państwu wczorajszą sytuację, która mnie spotkłla jako klienta MPK. Byłem na przystanku Kwiska ok. 17.30 i chciałem dostać się na Kozanów linią 32 plus lub 31 plus.
Nie przyjechał 1 tramwaj - pomyślałem, że może jakieś korki czy spóźnienie. Pózniej następny nie przyjechał. Czekając tak ok. 20 minut postanowiłem zadzwonić do MPK.
Numer telefonu wziąłem z kartki przywieszonej na przystankach obok rozkładów. Nikt niestety nie odbierał telefonów - i jak usłyszałem z jednej z zapowiedzi to osoby w MPK pracują do 16, a bodajze w srody do 17.
Czy nie powinno być tak, że jeden numer powinien być dyżurny i ktoś powinien go odbierać przez 24 godziny? Warto, aby to pytanie Państwo zadali rzecznikowi MPK.
Pozdrawiam
Adrian Gączkowski

Janusz Krzeszowski z biura prasowego MPK potwierdza, że na rozkładach jazdy podane są co prawda dwa numery, pod którymi można dowiedzieć się o utrudnieniach w ruchu, ale są one czynne tylko do godz. 16. Pasażerowie nie znajdą na rozkładzie numeru, pod którym udałoby się dowiedzieć co dzieje się np. ze spóźniającym się tramwajem po godz. 16.

Dlaczego na rozkładzie nie ma numeru do całodobowej centrali? MPK twierdzi, że umieszczanie takich informacji na rozkładach jazdy to zadanie wydziału transportu w magistracie.

Skierowaliśmy zatem sprawę do magistratu, a ten stwierdził, że wkrótce rozwiąże ten problem. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy w tej sprawie od urzędników.

Dziękujemy za zaangażowanie w sprawę poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Zgłoszenia otrzymywane od pasażerów są jedną z ważniejszych przesłanek do zmian pozwalających dostosowywać funkcjonowanie transportu zbiorowego do oczekiwań osób z niego korzystających.
Na wywieszonych na przystankach rozkładach jazdy zostanie umieszczony nr telefonu pod którym będzie można po godzinie 16-tej w dni robocze oraz w dni wolne od pracy zasięgnąć informacji dotyczącej ewentualnych utrudnień w kursowaniu komunikacji zbiorowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska