Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łącznik się sypie. Czy zostanie wyremontowany?

Kacper Chudzik
PKP PLK S.A. już od wielu lat bombardowane jest pytaniami o remont peronów na głogowskim dworcu. W ubiegłym roku pojawiło się światełko nadziei i miały ruszyć prace nad projektem remontu. Samej odnowy jednak wciąż nie widać. A staje się ona coraz bardziej potrzebna, bo stan łącznika między dworcem, a peronami, mocno się pogorszył.

Z użytkowania wyjęta została część łącznika. Nie można nim wejść na perony 3 i 4. Aby się na nie dostać, trzeba przechodzić torami.

Nieciekawie sprawa wygląda też na samych peronach. Ich części, znajdujące się bezpośrednio pod łącznikiem, zostały ogrodzone taśmą. Zmurszałe podłoże kładki sypie się bowiem na dół, co bezpośrednio zagraża pasażerom.

- Trochę strach pod tą kładką przechodzić, jak się widzi te dziury. Szczerze to na ich widok, strach też wracać na dworzec tą kładką - mówi Halina Tomczak, którą spotkaliśmy na dworcu.

Czy w związku z tym PKP PLK S.A. rozpocznie wreszcie prace remontowe, na które wszyscy czekają od wielu lat?

- Na stacji w Głogowie ruch pociągów odbywa się według rozkładu jazdy. Pociągi odjeżdżają wyłącznie z peronów numer 1 i numer 2. Składy jadące zatrzymują się za kładką i pasażerowie nie przechodzą pod nią. Teren jest tam oddzielony i oznakowany informacją o braku przejścia. Ponadto będą wykonane dodatkowe zabezpieczenia - mówi nam Bogdan Ząbek z Biura Prasowego PKP PLK S.A.

Jak zapewnia nas PKP, w marcu będzie ogłoszony przetarg na remont i przebudowę kładki.

Projekt zagospodarowania peronów i odnowienia łącznika znany jest od ponad roku. W pierwszej jego części zakładane jest pełne odnowienie peronu numer 1, który używany jest najczęściej. Oprócz tego miał zostać przeprowadzony pełny remont kładki prowadzącej na dworzec. Perony z kładką miałyby połączyć nie tylko schody (na których mają pojawić się antypoślizgowe płytki), ale również windy dla osób niepełnosprawnych. Na wszystkich peronach mają zostać też podwyższone krawędzie przy torach. Same tory również mają zostać całkowicie odnowione. Według planów PKP przy peronach mają pojawić się też ekrany, na których widoczne będą informacje o najbliższych pociągach itp.

Przetarg w marcu ma objąć tylko remont kładki oraz montaż wind na pierwszych dwóch peronach głogowskiego dworca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska