Na przystanek Wrocław Muchobór dochodzą linie kolejowe z Brzegu Dolnego, Wołowa i Głogowa oraz Legnicy. Codziennie z ponad stu zatrzymujących się na przystanku pociągów wysiada kilka tysięcy pasażerów – to druga najbardziej oblegana wrocławska stacja. Najczęściej dojeżdżają do wrocławskiego mordoru, czyli biurowców przy ul. Strzegomskiej i Muchoborskiej oraz Wrocławskiego Parku Przemysłowego.
Kiedy pada deszcz, tak jak wczoraj, pasażerowie muszą brnąć w błocie przez nieutwardzone perony, a schronienie przed deszczem i wiatrem zapewniają wiaty z blachy falistej rodem z PRL. Zmieni się to za kilkanaście miesięcy, ponieważ przystanek przejdzie gruntowny remont.
Na obu peronach pojawią się windy, którymi pasażerowie zjadą do nowego 55-metrowego tunelu. Obecne przejście zostanie zlikwidowane.
Zamiast klepiska zamieniającego się po deszczu w błoto, przystanek zyska nawierzchnię z betonu. Będzie także jaśniej za sprawą 29 ledowych lamp. Pojawią się też nowe wiaty i wyświetlacze zapowiadające pociągi.
Zmodernizowane zostaną także tory, które nie doczekały się naprawy podczas wcześniejszego remontu przebiegającej przez przystanek linii Wrocław – Szczecin. Pociągi jadące zarówno z Legnicy jak i Głogowa będą poruszały się przez pewien czas po jednym torze.
Przebudowany zostanie przylegający do przystanku przejazd kolejowy w ciągu ulicy Traktatowej. Pojawi się na nim nowa nawierzchnia.
Remont będzie kosztował 15,7 mln zł, choć początkowo PKP PLK wyceniła te prace na 9 mln zł. Brakująca kwota także będzie pochodziła z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?