Na połowę 2024 roku planowane jest zakończenie remontu zabytkowego, trzystumetrowego tunelu kolejowego koło Trzcińska, przez który przejeżdżają pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry. Do tej pory równoczesne przemieszczanie się składów po obu torach było niemożliwe z powody zbyt małej szerokości tunelu. Tę sytuację ma zmienić inwestycja warta 130 mln zł (netto). Jak przebiegają prace?
Według Karola Jakubowskiego, rzecznika PKP PLK, dziewiętnastowieczny obiekt został już poszerzony do docelowej szerokości. Obecnie trwa zabezpieczanie ścian.
- Nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów - z ok.8,3 m. do ponad 11 m. Teraz przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac - mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kliknij w przycisk, żeby przejść do galerii. Znajdziesz w niej najnowsze zdjęcia remontowanego tunelu. Na kolejne slajdy przejdziesz za pomocą strzałek, gestów lub myszy >>
W tym miejscu znajduje się remontowany tunel:
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?