Progi dla samochodów, by rowerzyści mieli łatwiej. Kierowcy...

    Progi dla samochodów, by rowerzyści mieli łatwiej. Kierowcy i tak je omijają

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Progi mają służyć rowerzystom. Na razie denerwują kierowców
    1/11
    przejdź do galerii

    Progi mają służyć rowerzystom. Na razie denerwują kierowców ©Weronika Skupin

    W jakim celu zamontowano progi zwalniające na ulicach Nowy Świat i Grodzkiej. Nie ma tam przejść dla pieszych (bez sygnalizacji świetlnej) ani przystanków tramwajowych. Po co zostały więc zamontowane te przeszkody? Wydzielono przy okazji torowisko. Czy to infrastruktura, która ma zwiększać bezpieczeństwo (czyje?), czy tylko utrudniać i tak już niełatwe życie kierowców we Wrocławiu? A może to część osławionej "koncepcji" włodarzy miasta? – pisze do naszej redakcji Czytelnik Przemysław.
    Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

    Przeszkody na ul. Grodzkiej i Nowym Świecie, zamontowano w ubiegłym roku podczas wytyczania dróg rowerowych wzdłuż tych ulic oraz ul. Kazimierza Wielkiego. Powstały przy okazji dużej inwestycji dla rowerzystów.

    – Progi zwalniające pojawiły się w tym rejonie w związku z potrzebą ochrony słabszego uczestnika ruchu tj. rowerzysty – wyjaśnia Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej urzędu miasta.

    Jak tłumaczy, wyniesienia na jezdni powstały, bo we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim w 2014 roku wybrano w głosowaniu projekt: "Rowerowy Wrocław - bezpieczne trasy rowerowe w centrum".

    – Projekt uzyskał 15 925 głosów. Tam gdzie było to możliwe zostały wydzielone pasy dla rowerów. Na niektórych odcinkach ze względu na małą szerokość jezdni, nie było możliwe wydzielenie wyodrębnionego pasa ruchu dla rowerów, dlatego w tych miejscach, aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Do wyegzekwowania tego ograniczenia konieczne było zamontowanie progów zwalniających – wyjaśnia Elżbieta Maciąg.

    Rowerzysta taki próg (tak zwany wyspowy) ominie bez problemu. Dwuślady muszą zwolnić i dostosować się do znaków. Choć wielu kierowców jest zaskoczonych ograniczeniem prędkości do 30 km/h na jednej z głównych ulic w centrum, prawda jest taka, że nie warto tam łamać przepisów. Szybsza jazda po takim progu może się skończyć urwaniem miski olejowej lub uszkodzeniem zawieszenia. Jednak progi są wykonane w sposób zgodny z przepisami.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (169)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      progi zwalniajace

      pieszy na chodniku (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      to powinny być na chodnikach, aby roweranctwo tam nie szalało. Dla bezpieczeństwa pieszych.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rzecznik praw obywatelskich

      mela (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      To się nadaje do rzecznika praw obywatelskich- dyskryminacja jednego użytkownika drogi wobec drugiego!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ponownie rowerzysci

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Zima jest ich szegolnie malo moze ktos to zauwazyl?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Praktycznie roweranctwo zniknęło a chapnięta infrastruktura stoi od trzech mięsięcy martwa.

      serg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Raczki zaciera tylko piąta kolumna prowadząca hybrydową wojne z mieszkańcami!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Progi ....

      Kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Sensowność lokalizacji progów to jedna sprawa. Odrębną jest sposób ich wykonania - jakoś dziwnie tak jest, że przejazd przez próg z dozwoloną prędkością oznacza istotne ryzyko uszkodzenia...rozwiń całość

      Sensowność lokalizacji progów to jedna sprawa. Odrębną jest sposób ich wykonania - jakoś dziwnie tak jest, że przejazd przez próg z dozwoloną prędkością oznacza istotne ryzyko uszkodzenia samochodu. A przecież tak nie powinno być -> próg powinien gwarantować bezpieczny (dla auta) przejazd z dozwoloną w danym miejscu prędkością. Jaka jest rzeczywistość to każdy kierowca wie - próg jest taki jaki majstrowi wyjdzie - tu niestety przepisy pozwalają na zbyt dużo. P.S. Dobrze, że kadencja dobiega końca. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Omijać i olewać to !

      Cwaniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Zamiast usprawnić przejazd tak żeby samochody sprawnie opuszczały centrum to nie. Głąby inżynierii miejskiej wymyslili kolejną atrakcje na miejskim torze przeszkód. W takim razie należy omijać...rozwiń całość

      Zamiast usprawnić przejazd tak żeby samochody sprawnie opuszczały centrum to nie. Głąby inżynierii miejskiej wymyslili kolejną atrakcje na miejskim torze przeszkód. W takim razie należy omijać ta wysepkę jak gówno na chodniku.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerzyści! walczmy o swoje

      Komenda Głowna WIR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 20

      W pierwszą lutową sobotę ogłaszamy powszechny protest: zbiórka na rowerach o 15 pod pręgierzem. Stamtąd zwarta kolumną przejdziemy dokoła ratusza i dalej Grodzką w stronę Mostu Pokoju. Tam...rozwiń całość

      W pierwszą lutową sobotę ogłaszamy powszechny protest: zbiórka na rowerach o 15 pod pręgierzem. Stamtąd zwarta kolumną przejdziemy dokoła ratusza i dalej Grodzką w stronę Mostu Pokoju. Tam zablokujemy ruch.
      Nasze żądania to:
      1. progi zwalniające na całej długości ulic: Legnicka, Powstańców, Sobieskiego, Karkonoska, Kosmonautów.
      2. pozwolenie na jazdę rowerem po Rynku
      3. zwężenie i wydzielenie pasów dla rowerów ulicy Piłsudskiego, od Capitolu do dworca PKP.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ej wy piąta kolumna!!! Nachapaliście się ulic i nie używacie od trzech miesięcy!!!!

      rtg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      !!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pedalarnia

      taak.. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 4

      a wszystko w mieście robi sie pod pedalarnię...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A pedalarnia to samochodziarze !!!

      wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 11

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ??

      hmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      mało pedalarni widuję ostatnio na ulicach...hmmmm....


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pedalarnia stoi codziennie w korkach !!!

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wypełzną

      z zakamarków (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      gdy będzie ciepło... .((


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tez mi się z czerwiem skojarzyło!!!

      bfv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      !!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      urwanie

      warsztatowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

      Chodzi o pomoc warsztatom samochodowym - badziewna, nierówna i dziurawa nawierzchnia - np. odcinki Powstańców Śląskich, Zaporoska, Gajowicka plus takie niespodziewane garby, to prezent dla...rozwiń całość

      Chodzi o pomoc warsztatom samochodowym - badziewna, nierówna i dziurawa nawierzchnia - np. odcinki Powstańców Śląskich, Zaporoska, Gajowicka plus takie niespodziewane garby, to prezent dla warsztatów.... Chamstwo jest to zwyczajne.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hamowanie chamstwa

      willy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 11

      Chamstwo to jest jak rowerzyści giną bo ktos przekracza prędkość i ociera się o rower,Na kazdym osiedlu zakłada sie progi spowalniające na prośbę mieszkanców.
      to jedna z form kagańca na pirató i...rozwiń całość

      Chamstwo to jest jak rowerzyści giną bo ktos przekracza prędkość i ociera się o rower,Na kazdym osiedlu zakłada sie progi spowalniające na prośbę mieszkanców.
      to jedna z form kagańca na pirató i autooszołómów bo przeciecż radaru nie postawisz wszędziezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wszyscy na rowery!

      rowerzysta wrocławski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 12

      walczmy o ograniczenie prędkośći aut w całym mieście d 30 km/h. miasto jest dla ludzi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak czysto technicznie

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

      Jeżeli rowerzysta jedzie po tej ulicy, po asfalcie i wskazana na którymś zdjęciu wywrotka go wyprzedza, to samochód aby wyprzedzić zgodnie z obowiązującymi przepisami będzie zmuszony jechać po...rozwiń całość

      Jeżeli rowerzysta jedzie po tej ulicy, po asfalcie i wskazana na którymś zdjęciu wywrotka go wyprzedza, to samochód aby wyprzedzić zgodnie z obowiązującymi przepisami będzie zmuszony jechać po torowisku. Nawet zwykły nieduży samochód osobowy, bo rowerzysta zabiera zgodnie z PoRD 1,8m szerokości pasa. Twierdzę, że większość oznakowania we Wrocławiu działa na zasadzie - "bo nikt jeszcze nie zrobił z tego afery"zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ha ha nie lubisz jeździć za rowerem?

      willi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 12

      Masz problem ze zrozumieniem że ścieżki rowerowe robi sie nie po to aby wydac pieniądze ale po to aby ominąć problem ze rowerzysty nie da sie legalnie wyprzedzić na wąskich drogach.
      Zrób aferę że...rozwiń całość

      Masz problem ze zrozumieniem że ścieżki rowerowe robi sie nie po to aby wydac pieniądze ale po to aby ominąć problem ze rowerzysty nie da sie legalnie wyprzedzić na wąskich drogach.
      Zrób aferę że na jednopasmówkach nie da sie auta autem wypredzić.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zgodnie

      Z przepisami (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

      To tam nie możesz wyprzedzić rowerzysty. Torowisko od jezdni oddziela linia ciągła, więc się nie zmieścisz.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama