Nowe ścieżki rowerowe w centrum miasta [ZDJĘCIA]

    Nowe ścieżki rowerowe w centrum miasta [ZDJĘCIA]

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Trwa budowa nowych ścieżek rowerowych w centrum miasta
    1/10
    przejdź do galerii

    Trwa budowa nowych ścieżek rowerowych w centrum miasta ©Adriana Boruszewska

    Kończy się budowa pasa dla rowerów wzdłuż ulicy Ruskiej (od placu Jana Pawła II do Kazimierza Wielkiego), rusza też budowa ścieżki dla rowerzystów na Nowym Świecie.
    Rusza budowa ostatniego odcinka ścieżki rowerowej na Nowym Świecie. Na ulicy pojawiły się już ogrodzenie. Wkrótce zostanie rozebrany chodnik. Możliwe także będzie częściowe zamknięcie części jezdni.

    Budowany odcinek drogi na Nowym Świecie to kolejny element inwestycji polegającej na wyznaczeniu pasów rowerowych oraz ścieżek rowerowych w ciągu ulic Kazimierza Wielkiego, Nowy Świat i Grodzkiej, od placu Dominikańskiego do mostu Uniwersyteckiego.


    - Realny termin ukończenia zadania, z uwagi na prace na moście Uniwersyteckim, to październik. Dopiero po likwidacji znaków tymczasowych związanych z remontem jezdni i torowiska na moście będzie można wymalować oznakowanie poziome na ulicy Grodzkiej, tworzące spójną całość z powstającą inwestycją rowerową - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

    Prace przy budowie drogi rowerowej trwają też na ulicy Ruskiej, na odcinku od Włodkowica do Kazimierza Wielkiego. Remont miał zakończyć się jeszcze w wakacje, jednak prace się wydłużyły.

    - Informowaliśmy wcześniej, że największe utrudnienia będą przypadały na sierpień z uwagi na chęć wykorzystania okresu wakacyjnego i mniejsze natężenie ruchu. Pierwotny termin ukończenia tego zadania mówił o 30 lipca, ale z uwagi na prace torowe prowadzone na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego i św. Mikołaja, długi termin pozyskania terenu należącego do Zarządu Zieleni Miejskiej do budowy zjazdu z Legnickiej do bulwaru Tadka Jasińskiego oraz kolizje z obiektami archeologicznymi na Ruskiej, termin prac wydłużono - informuje nas Ewa Mazur ze ZDiUM. I dodaje, że prace powinny zakończyć się 16 września.

    Budowa ścieżki rowerowej na Ruskiej to ostatni etap prac związanych z budową tej trasy na na ulicy Legnickiej i Ruskiej na odcinku od Sokolniczej do Kazimierza Wielkiego.

    Czytaj także

      Komentarze (65)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ścieżki rowerowe

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      budujemy z zoną dom i przeglądając stronkę z betonem którego szukamy pod fundamenty, trafiłem na zakładkę w której jest mowa o betonie nawierzchniowym z eksponowanym kruszywem...świetnie wygląda,...rozwiń całość

      budujemy z zoną dom i przeglądając stronkę z betonem którego szukamy pod fundamenty, trafiłem na zakładkę w której jest mowa o betonie nawierzchniowym z eksponowanym kruszywem...świetnie wygląda, mamy gdzie tu takie? http://betonnadom.pl/produkty/deco-bike Firmę znam, porządne materiały i na świetny pomysł wpadli...zobaczciezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niebezpieczne drogi

      Luc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Jako kierowca i rowerzysta chciałbym zauważyć, iż w przebiegu ul. Ruskiej aby dostać się do Rynku należy zmienić pas na lewy i teraz można to zrobić odpowiednio wcześniej a po zmianie chyba trzeba...rozwiń całość

      Jako kierowca i rowerzysta chciałbym zauważyć, iż w przebiegu ul. Ruskiej aby dostać się do Rynku należy zmienić pas na lewy i teraz można to zrobić odpowiednio wcześniej a po zmianie chyba trzeba będzie zmienić pas tuż przed sygnalizacją - a tam jest bardzo niebezpiecznie - łuk + kierowcy z lewego pasa b. często zmieniają pas na prawy - szybszy. Na tym odcinku od Włodkowica wystarczyłby znak ostrz. o rowerzystach i ogr do 40km/h (czyli realne 50)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo dobrze.

      Rowerzysta (a jak) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Ilość aut się nie zmniejszy, będzie ich tylko więcej - to jest pewne. Więc infrastruktura drogowa, jak by nie była, nie sprawi że korków nie będzie.
      Więc dobrze, że jest robiona alternatywna...rozwiń całość

      Ilość aut się nie zmniejszy, będzie ich tylko więcej - to jest pewne. Więc infrastruktura drogowa, jak by nie była, nie sprawi że korków nie będzie.
      Więc dobrze, że jest robiona alternatywna droga, jeżeli ktoś stwierdzi, że ma już dosyć stania w korkach i się przesiada no rower.
      Zachowanie rowerzystów/kierowców/pieszych to jest już inna kwestia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Będzie nowa świecka tradycja.

      Wesoły Romek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      ROK 1917, ROKIEM PIESZEGO KIEROWCY.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To się nadaje do leczenia psychiatrycznego

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 5

      Dlaczego, za każdym razem, kiedy gazeta zamieszcza informacje o budowie infrastruktury rowerowej, zawsze pojawia się na forum obrzydliwy, cyklofobiczny hejt na rowerzystów? Że nie mają OC, tablic...rozwiń całość

      Dlaczego, za każdym razem, kiedy gazeta zamieszcza informacje o budowie infrastruktury rowerowej, zawsze pojawia się na forum obrzydliwy, cyklofobiczny hejt na rowerzystów? Że nie mają OC, tablic rejestracyjnych, kasków, kamizelek odblaskowych, apteczki, trójkąta, pompki, zapasowych żarówek, rękawiczek, kodeksu drogowego w postaci papierowej oraz drugiego śniadania? Dlaczego nikt z was, psychole, nie wypowiada się analogicznie w stosunku do kierowców, kiedy oddaje się nową drogę do użytku? Czy wy nie widzicie, jak tragicznie żałośni w tym swoim cyklofobicznym ujadaniu jesteście?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja hejter ...

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      Ja "hejter" uważam, że każdy rower uczestniczacy w ruchu po drogach publicznych powinien mieć oświetlenie, powinien mieć lusterk wsteczne jak każdy inny pojazd dopuszczony do ruchu ( czy to dwu-...rozwiń całość

      Ja "hejter" uważam, że każdy rower uczestniczacy w ruchu po drogach publicznych powinien mieć oświetlenie, powinien mieć lusterk wsteczne jak każdy inny pojazd dopuszczony do ruchu ( czy to dwu- czy jednośladowy ). A kierujący rowerem jeżdżacy po drogach powinien mieć OC ( choćby obserwując to co rowerzyści wyprawiają na ulicach również pwodując wypadki ), obowiązkowy kask, i zakaz używania słuchawek ( odcinających rowerzystów niemal całkowicie od bodźców dźwiekowych otaczającego ich świata ).
      Czy to co napisałem to "hejt" ? Dla jednych zapewne tak jak każda i jakakolwiek opinia niezgodna z linią "polityczną" grup nacisku spod znaku roweru. Ale dla wiekzości zwykłych ludzi to poprostu zdrowy rozsadek. Najciekawsze że taki ze mnie "hejter" codziennie doginający do pracy ( i nie tylko ) na swoim rowerze w którym licznik wysiadł już dawno temu po ponad 8 tysiącach kilometrów.
      A co do nywch dróg dla kierowców to chetnie zobaczyłbym taką drogę poza tymi które normalnie oddawane są bo zbudowane nowe osiedla.
      Wrocław to miasto które opiera sie na przedwojennym systemie ulic, które od tamtych czasów poza poprawą rodzaju nawierzchni swoich innych parametrów nie poprawiły ( przepustowość ). A te wyjątki ktore zostały zbudowane po wojnie ( zresztą też najczęściej po trasie przedwojennych ulic lecz wykorzystano zniszczzenia wojenne by wybudowac je szersze ) są już przez obecną władzę zawężane by lobby rowerowemu zrobić "dobrze".zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niedługo da się bezpiecznei jeździć rowerem

      kierowca i rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Jak ma sie zwiększać przepustowość ulic skoro ze wzrostem liczby aut pojawiają sie nowe światła?
      Co mają twoje wyobrażenia o wyposażeniu roweru do przepisów obowiązujących na całym świecie?
      Hejt...rozwiń całość

      Jak ma sie zwiększać przepustowość ulic skoro ze wzrostem liczby aut pojawiają sie nowe światła?
      Co mają twoje wyobrażenia o wyposażeniu roweru do przepisów obowiązujących na całym świecie?
      Hejt to hejt bo pozbierałeś wiele głupot do kupy .
      Obowiązkowy kask dla kierowcy i pasażera i zakaz słuchania radia i zamykania szyb z tym co ty proponujesz zapewne by coś tam zmniejszył w wypadkach.
      Zwężanie ulic to trend światowy bo zrozumiano ze poszerzenie ulic zwiększało tylko napływ aut do centrum a przepustowość to nie największy problem lecz możliwość zaparkowania .Teraz Warszawa wzięła sie z zwężanie ulic.

      Nie wierzę ze jesteś rowerzysta. Pewnie jakimś mtbowcem a 8000 km przy jeżdżeniu do pracy zdradza przedszkolaka rowerowego.

      udrażnianie ulic dla ruchu rowerowego to walka z korkami czyli działanie bardziej na rzecz kierowców niż rowerzystów. Rowery uciekły na chodniki wiec te pasy to też interes pieszych.

      Najwyraźniej nie zauważasz ze Wrocław jest spóźniony rowerowo do zachodu jakieś 30 lat.Choć miasto płaskie i pełno rzek co powinno dać ok 30% ruch rowerowy to dopiero teraz zaczęto budować sensowne ścieżki.To jest w interesie wszystkich mieszkańców
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyjaśnię, skąd ten hejt

      Puchatek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 14

      Bo wy pedalarze należycie do śmieciowego towarzystwa, które nic nie wnosi dla miasta i jego mieszkańców, utrudnia innym życie, ma większe roszczenia niż ktokolwiek na Ziemi, w ogromnej większości...rozwiń całość

      Bo wy pedalarze należycie do śmieciowego towarzystwa, które nic nie wnosi dla miasta i jego mieszkańców, utrudnia innym życie, ma większe roszczenia niż ktokolwiek na Ziemi, w ogromnej większości reprezentuje ludzi , którym zdolności intelektualne nie pozwalają opanować nawet najprostrzych i podstawowych przepisów ruchu drogowego. Do tego można jeszcze dodać chamstwo i brak odpowiedzialności. Nie wiem , czy potrafisz to zrozumieć? Starałem się .zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Popisałeś sie intelektem.Prosty test na znajomość przepisów ruchu wykazałby ze nie znasz nawet 10 %. Nawet nie wiesz ile jest przepisów w kodeksie a co dopiero je znać, Nie wmówisz że człowiek o...rozwiń całość

      Popisałeś sie intelektem.Prosty test na znajomość przepisów ruchu wykazałby ze nie znasz nawet 10 %. Nawet nie wiesz ile jest przepisów w kodeksie a co dopiero je znać, Nie wmówisz że człowiek o tak kretyńskim światopoglądzie jest inteligentny.

      Co do postawy roszczeniowej to nawet nie jesteś w stanie pojąc jak ty i podobni zagarnęliście pod auta przestrzeń publiczna.
      Gdy teraz sie buduje ścieżki tacy jak ty dostają piany na ustach.To jest właśnie roszczeniowość, ale ty nawet nie pojmujesz jak się kompromitujesz.

      A rower jest zbawieniem dla miast tak jak ruch czy tlen dla życia.
      To odtrutka na to co ty robisz.
      Nie ogarniasz tego a do kierowania autem wystarczy małpia zręczność.

      Miasto to domy , chodniki, zieleń, rowery, fontanny, place zabaw, boiska itd
      Auto nie służy do życia tylko do transportu i szpanowania.We Wro które ma transport zbiorowy autem częściej sie szpanuje niż coś przewozi.
      Auto degeneruje fizycznie bo pozbawia ruchu ale twój wpis to kolejny dowód że upośledza też psychicznie.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Potwierdzam co napisał przedmówca, że jesteś chory psychicznie i cudem przeszedłeś badania lekarskie na PJ.
      Rowerzyści wnoszą więcej na rzecz miasta niż większość kierowców.
      Kierowcy to w...rozwiń całość

      Potwierdzam co napisał przedmówca, że jesteś chory psychicznie i cudem przeszedłeś badania lekarskie na PJ.
      Rowerzyści wnoszą więcej na rzecz miasta niż większość kierowców.
      Kierowcy to w większości emeryci mający problem z poruszaniem sie a rowerzyści to osoby aktywne zawodowo które nie tracą zarobków na auta i benzynę a ani benzyny ani aut nie produkuje sie we Wrocławiu.

      Rowerzyści bardzo aktywnie działają w upiększaniu miasta i przywracaniu go mieszkańcom.
      Nie niszczą trawników, chodników, nie hałasują i nie trują .
      UM nie traci miliarda na rowerzystów jak na remonty i utrzymanie dróg.
      Zaoszczędzoną kasę jakiej rowerzyści nie wydają na auta a wydaja na inne dobra .
      W Wrocławiu jest kilkaset tysiecy rowerów a na co dzień jeździ tylko ok 50.000 więc bez inwestycji można je uruchomić.
      Rower daje mobilność i pozwala sie często zatrzymywać w dzielnicy handlowej co nakręca obroty.Ruch i rower dają witalność i takie osoby są bardzo aktywne też zawodowo.Nie chorują i nie żyją na koszt ubezpieczalni.Są bliżej problemów miasta bo więcej widzą dzięki czemu częściej niż kierowcy włączają sie w działalność społeczną. Przykładowo w Londynie rowerzysta Borys Jonson już kolejną kadencję jest burmistrzem i zmienia miasto na lepsze.
      Kierowcy prowadzą do katastrofy świata bo w niecałe dwa wieki spalili ropę którą stwórca czy natura tworzyły 200mln lat.
      Choć dziś świat jest wystarczalny w produkcji żywności to jednak trzeba ją transportować często tysiące km. Koniec ropy oznacza upadek transportu lotniczego i morskiego czyli głód i zimno.Gaz sie skończy 10 lat po ropie a urany jest tylko na 50 lat. Ale jak sie czyta takie wpisy jak twój to wiadomo skąd ta głupota.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cyklofobia...?

      zasmucony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Powinieneś człowieku się leczyć psychiatrycznie i to u najlepszych specjalistów. Szkoda mi ciebie, naprawdę, musisz strasznie cierpieć jak widzisz przejeżdżającego obok siebie rowerzystę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hej Misiu

      Ciekawy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      a co ty zrobiłeś dla tego miasta?, żeoceniasz innych?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo , wy pedalarze paskudni jesteście!

      Pan kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 10

      I roszczeniowi. Proste , nie?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zamilcz najgorszy sorcie kierowców. Przeminiesz wraz z ropa

      rychu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Piszesz jak ten idiota dr Kaftan.Wstydzisz się swego nicka czy jesteś jego uczniem?
      Nienawiść do pedalarzy bierzesz zapewne stad ze nieraz ci wykazywali jakim jesteś głupkiem.
      Nazywasz ich...rozwiń całość

      Piszesz jak ten idiota dr Kaftan.Wstydzisz się swego nicka czy jesteś jego uczniem?
      Nienawiść do pedalarzy bierzesz zapewne stad ze nieraz ci wykazywali jakim jesteś głupkiem.
      Nazywasz ich pedalarzami choć w twoim autem są 4 pedały.

      Pan kierowca to brzmi dumnie. Rozumiem ze jesteś panem bo jeździsz autem.
      Jesteś operatorem generatora trucizn na kołach.Gdyby nie auto miałbyś problem z poruszaniem się. Jesteś już niewolnikiem swego auta a niebawem inteligencja auta przewyższy twoja.
      Jesteś panem ale swego auta bo ono sie ciebie słucha gdy inni sie od ciebie odsunęli.Czujesz sie zagrożony wiec chowasz sie do blaszanej nory na kółkach i masz cyklofobię.To można leczyć zanim będzie za późno.Jesteś najniżej w hierarchii kierowców. Twój samochód sam chodzi a ty jesteś dodatkiem.Trwają prace nad samochodami autonomicznymi aby takich jak ty wyeliminować :)
      Wtedy będziesz nikim. Dziś auto dodaje ci powagi bo czujesz że już dziś jesteś nikim.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy

      Ty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Czy mówisz o pedalarzach w samochodach, którzy wciskają swoje trzy pedały?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trasy dla cyklistów

      ulica (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Niestety, tylko dlatego, że miasto tworząc infrastrukturę dla rowerzystów utrudnia życie innym mieszkańcom, których jest znacznie więcej. I wszystko tłumaczy, że to dla dobra rowerzystów (i innych...rozwiń całość

      Niestety, tylko dlatego, że miasto tworząc infrastrukturę dla rowerzystów utrudnia życie innym mieszkańcom, których jest znacznie więcej. I wszystko tłumaczy, że to dla dobra rowerzystów (i innych teoretycznie też)- więc złość się skupia na beneficjentach działań UM.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Miasto zbyt późno zaczęło niwelować skutki utrudniania życia mieszkańców przez auta. Auto to dobra rzecz pod warunkiem ze nie jest ich więcej niż much i kup.
      Wrocław to nie wieś gdzie bez furmanki...rozwiń całość

      Miasto zbyt późno zaczęło niwelować skutki utrudniania życia mieszkańców przez auta. Auto to dobra rzecz pod warunkiem ze nie jest ich więcej niż much i kup.
      Wrocław to nie wieś gdzie bez furmanki i dorożki a dziś bez traktora i auta ie da sie żyć.
      Czas aut się kończy tak jak skończyła się era parowców , dyliżansów, parowozów, dorożek.
      Nadchodzi era leciutkich zużywających mało energii pojazdów czyli rowerów elektrycznych zabudowanych w kabinie.
      Lekarz psychiatra zapisze ci rower jako kurację to może wtedy dotrze. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hmc

      ciekawy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      W jaki sposób miasto tworząc infrastrukturę dla rowerzystów utrudnia życie innym?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w jaki sposób?

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      No właśnie w takim, że generuje korkowanie tego miasta ...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Rozumiem że to sarkazm bo nie można być takim idiotą aby to rowerzystom przypisywać korki.
      No ale może nie zrozumiałem to wybacz, że zapytam. Sarkazm czy głupota?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hm

      Ciekawy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      A nie pomyślałeś, że korki to efekt zbyt dużej liczby samochodów? Ja wiem, że łatwiej jest zrzucić winę na rowery, pieszych, tramwaje, autobusy i Bóg wie co jeszcze, ale faktem jest, że we...rozwiń całość

      A nie pomyślałeś, że korki to efekt zbyt dużej liczby samochodów? Ja wiem, że łatwiej jest zrzucić winę na rowery, pieszych, tramwaje, autobusy i Bóg wie co jeszcze, ale faktem jest, że we Wrocławiu na mieszkańca przypada ponad 2 razy więcej samochodów niż np. w Berlinie. Hmm coś tu jest nie takzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Coś do zapamiętania...

      gg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Samochody nie stoją w korku - one są korkiem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Paranoja

      polo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      Wy najpierw zacznijcie edukować rowerzystów. Przede wszystkim wprowadzić należy ujednolicone przepisy dla rowerzystów. Obowiązkowy kask i oświetlenie. Egzekwowanie prawa. Mandaty na rowerzystów....rozwiń całość

      Wy najpierw zacznijcie edukować rowerzystów. Przede wszystkim wprowadzić należy ujednolicone przepisy dla rowerzystów. Obowiązkowy kask i oświetlenie. Egzekwowanie prawa. Mandaty na rowerzystów. Trzeba się wkońcu zastanowić nad jakimś ubezpieczeniem OC. Skoro jest uczestnikiem ruchu to muszą być ubezpieczeni. Jeśli jest nie moja wina w kolizji to dlaczego ja mam zakładać jemu sprawę cywilną, a gdy ja jestem sprawcą to mi ściągają z OC i do tego bardzo często zatrzymują prawo jazdy. Rowerzyści są bezkarni i wykorzystują to na innych. Z daleka widać rowerzystę który ma prawo jazdy i jeździ autem. Rozgląda się na wszystkie strony. Taki co tylko jeżdzi rowerem to ma wszystko w du..e. To że jest na drodze rowerowej to nie znaczy że może wtargnąć na jezdnie pod jadące auto. OK ma pierwszeństwo ale to jego będzie bardziej bolało. Paranoja co robią na ulicach rowerzyści. Jadą ulicą pomimo ścieżki rowerowej idącej koło jezdni. To kierowcą którzy płacą podatek drogowy na każdym kroku zabierają kawałek jezdni, czy ludziom chodniki a ten łajdak i tak jeździ ulicą. Mam nadzieję że znają przepisy ci którzy się poruszają po ulicach, bo ja ich traktuje jak każdego uczestnika ruchu. Mam pierwszeństwo to jade i mam rowerzystę gdzieś. Pozdrozwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tylko ścieżki??

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      A kiedy miasto wybuduje chodniki dla pieszych a Policja i Straż Miejska będzie karać kierowców za parkowanie na nich i szaleńczą jazdę rowerem po nich??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerzyści ...

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Skoro władza daje rowerzystom tak wiele przywilejów, pozwala im na takie zachowania na drodze, które w sposób oczywisty wpływają na bezpieczeństwo na ulicach ( bo bezkrytycznie kopiowane przepisy z...rozwiń całość

      Skoro władza daje rowerzystom tak wiele przywilejów, pozwala im na takie zachowania na drodze, które w sposób oczywisty wpływają na bezpieczeństwo na ulicach ( bo bezkrytycznie kopiowane przepisy z Zachodu czasami sprawiają wrażenie że tworzyli je ignoraci lub idioci ), oraz praktycznie jest im powolna, to pora by zaczęła obciążać ich też obowiązkami.
      Jeśli ktos chce poruszać sie po drogach publicznych to prosze bardzo, ale z ... ubezpieczeniem OC.
      Jeśli ma ten czy inny nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych to niech ma zakaz jazdy ze słuchawkami na uszach ( i dotyczyć ma to zarówno rowerzystów jak i kierowców - choć takiego jak jeżdżę ...siąt lat to nie widziałem. A argument że kierowcy słuchają radia w samochodach jest równie głupi jak nielogiczny. Niemal żaden głośnik samochodowy nie jest w stanie odseoarować człowieka od czynników i bodźców zewnętrznych jak słuchawki na uszach ).
      No i równie bezwgledne ściganie rowerowych piratów jak tych samochodowych. Fakt - oni raczej osobiście nikogo nie zabiją, ale mogą doprowadzić innych do reakcji których skutki sa często opłakane. A prawda jest taka, że ci rowerzyści czują sie zupełnie bezkarnie na naszych ulicach. A znajomość przepisów o ruchu drogowy,m w ich przypadku ogranicza sie do wiedzy o ich przywilejach a nie obowiązkach i ograniczeniach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      słuch

      nn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      A słyszałeś o słuchawkach o budowie otwartej, które nie separują od czynników zewnętrznych?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Scieżki rowerowe

      Rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

      Często widuję "rowerzystów" poruszających się drogą utrudniając ruch samochodów w miejscach gdzie wyznaczone są ścieżki rowerowe. Zazwyczaj osoby ubrane w kask i strój na rower. Zawsze sądziłem, że...rozwiń całość

      Często widuję "rowerzystów" poruszających się drogą utrudniając ruch samochodów w miejscach gdzie wyznaczone są ścieżki rowerowe. Zazwyczaj osoby ubrane w kask i strój na rower. Zawsze sądziłem, że tacy rowerzyści mają większą świadomość przepisów - niestety tak nie jest. Pozdrawiam wszystkich kierowcóe i rowerzystów. A do rowerzystów apeluje, aby zjechali na ścieżki tam gdzie jest to możliwe. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      niestety często to nie jest możliwe, nawet jeśli są ścieżki rowerowe, bo ich wykonanie jest tak absurdalne, że nie sposób z nich korzystać zgodnie z przepisami. Tym bardziej dla tych ubranych na...rozwiń całość

      niestety często to nie jest możliwe, nawet jeśli są ścieżki rowerowe, bo ich wykonanie jest tak absurdalne, że nie sposób z nich korzystać zgodnie z przepisami. Tym bardziej dla tych ubranych na sportowo, których masz na myśli, bo to przeważnie kurierzy. Tyczy się to głównie starych dróg rowerowych, które były robione na odpieprz.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie koniecznie i nie dla wszystkich

      Halina (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      Nowa ścieżka rowerowa Ruska > Nowy Świat (skręt z Ruskiej w lewo) i panna popychająca na rowerze centralnie przed maską samochodu; a obok piękna nowiutka ścieżka.... I po co?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      Jasne (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 10

      600 miejsc parkingowych pod NFM i goście parkujący swoje kilkunastoletnie graty na chodnikach w centrum.... I po co?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I po co ?

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Po to by normalni ludzie mieli gdzie postawić swe pojazdy. A że często kilkunastoletnie ? Jak sprawisz by znakomitą wiekszość Polaków było stać na nowsze to wtedy miej pretensje.
      Ja jeżdżę ......rozwiń całość

      Po to by normalni ludzie mieli gdzie postawić swe pojazdy. A że często kilkunastoletnie ? Jak sprawisz by znakomitą wiekszość Polaków było stać na nowsze to wtedy miej pretensje.
      Ja jeżdżę ... rowerem codziennie do pracy i jedno widze na pewno - coraz większą arogancję, butę i poczucie wyższości pewnej grupy rowerzystów. Nie tylko wobec kierowców, ale i wobec pieszych. A przez to reakcja drugiej strony wcale nie jest łagodniejsza. To co wyprawiają rowerzyści na ulicach czasami przeraża. A wszystkjo przez to że wydaje im sie że już wszystko wolno. Jak taki wjedzie na skrzyżowanie na czerwonym ( a jest to juz niemal normą ) ze słuchawkami na uszach to w razie nieszczęscia jak zawsze bedzie winny nie kto inny tylko kierowca - bo niestety nie ma czterech par oczu. Przykłady można mnożyć.
      Racją jest że miasta należy dostosowywać do zwiększonej liczby rowerzystów bo maja oni swoje prawa, ale dzięki spolegliwości wladzy zgadzającej się na każde, nawet najbardziej absurdalne pomysły lobby rowerowego w tym miescie stało się praktycznie grupą trzymającą władzę.
      Zgoda - ruch samochodowy trzeba by ograniczyć w centrach. Ale jaką alternatywę daje sie zmotoryzowanym ? Żadną. Czy ludzie przyjeżdzający do Wrocławia mają gdzie pozostawić swe pojazdy w sposób bezpieczny i nie drenujący ich kieszeni ? Nie, bo to miasto nie buduje dużych, strzeżonych i bezpiecznych parkingów miejskich - wrecz przeciwnie, miejsc parkingowych we Wrocławiu ubywa. A co z komunikacją zbiorową ? Ta oprócz głównych tras zostaje ograniczana, a podmiejska komunikacja to horror ( zwłaszcza zimą gdy rozkład swoje a życie swoje ). Pozostaje jeszcze rower miejski, ale tylko idiota mógłby sądzić że wszyscy ci co chą zrezygnowac z samochodu ( i mieć gdzie go zostawić ) przesiadą się na rowery.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      Jasne (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Dlatego podstawą działań powinno być inwestowanie w komunikację zbiorową i tą miejską i aglomeracyjną. Do tego parkingi dla samochodów na obrzeżach miasta. Tylko sprawna komunikacja zbiorowa jest...rozwiń całość

      Dlatego podstawą działań powinno być inwestowanie w komunikację zbiorową i tą miejską i aglomeracyjną. Do tego parkingi dla samochodów na obrzeżach miasta. Tylko sprawna komunikacja zbiorowa jest ratunkiem dla komunikacji w naszym mieście. Teraz we Wrocławiu jest zdecydowanie za dużo aut i to jest fakt, żadne nowe drogi nie udźwigną takiej ilości aut. Wystarczy, że obecne 65% udziału aut w ruchu miejskim zmniejszy się do np. 40% a od razu dużo problemów komunikacyjnych w mieście zostanie wyleczonych. Np. taka relacja 50% komunikacji zbiorowej, 40% samochodowej i 10% rowerowej wydaje się być wykonalna.

      A inwestycje rowerowe w ostatnich latach to po prostu próba przywrócenia normalności w miastach po latach dominacji socrealistycznego modelu rozwoju komunikacyjnego, gdzie auta mają absolutny priorytet. Polacy chcą jeździć na rowerach po mieście, co się potwierdza w większości miast. Wrocław jest bardzo predysponowany do komunikacji rowerowej, bo jest miastem małym, zbitym z niedużymi odległościami między najważniejszymi przestrzeniami miasta.

      I zgadzam się z tym, że obecnie władze miasta beznadziejnie kreują politykę komunikacyjną. Z jednej strony deklarują priorytet dla KZ, a z drugiej wcale w KZ nie inwestują, a wręcz potęgują problemy w centrum pozwalając na takie kurioza jak parking na 2400 (!) samochodów w potworze zwanym "Vroclawią".zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      alternatywa ?

      zwykłyRP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Zgoda co do sedna problemu. Ale brak zgody na jego rozwiązanie takimi metodami. Nie każdy Wrocławianin czy przyjezdny to rowerzysta ( na pewno znakomita mniejszość ), a mimo to widząc to co sie...rozwiń całość

      Zgoda co do sedna problemu. Ale brak zgody na jego rozwiązanie takimi metodami. Nie każdy Wrocławianin czy przyjezdny to rowerzysta ( na pewno znakomita mniejszość ), a mimo to widząc to co sie dzieje we Wrocku ma sie wrażenie, że niedługo jeżdżenie rowerem bedzie chyba obowiązkowe. Racja - nowe ścieżki rowerowe są niezbędne. Ale nie jest żadną metodą wytyczanie ich na ulicach stanowiacych czesto oś komunikacyjną i będących jednocześnie wąskimi. Nie przy każdej ulicy musi być ścieżka tak jak nie każda ścieżka rowerowa musi mieć styk z jednią. We Wrocławiu władze poszły metodą czasami uragającą zdrowemu rozsądkowi. Faktem jest, ze namalowanie kilku poasów farba na istniejącej drodze to nikły koszt. Ale jeśli z boku lub w sąsiedztwie jest pas wolny i szeroki na kilka metrów oraz biegnacy w tym samym kierunku, to logicznym byłoby zrobienie na nim ścieżki a nie na ulicy gdzie potem łokcie rowerzystów zachaczają o prawidłowo jadące samochody. Są odcinki ścieżek rowerowych gdzie nawet przy normalnie poruszajacych sie samochodach istnieje bardzo duże ryzyko kolizji, bo po prostu jest za wąsko.
      Żyjemy w XXI wieku i samochód stał się normalnym elementem życia tej cywilizacji. Rugowanie go na siłę jest tym samym co kazanie ludziom wrócić do mieszkań bez kanalizacji i innych zdobyczy. Wszystko musi być objęte kompromisem, który żadnej ze stron nie stawia ponad innymi. Niestety w Polsce ( a we Wrocławiu szczególnie i w Warszawie ) po latach walki o należne prawa lobby rowerowe przekształciło sie w grupę na siłę narzucającą innym swoje poglądy uważane jako jedyne słuszne i obowiazujące. I ci inni kiedyś w końcu też zaczną protestować.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie

      Jasne (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Nie zgodzę się. We Wrocławiu drogi rowerowe powstają bez szkody dla jezdni samochodowych. Gdzie poza jedynym krótkim odcinkiem na ul. Legnickiej (gdzie ten trzeci pas i tak nie było potrzebny)...rozwiń całość

      Nie zgodzę się. We Wrocławiu drogi rowerowe powstają bez szkody dla jezdni samochodowych. Gdzie poza jedynym krótkim odcinkiem na ul. Legnickiej (gdzie ten trzeci pas i tak nie było potrzebny) zabrano pasy samochodowe? Lekkie zwężenie jezdni to tylko zysk dla bezpieczeństwa w mieście. W większości cywilizowanych miast europejskich drogi w centrum są wąskie właśnie po to, by przestrzegano ograniczeń prędkości. I to się sprawdza np. w Wiedniu. A u nas za komuny powstały takie kwiatki jak 3 pasmowa ul. Legnicka z pasami szerokości autostrady i co? I większość ludzi pruje tamtędy 100 km/h. To samo w Warszawie. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nikt nie chce być frajerem

      SDW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      który płaci za parking, nabija kasę miejską, po to żeby budować ścieżki rowerowe, po których nie chcą jeździć rowerzyści/lansiarze. Bo co to za lans popychać rower po ścieżce rowerowej, lepiej...rozwiń całość

      który płaci za parking, nabija kasę miejską, po to żeby budować ścieżki rowerowe, po których nie chcą jeździć rowerzyści/lansiarze. Bo co to za lans popychać rower po ścieżce rowerowej, lepiej tamować ruch i wdychać spaliny prosto spod rur wydechowych - lans jest nie ma co...
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      Jasne (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Nie chcesz płacić za parking, nie jedź autem do centrum. Proste. A cała infrastruktura miejska jest utrzymywana jest przez mieszkańców. I drogi i kz i zdecydowanie najtańsza infra rowerowa. Tamować...rozwiń całość

      Nie chcesz płacić za parking, nie jedź autem do centrum. Proste. A cała infrastruktura miejska jest utrzymywana jest przez mieszkańców. I drogi i kz i zdecydowanie najtańsza infra rowerowa. Tamować ruch??? z tego co zauważyłem to ruch dzień w dzień tamowany jest przez zbyt dużą liczbę samochodów (dużo za dużo jak na nasze miasto), a nie przez rowery.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama