Biały furgon na drodze dla rowerów. We Wrocławiu to standard...

    Biały furgon na drodze dla rowerów. We Wrocławiu to standard

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Biały furgon na drodze dla rowerów. We Wrocławiu to standard
    1/10
    przejdź do galerii

    ©fot. Facebook/Wrocław tak bardzo rowerowy

    Białe furgonetki, samochody dostawcze, ale też i zwykłe osobówki – wszyscy bez pardonu zastawiają drogi dla rowerzystów we Wrocławiu.
    Grzeszki kierowców względem rowerzystów możemy zobaczyć na profilu „Wrocław tak bardzo rowerowy”. Codziennie twórca profilu zamieszcza tam scenki z wrocławskich ulic wzięte – najczęściej z centrum miasta lub z ulicy Powstańców Śląskich, gdzie kierowcy notorycznie parkują na drodze dla rowerów.

    Daniel Chojnacki, oficer rowerowy, przyznaje, że problem jest i to spory. - Są miejsca, gdzie kierowcy często parkują na pasie dla rowerów, np.
    na Kazimierza Wielkiego w kierunku Galerii Dominikańskiej, tuż za skrzyżowaniem z ulicą Krupniczą. To stwarza bardzo niebezpieczne sytuacje, gdyż rowerzysta jest zmuszony omijać takie pojazd i wjechać na drogę między jadące samochody. Podobna sytuacja ma miejsce na Powstańców Śląskich – wylicza.

    Aleksander Obłąk z Akcji Miasto też jeździ na rowerze. Potwierdza, że okolice Ruskiej i Kazimierza Wielkiego są problematyczne. - Samochodu zaparkowanego na drodze rowerowej nie da się często ominąć. W takiej sytuacji np. na Ruskiej trzeba zjechać z kontrapasa i jechać pod prąd.

    Straż miejska otrzymuje w miesiącu kilkanaście zgłoszeń związanych z zaparkowanymi na drodze dla rowerów pojazdami. - To jest wykroczenie, więc w takiej sytuacji po samochód przyjeżdża laweta, a kierowca otrzymuje mandat. Łącznie jest to 690 złotych – 590 zł za lawetę i 100 zł mandatu – wyjaśnia Waldemar Forysiak. Najwięcej zgłoszeń spływa z okolic Kazimierza Wielkiego i ulicy Odrzańskiej.

    Zdaniem Daniela Chojnackiego, wzorem miast Europy Zachodniej, rozwiązaniem problemu może być tylko konsekwentne egzekwowanie prawa przez służby do tego powołane.

    Jednym z sposobów jest też fizyczne uniemożliwienie parkowania na drogach dla rowerów, np. przy pomocy słupków. - Oczywiście nie we wszystkich miejscach jest to możliwe – dodaje.

    Aleksander Obłąk proponuje akcje edukacyjne czy wydzielenie miejsc, w których mogłyby parkować auta dostawcze. - Potrzeba przede wszystkim dużo życzliwości i współpracy z obu stron – podsumowuje.

    A waszym zdaniem, jakie jest odpowiednie rozwiązanie tego problemu? Czekamy na wasze propozycje.

    Czytaj także

      Komentarze (278)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do Rowerzysty i inyych użytkowników dróg

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Ponieważ zacząłeś pisać wywody o trendach i innych duperelach podsumujmy jednym zdaniem.
      Czy rowerzysta ma prawo poruszać się po jezdni, jeśli równolegle do niej prowadzi zgodnie z KD droga dla...rozwiń całość

      Ponieważ zacząłeś pisać wywody o trendach i innych duperelach podsumujmy jednym zdaniem.
      Czy rowerzysta ma prawo poruszać się po jezdni, jeśli równolegle do niej prowadzi zgodnie z KD droga dla rowerów (polecam dział I artykuł 2 - tam są wymienione rodzaje dróg KD dla rowerzystów) oznaczona znakiem C13 lub łączonym C13/C16. Ja uważam, że nie ponieważ:

      ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

      z dnia 31 lipca 2002 r.

      w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

      Stan prawny aktualny na dzień: 19.06.2016

      § 40 Droga dla pieszych i rowerzystów

      1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić. Ruch pieszych i rowerów odbywa się na całej powierzchni tak oznaczonej drogi.

      2. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerów i drogę dla pieszych położone obok siebie, odpowiednio po stronach wskazanych na znaku. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić.

      3. Przepisy ust. 1 i 2, § 37 ust. 2 i 3 oraz § 39 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami oraz końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie, przy czym znak C-13/C-16 jest odwoływany również znakami C-13 albo C-16.

      Odnoszę wrażenie, że sam błędnie interpretujesz przepisy. Jak również wielu innych rowerzystów. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przepisy z 2002 r. byłu zmienione niedawno

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pomyliło ci sie rozporządzanie z 2002 r o ostatnimi zmianami .Jak cytujesz obowiązujący stan prawny to zacytuj te przepisy które zostały zmienione.
      Wtedy zrozumiesz dlaczego wprowadzono zmiany....rozwiń całość

      Pomyliło ci sie rozporządzanie z 2002 r o ostatnimi zmianami .Jak cytujesz obowiązujący stan prawny to zacytuj te przepisy które zostały zmienione.
      Wtedy zrozumiesz dlaczego wprowadzono zmiany.
      Właśnie dlatego że policjanci mylnie nakazywali jeździć po wszystkich rodzajach ścieżek gdy tymczasem drogą dla rowerów było tylko ok 5% ścieżek wrocławskich i tylko ich dotyczył nakaz ale też nie zawsze.
      Chcesz zrozumieć problem nie możesz wyrywać z kontekstu.
      Już sama data 2002 i 2016 powinna dać ci do zrozumienia ile lat trzeba było czekać na wyjaśnienie błędnych zapisów.
      Teraz wszyscy czekają aż ustawa i rozporządzenia zostaną tak zmienione że nie będą sie wykluczały,
      Nie było jednej ścieżki we Wrocławiu która miałaby status Drogi dla rowerów aby można nią przejechać z południa na pól noc.
      Wiele ścieżek było zbudowane 25 lat temu (często pędzlem) i są niezgodne z przepisami obowiązującymi dziś.
      Nie zamyka się tych ścieżek, bo nie ma kasy na przebudowę. Większość z nich się urywała czyli była ślepa a nie było na tych ścieżkach znaków że to ślepe drogi. Był wybór zawracać, jechać po trawniku czy po chodniku

      Ścieżki czyli kawałki chodników ze znakiem C13/C16 są dla ludzi którzy uczą sie rowerem jeździć.
      Np w Niemczech pod znakami są tablice Free oznaczające że rowerzysta decyduje czy jedzie taką ścieżką czy po jezdnizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerzysta interpretuje przepisy tak jak mu wygodnie. Tak samo czyni na drodze czyli ma

      wdfc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      głęboko przepisy i jeździ jak mu się podoba. Standard.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ---

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tak ja interpretowałem te przepisy tak samo jak opublikowana niedawno interpretacja Ministerstwa.
      To kierowcy interpretowali jak im wygodnie, bo nawet nie czytali przepisów rowerowych i dla nich...rozwiń całość

      Tak ja interpretowałem te przepisy tak samo jak opublikowana niedawno interpretacja Ministerstwa.
      To kierowcy interpretowali jak im wygodnie, bo nawet nie czytali przepisów rowerowych i dla nich ścieżka to wsio równozwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zgadzam się z opinią:)

      Ania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Rowerzyści jeżdżą, jak chcą i przepisy mają gdzieś. Chyba nie powinno tak być, żeby osoby nie znające przepisów o ruchu drogowym, nie znające znaków drogowych, nie patrzące na te znaki, mogą...rozwiń całość

      Rowerzyści jeżdżą, jak chcą i przepisy mają gdzieś. Chyba nie powinno tak być, żeby osoby nie znające przepisów o ruchu drogowym, nie znające znaków drogowych, nie patrzące na te znaki, mogą poruszać się drogami. To jakieś kuriozum i tyle.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zróbcie zdjęcia rowerzystom

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      jak jadą asfaltem mając obok drogę rowerową
      wczoraj na Bystrzyckiej od Gądowianki korek, bo jakiś rowerowy dupek jechał sobie jezdnią w kierunku Magnolii, a po lewej asfaltowy pas dla rowerów......rozwiń całość

      jak jadą asfaltem mając obok drogę rowerową
      wczoraj na Bystrzyckiej od Gądowianki korek, bo jakiś rowerowy dupek jechał sobie jezdnią w kierunku Magnolii, a po lewej asfaltowy pas dla rowerów...
      już nie wspomnę o tych pseudokolarzach co jeżdżą po Wro rowerkami za kila-kilkanaście tys. i nie wjadą na brukowaną drogę dla rowerów bo by ich wytrzęsło zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piszesz jak ten troll dr.Kaftan

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      Kupiłeś prawko za świnie ze nie odróżniasz drogi dla rowerów od brukowanej ścieżki czyli chodnika z dopuszczeniem jazdy rowerem?
      Owszem często widzę kolarzy na szoszówkach jadących 40-60 km/h i...rozwiń całość

      Kupiłeś prawko za świnie ze nie odróżniasz drogi dla rowerów od brukowanej ścieżki czyli chodnika z dopuszczeniem jazdy rowerem?
      Owszem często widzę kolarzy na szoszówkach jadących 40-60 km/h i wiadomo że nie będą trenować po bruku.Skoro średnia prędkość auta wynosi 23/km h to ty sie wleczesz za takim kolarzem?
      Przecież on z Gądowianki jedzie 70-100km/h

      Gdybyś słoiku nie kupił prawka za świnię to być wiedział że tam jest ograniczenie do 60 km/h a kiedyś koło Magnolii było 70.
      Rowerem na takich ulicach można jeździć nawet po chodnikach .
      Jeśli zarządca nie chciałby aby jeździć po jezdni to postawiłby zakaz jazdy rowerem.
      Prawda jest taka ze ty masz zaburzenia psychiczne i na widok roweru dostajesz piany na ustach.Nawet na wielopasmowej drodze masz problem z wydziedziczeniem roweru.
      Zmień myślenie, bo wściekłość zaprowadzi cie na słup lub do rowu. Są ludzie, którzy zarabiają rowerem np. kurierzy i jeśli nie ma zakazu to jadą najszybszą drogą

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Droga dla rowerów

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      PANOWIE !
      Prawo jasno precyzuje:
      Prawo o Ruchu Drogowym

      Art 33

      Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku,...rozwiń całość

      PANOWIE !
      Prawo jasno precyzuje:
      Prawo o Ruchu Drogowym

      Art 33

      Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

      Zatem nie ma potrzeby ustawienia przy drodze zakazu ruchu rowerów, jeśli wzdłuż niej występuje droga rowerowa ponieważ jest obowiązek korzystania z niej (zgodnie z warunkami). Skoro przy skrzyżowaniu mamy ustawiony znak nakaz jazdy prosto, to nie potrzeba już ustawiać znaku zakazu skrętu. Tutaj jest widoczna różnica pomiędzy rowerzystami "kierowcami", a takimi bez Prawa Jazdy czy też praktyką jako kierowca.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znak ma stać po prawej stronie jezdni którą się poruszasz.Niektóre można powtarzać po lewej

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Piszesz:
      Skoro przy skrzyżowaniu mamy ustawiony znak nakaz jazdy prosto, to nie potrzeba już ustawiać znaku zakazu skrętu. Tutaj jest widoczna różnica pomiędzy rowerzystami "kierowcami", a takimi...rozwiń całość

      Piszesz:
      Skoro przy skrzyżowaniu mamy ustawiony znak nakaz jazdy prosto, to nie potrzeba już ustawiać znaku zakazu skrętu. Tutaj jest widoczna różnica pomiędzy rowerzystami "kierowcami", a takimi bez Prawa Jazdy czy też praktyką jako kierowca.
      ------------------
      Nawet i tutaj masz problemy ze znajomości prawa

      Nakaz jazdy prosto jest jednocześnie zakazem skrętu.
      Co ma znak postawiony na drodze dla rowerów i pieszych do innej drogi, po której jadą samochody?

      Znasz przepisy które mówią gdzie znak powinien stać?
      Jeśli np na Klecińskiej jest serwisowa droga równoległa do ul.Klecińsjkiej to ciebie obowiązują znaki z serwisówki gdy jedziesz Klecińską?
      Chłopie jesteś żałosny w swym uporze.
      Rozmawiasz z ludzi, którzy jeżdżą rowerami więc znają przepisy i wyciskasz im kit, bo tobie sie coś wydaje.
      Ci rowerzyści co pracowali nad nowelizacja PoRD wiedzż lepiej co pisali i jakie przepisy prostowali aby były czytelniejsze.
      Wystarczyłoby pojeździć rowerem, poczytać fora tematyczne. lub nawet powoli poczytac kodeks drogowy a nie ograniczać się tylko do ustawy PoRD.

      Sam napisałeś dobrą puentę o praktyce na drodze:Tutaj jest widoczna różnica pomiędzy rowerzystami "kierowcami", a takimi bez Prawa Jazdy czy też praktyką jako kierowca.
      "

      Nie mieszaj ludziom w głowach bo ja jako kierowca i rowerzysta staram się ci wykazać że dołączyłeś do oszołomów którym rowery na jezdni przeszkadzają i w tej furii nie są w stanie zrozumieć przepisów.
      Po twojej puencie muszę uznać że jesteś kierowcą i jazda rowerem dla ciebie jest obca lub sporadyczna.

      Napisałeś celną uwagę ze samo bycie kierowcą nie daje wiedzy o ruchu rowerów .Trzeba pojeździć bo przepisy rowerowe są pogmatwane gdyż pisane były przez kierowców.Poczytaj przepisy lotnicze i spieraj sie z lotnikami ze wiesz lepeij jak latać
      Jako kierowca powiem ci zamilcz i nie kompromituj kierowców :)
      Ponieważ kierowcy nie rozumieli przepisów rowerowych kilka lat temu je uprościli ale widzę po twych wpisach, że za mało :)

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czytaj uważnie, bo inaczej nie zrozumiesz

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Ty nawet nie rozumiesz tego co napisałeś (wkleiłeś) a co dopiero to co inni piszą.
      Wskaż gdzie w cytowanym przepisie jest że jest obowiązek jazdy po drodze rowerowej.

      Ty masz prawo jazdy bo nie...rozwiń całość

      Ty nawet nie rozumiesz tego co napisałeś (wkleiłeś) a co dopiero to co inni piszą.
      Wskaż gdzie w cytowanym przepisie jest że jest obowiązek jazdy po drodze rowerowej.

      Ty masz prawo jazdy bo nie wiem jak mam z tobą rozmawiać. Jesteś gimbusem czy przeszedłeś kurs?
      To że w ustawie nie ma wskazania gdzie należy ustawić znak B9 to nie znaczy, że przepisy tego nie regulują.
      Kolejny raz udowadniasz, że nie znasz przepisów a stosujesz własne interpretacje części przepisów bez znajomości całego zagadnienia.
      To jak wyrywanie z kontekstu
      No ale jesteś tylko kierowcą co po części tłumaczy twoja niewiedzę bo jeszcze nie spotkałem kierowcy ktory by znał przepisy. Na GW jest prosty test i średnio kierowcy mają tam 60% trafnych odpowiedzi.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komentarz

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      W odpowiedzi na Twoją prośbę informuję: W przytoczonym przepisie informacja o obowiązku jazdy drogą dla rowerów jest w pierwszym zdaniu:
      Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla...rozwiń całość

      W odpowiedzi na Twoją prośbę informuję: W przytoczonym przepisie informacja o obowiązku jazdy drogą dla rowerów jest w pierwszym zdaniu:
      Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tablice

      Kamil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Nigdy nie zrozumiem tego zamazywania tablic.
      A co do dostawczych, to rozumiem że czasem muszą stanąć w miejscu niedozwolonym, ale zdaje się, że zwykle to poprostu nie chce im się zaparkować...rozwiń całość

      Nigdy nie zrozumiem tego zamazywania tablic.
      A co do dostawczych, to rozumiem że czasem muszą stanąć w miejscu niedozwolonym, ale zdaje się, że zwykle to poprostu nie chce im się zaparkować kawałek dalej, bo dalej trzeba coś zanieść. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NAwet w Nowym Jorku da się dowieźć legalnie towar

      kierowca i rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Nikt nie nosi towarów bo do tego są wózki.
      Po co pchać wózek 30 m jak można 10?
      Jak to "czasem" i jak to "muszą w niedozwolonym miejscu"?
      Ktoś zabronił z jakiś powodów parkowania to właśnie tam...rozwiń całość

      Nikt nie nosi towarów bo do tego są wózki.
      Po co pchać wózek 30 m jak można 10?
      Jak to "czasem" i jak to "muszą w niedozwolonym miejscu"?
      Ktoś zabronił z jakiś powodów parkowania to właśnie tam "muszom"?
      A jakby tak blokować dostawczakom drogi to by się wpieniali?

      Przecież dostaw nie robi się sporadycznie a wiele razy dziennie.
      To nazywasz "czasem", że co jedna firma dowiezie towar to inny dostawczak podjeżdża bo jeden z piekarni a drugi od producenta ogórków, potem masarnia, ciężarówka Pepsi itd?
      Każdy z dostawczaków zaoszczędzi na każdym sklepie 1-2 minut więc parkuje źle w całym mieście. ZDIUM oferuje koperty do dostaw za 800 zł.
      Prawie wszystkie ulice mają po 2 pasy dla kierunku więc ciężarówka na jezdni nie blokuje ruchu
      Dlaczego np Holandii i na starówkach w wielu krajach dowozi sie towary rowerami cargo?
      Dlaczego w Dreźnie dowozi sie do fabryki towary tramwajem. Dlaczego w Amsterdamie są ulice gdzie dowozi sie tramwajem? Dlaczego u nas duże dostawy robi się od zaplecza a małe od frontu? Dlaczego gdy na Kurzym Targu są miejsca do rozładunku a ciężarówki blokują deptak od strony Szewskiej a ludzie chodzą po torowisku i włażą pod rowery.Czy do Rynku cały dzień ciężarówki dowożą towary. Mój sklep osiedlowy przyjmuje dostawy między 4-6. Dostawy są szybkie, bo omijają korkizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ścieżki rowerowe

      wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Czy na profilu można umieszczać filmiki czy zdjęcia rowerzystów, którzy mimo istniejącej ścieżki rowerowej korzystają z jedni? Komentarze w stylu: "na ścieżce za wolno" lub "nie mam obowiązku" są...rozwiń całość

      Czy na profilu można umieszczać filmiki czy zdjęcia rowerzystów, którzy mimo istniejącej ścieżki rowerowej korzystają z jedni? Komentarze w stylu: "na ścieżce za wolno" lub "nie mam obowiązku" są na porządku dziennym. Szczytem głupoty jest jazda rowerzystów na trasie W-w - Trzebnica po jezdni mimo wybudowanej kilkunastokilometrowej ścieżki rowerowej, czy też na ulicy Krzywoustego, Sobieskiego lub łączniku Kamieńskiego - Krzyżanowice. Brak świateł, przejeżdżanie na czerwonym czy skakanie pomiędzy jezdnią czy chodnikiem. Zero znajomości zasad ruchu drogowego. Może "Gazeta" zainteresuje się tym problemem. Jednak nikt nie poruszy problemu ponieważ we Wrocławiu silne propagowanie MPK czy rowerzystów jest najważniejsze. Może wpuśćmy oprócz taryf jeszcze rowerzystów na bus-pasy. Wszystkie drogi na północ od centrum zamieniono z dwu pasmowych na jedno z bus-pasem (Trzebnicka, Pomorska) po którym co kilka minut przejeżdża tramwaj lub taryfa. W tym czasie na światłach czeka kilkadziesiąt samochodów czy zgodnie z przepisami również motocyklistów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Popisałeś się niewiedzą matołku

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Czy jesteś idiotą czy też nie czytałeś kodeksu i nie odróżniasz ścieżek od dróg dla rowerów?
      Odróżniasz ćwoku autostrady od dróg lokalnych i wiesz dlaczego ludzie nie chcący płacić jadą drogami...rozwiń całość

      Czy jesteś idiotą czy też nie czytałeś kodeksu i nie odróżniasz ścieżek od dróg dla rowerów?
      Odróżniasz ćwoku autostrady od dróg lokalnych i wiesz dlaczego ludzie nie chcący płacić jadą drogami lokalnymi?
      Widziałeś rowerzystę jadącego jezdnią gdzie jest zakaz jazdy rowerem?
      Nieuku nie kompromituj się. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odpowiedź na kolejną niewiedzę.

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Przyznam, że kompletnie nie zrozumiałem Twojej pełnej kultury wypowiedzi. Co za tym idzie spróbuję doprecyzować:
      Zgodnie z artykułem 33 Kodeksu Drogowego rowerzysta ma obowiązek korzystać z drogi...rozwiń całość

      Przyznam, że kompletnie nie zrozumiałem Twojej pełnej kultury wypowiedzi. Co za tym idzie spróbuję doprecyzować:
      Zgodnie z artykułem 33 Kodeksu Drogowego rowerzysta ma obowiązek korzystać z drogi dla rowerów jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku w którym się porusza.
      Wszystkie przytoczone przeze mnie przykłady ulic, spełniają obowiązek jazdy właśnie drogą rowerową. I tutaj pojawia się brak wiedzy części z cyklistów. Jeżeli znaki informujące o drodze dla rowerów ustawione są w obu kierunkach to jednoznacznie nakazują im poruszać się właśnie drogą dla rowerów. Bez znaczenia ma tutaj fakt czy droga taka jest po obu stronach jedni czy tylko po jednej (przykład drogi na Krzyżanowice czy Trzebnicę). Skoro jest obowiązek korzystania z drogi rowerowej tym samym mamy tutaj również ZAKAZ JAZDY PO JEZDNI. Mam nadzieję Rowerzysto, że zrozumiałeś teraz tekst, bo z Twojej odpowiedzi jasno to nie wynika; użyte argumenty to Twoja niewiedza.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lekcja nr 3

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      c.d
      Ale znajomość tych niuansów nie jest konieczna a wystarczy trochę wyobraźni. Skoro we Wrocławiu ścieżki są pourywane to tylko głupek walczy z rowerami na jezdni.
      Kierowcy nie wiedzą że od 91r...rozwiń całość

      c.d
      Ale znajomość tych niuansów nie jest konieczna a wystarczy trochę wyobraźni. Skoro we Wrocławiu ścieżki są pourywane to tylko głupek walczy z rowerami na jezdni.
      Kierowcy nie wiedzą że od 91r budowano 5% dróg dla rowerów i 95% dróg dla rowerów i pieszych.
      Wpychanie rowerzystów na chodniki spowodowało, że jeżdżą po chodnikach nawet jak nie ma ścieżki.
      Więc jeśli ktoś narzeka że rowerzyści jeżdżą po jezdni to ma coś z głową.
      Chcesz aby na każdej jezdni wymalowali pas rowerowy?
      Rowerzyści też tego chcą choć może nie wszędzie.

      Chcesz zrozumieć dlaczego dziś rowerzyści jeżdżą po jezdni gdy niedaleko ścieżka?
      Spytaj ich. 30 lat dyskutowano o zagrożeniach jakie wynikają z budowy złych ścieżek. Jakby cię to interesowało to byś temat znał

      W uproszczeniu zganiano rowery z jezdni na chodniki.
      Teraz robi się odwrotnie.Przybywa też rowerów.Coraz mniej rowerzystów boi się jeździć po jezdni.Infrastruktura w jezdni jest tania i spójna, oraz bezpieczna.Cieka jestem czy dotarło czy też uważasz ze jezdnia jest dla aut.Chodniki ddrip są dla rowerzystów uczących się jazdy, dla dzieci i dziadków, wiozących ciężkie towary itp.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jesteś oporny jednak

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Pisałeś:" Bez znaczenia ma tutaj fakt czy droga taka jest po obu stronach jedni czy tylko po jednej (przykład drogi na Krzyżanowice czy Trzebnicę)."
      ------------------
      Co ma droga wzdłuż drogi...rozwiń całość

      Pisałeś:" Bez znaczenia ma tutaj fakt czy droga taka jest po obu stronach jedni czy tylko po jednej (przykład drogi na Krzyżanowice czy Trzebnicę)."
      ------------------
      Co ma droga wzdłuż drogi krajowej na Krzyżanowice do tego co pisałeś o rowerzystach jadących po Wrocławiu?
      temat interpretacji kierunku wymaga tłumaczenia i odsyłania do wyjaśnień kompetentnych służb więc na razie się wstrzymam i odniosę sie do twej poprzedniej wypowiedzi.

      Cytuje:Skoro jest obowiązek korzystania z drogi rowerowej tym samym mamy tutaj również ZAKAZ JAZDY PO JEZDNI.
      -------------------
      Ręce opadają.Ty masz znać prawo a nie stosować własną interpretację, bo kodek jest pisany językiem skoncentrowanym i wielu go nie rozumie.Po to są kursy PJ, internet policja ,sądy itd aby znaleźć odpowiedź na wątpliwości.
      Znowu piszesz o drogach rowerowych a nakaz jazdy jest tylko po drodze dla rowerów i pasie rowerowym i to tylko wtedy gdy są na kierunku w jakim jedziemy czy zamierzamy skręcić
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komentarz

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Dziwny wpis:
      Punkt pierwszy w zasadzie nie wiem po co był Twój komentarz.
      Punkt 2. Również nie rozumiem celu komentarza ponieważ potwierdzasz coś co napisałem wcześniej. No chyba, że Twój problem...rozwiń całość

      Dziwny wpis:
      Punkt pierwszy w zasadzie nie wiem po co był Twój komentarz.
      Punkt 2. Również nie rozumiem celu komentarza ponieważ potwierdzasz coś co napisałem wcześniej. No chyba, że Twój problem polega na braku zrozumienia iż ten sam cel może zostać osiągnięty zarówno poprzez nakaz lub zakaz. Nakaz jazdy drogą dla rowerów jest tożsamy z zakazem jazdy po jezdni.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Cytuję:
      "Punkt 2. Również nie rozumiem celu komentarza ponieważ potwierdzasz coś co napisałem wcześniej. No chyba, że Twój problem polega na braku zrozumienia iż ten sam cel może zostać osiągnięty...rozwiń całość

      Cytuję:
      "Punkt 2. Również nie rozumiem celu komentarza ponieważ potwierdzasz coś co napisałem wcześniej. No chyba, że Twój problem polega na braku zrozumienia iż ten sam cel może zostać osiągnięty zarówno poprzez nakaz lub zakaz. Nakaz jazdy drogą dla rowerów jest tożsamy z zakazem jazdy po jezdni"
      -------------------
      Mieszasz chłopie przepisy ogólne ze znakami.

      Gdyby był znak "nakaz jazdy drogą dla rowerów" to oczywiście ze byłoby absurdem stawiać zakaz jazdy rowerami.

      Tylko że ty nie rozumiesz przepisów ogólnych nie rozróżniasz typów dróg rowerowych i nie rozumiesz że nakaz jazdy dotyczy tylko dwóch z nich. Wiesz których?

      Dlatego we Wrocławiu zakaz jazdy rowerem stoi tylko w kilku miejscach a ścieżek jest 300 km.

      Poczytaj co to jest jezdnia np. czy ddr to jezdnia.
      Przeczytaj co to jest droga np dwujezdniowa.
      Przeczytaj czy znaki stojące z prawej strony jezdni dotyczą całej drogi czy wszystkich jezdni a może tylko tej jednej.
      Poczytaj kiedy ddr wchodzi w skład drogi a kiedy jest oddzielną drogą.
      Poczytaj ile mamy znaków dotyczących ddrip.Poczytaj kiedy trzeba stawiać B9 (zakaz jazdy rowerem).
      Czy ja mam cię uczyć wszystkiego czego nie nauczyli cie na kursie PJ?
      Chcesz jako kierowca być mądrzejszy w przepisach rowerowych niż rowerzysta?
      Czy znasz orzeczenia sądów i interpretacje przepisów przez stosowne instytucje?
      Czy wiesz, które przepisy zostały przeredagowane, bo kierowcy ich nie rozumieli?

      Czy może wiesz które przepisy czekają na zmianę bo są niespójne ze zmianami jakie wprowadzono?
      Czy dopuszczasz myśl, że rowerzysta może cię czegoś nauczyć, czy lejesz na to, bo rowerem nie jeździsz i przepisów nie musisz znać?

      Z twojego wcześniejszego wpisu wynika ze według ciebie posiadanie prawa jazdy oznacza wiedzę.
      Wiesz jakie przepisy wchodzą w skład kodeksu drogowego?
      Wiesz ile razy od czasu kiedy zdobyłeś PJ zmieniano przepisy?
      Wiesz że miliony mandatów oznaczają że kierowcy nie znają nawet przepisów dotyczących aut?
      To prawda że cześć rowerzystów nie zna przepisów ale jak ma znać skoro ty masz wiedze o nich taką jak prezentujesz mimo skończenia kursu PJ?

      Abyś się nie obrażał powiem że przepisy te są skomplikowane i wzajemnie sprzeczne, bo ci co je wprowadzali lub modyfikowali mieli wiedzę teoretyczną i bardziej od strony kierowcy niż rowerzysty. Czyli myśleli tak jak Ty i teraz powoli się przepisy czyści z baboli. Na wielu sprawach sądowych powołuję się biegłych bo policjanci i sądy sie gubią.
      Wreszcie ministerstwo dopuściło do konsultacji rowerzystów to powoli się absurdy usuwa. Z doświadczenia wiem że choćbyś 100 razy przeczytał kodeks to nie zrozumiesz niuansów jak nie będziesz rowerem jeździł

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jedź rowerem lub ucz się teoretycznie

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Piszesz:
      Mam nadzieję Rowerzysto, że zrozumiałeś teraz tekst, bo z Twojej odpowiedzi jasno to nie wynika; użyte argumenty to Twoja niewiedza.
      ------------
      Przecież ty nawet nie czytasz ze...rozwiń całość

      Piszesz:
      Mam nadzieję Rowerzysto, że zrozumiałeś teraz tekst, bo z Twojej odpowiedzi jasno to nie wynika; użyte argumenty to Twoja niewiedza.
      ------------
      Przecież ty nawet nie czytasz ze zrozumieniem tego co piszę i podobnie nie rozumiesz kodeksu.
      Jeśli myślisz drogę rowerów z drogą dla rowerów i pieszych to jak masz zrozumieć subtelniejsze zawiłości z którymi nawet sądy sobie nią radzą a wiele mandatów policjantów było anulowanych przez sądy, bo i policjanci znają kodeks pobożnienie.
      Kodeks drogowy (to coś więcej niż PORD) mówi dokładnie kiedy trzeba postawić zakaz jazdy rowerów gdy obok jest ścieżka aby był obowiązek jazdy nią.
      Nie mogę uczyć kolnej osoby jak setki przednich. Mamy net i wszystkie przepisy są publikowane.Nie obrażam cię od debili tylko nazywam nieukiem bo ciebie kwestie rowerowe nie dotyczą to możesz bredzić i nie rozumieć co piszę.

      Jest pewien problem który po części tłumaczy zagubienie kierowców dlatego nie piszę szczegółowo.Chodzi o to że np niektóre rozporządzenia ponad 3 lata nie są nowelizowane do znowelizowanej ustawy stąd pewne zamieszanie w słownictwie ale nie w rzeczach kardynalnych jak ta że kierowcy wszystkie rodzaje ścieżek wrzucają do jednego worka.

      Napiszę zatem o trendzie.Kiedyś zganiano rowerzystów z jedni wpychając je na śmieszki czyli zabieranie chodników pieszym.
      Takie działanie było bezprawne bo np nie pozwalało przejechać skrzyżowania na jednym cyklu świetlnym I choć w przepisach rower może mieć do 4 m długości (np z przyczepką) to światła zatrzymywały rowery na wysepce szerokiej na 2m albo 15 rowerzystów musiało się zmieścić na wysepce 2x3m (2x3 m)

      Dlatego teraz np. wzdłuż ścieżek robi się legalne drogi rowerowe gdzie rowery mają pierwszeństwo.
      Np na Wróblewskiego, na Powstańców Sląskich są równoległe pasy rowerowe lub drogi dla rowerów wzdłuż ścieżek wyznaczanych na chodnikach.
      Tam rowery maja pierwszeństwo, tam nie ma krawężników i tam jest możliwość wjazdu z jezdni bez teleportowania się przez trawnik na śmieszkę.
      Ze względu że stara infrastruktura urywała się nagle i nie ma czasu i pieniędzy aby porobić bezpieczne wjazdy czyli przebudować stare ścieżki zmieniono PoRD pozwalając jeździć po chodnikach i zwalniając z obowiązku jazdy po ścieżkach a nawet po drogach dla rowerów jeśli nie prowadza w kierunku w którym zamierzamy jechać.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lekcja nr 1

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Przeczytaj co napisałeś.Raz piszesz o drodze dla rowerów po której jest obowiązek jazdy (nie zawsze) a zaraz potem piszesz o drodze rowerowej. Odróżnaisz rodzaje dróg rowerowych w tym "drogi dla...rozwiń całość

      Przeczytaj co napisałeś.Raz piszesz o drodze dla rowerów po której jest obowiązek jazdy (nie zawsze) a zaraz potem piszesz o drodze rowerowej. Odróżnaisz rodzaje dróg rowerowych w tym "drogi dla rowerów?
      Wiesz że na drogach rowerowych ustawia sie 3 rodzaje znaków?
      Mam cie uczyć kodeksu?
      Ciągle spotykam się z kretynami kierowcami którzy maja PJ w kieszeni ale nie znają przepisów dotyczących rowerów i biorą sie za pouczanie.
      Tylko sie kompromitują

      Ty piszesz cytując przepisy znaczy używasz określeń prawnych:
      "Wszystkie przytoczone przeze mnie przykłady ulic, spełniają obowiązek jazdy właśnie drogą rowerową".

      W prawie nie ma określenia "droga rowerowa".
      Większość nieoduczonych kierowców myli wszystkie rodzaje ścieżek z "droga dla rowerów" po której jest obowiązek jazdy rowerem pod pewnymi warunkami.

      Piszesz:
      "Przyznam, że kompletnie nie zrozumiałem Twojej pełnej kultury wypowiedzi. "
      -------------
      Nie dziwi menie to .Spotkałem setki jeśli nie tysiące kierowców którzy nie rozumieją jak im rowerzysta tłumaczy przepisy rowerowe.
      Dla nich ciąg pieszo rowerowy czyli chodnik z dopuszczeniem rowerów to droga dla rowerów.
      Znasz sie na przepisach ruch lotniczego? Jak nie to pisz na portalu dla pilotów

      Piszesz:
      "Wszystkie przytoczone przeze mnie przykłady ulic, spełniają obowiązek jazdy właśnie drogą rowerową".
      --------
      Ani na Gadowiance ani na Legnickiej nie budowano dróg dla rowerów tylko drogi dla rowerów i pieszych.Ręce opadaja jak sie czyta co piszą ludzie po płatnym kursie na PJ .Zwykle takie zachowanie wynika z nienawiści do rowerów i świadczy o poważnych zaburzeniach,Może u ciebie to tylko nieuctwo.Ja też nie znam przepisów dotyczących ciężarówek powyżej 16 ton ale sie nie wymądrzał w tej materii.Ty ucz sie od rowerzystów jak nie chciało się na kursie
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O, fajnie, że jest znawca. Bardzo proszę

      fdv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      w związku z tym o komentarz dotyczący, potrąconej dziś, chyba na Drobnera, rowerzystki która jechała po pasach, bo z opisu dziennikarzy niczego nie można wywnioskować.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przejechała na pasach, które nie miały przejazdu dla rowerów

      Ania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      i to jest standard przejeżdżania rowerzystów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Skomentuje to tak ,że gdy w Polsce zabijano 16 rowerzystów na milion mieszkanców to średnia w UE była 4,3.Można powiedzieć ze w Polsce są niewyszkoleni rowerzyści.
      Bzdura u nas wielu rowerzystów...rozwiń całość

      Skomentuje to tak ,że gdy w Polsce zabijano 16 rowerzystów na milion mieszkanców to średnia w UE była 4,3.Można powiedzieć ze w Polsce są niewyszkoleni rowerzyści.
      Bzdura u nas wielu rowerzystów ma prawo jazdy bo aut jest 2 razy więcej niż w Berlinie i 3 razy więcej niż w Kopenhadze.
      Na dodatek w Polsce się szkoli rowerzystów bo karta rowerowa to wymysł tylko polski. Był opisywany przypadek jak we wrocławskim WORD instruktor kazał kursantowi zajechać drogę rowerzyście na drodze dla rowerów za co potem kierownictwo WORD przepraszało.Jakie szkolenie takie statystyki.
      Sam nie raz zwracałem uwagę instruktorom prawa jazdy, że lamią prawo i uczą złych zachowań kursantów

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gratulacje. W sumie udało

      fav (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      ci się zdefiniować pojęcie świętej krowy na rowerze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aa

      krakowiaczek ci ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Lepiej ścieżki rowerowe niż chodniki dla pieszych . A na marginesie wskazówka dla Inżynierii Ruchu w ZDiUM-ie : we Wrocławiu nie zastawiliście jeszcze słupkami wszystkich obrzeży jezdni . Stąd...rozwiń całość

      Lepiej ścieżki rowerowe niż chodniki dla pieszych . A na marginesie wskazówka dla Inżynierii Ruchu w ZDiUM-ie : we Wrocławiu nie zastawiliście jeszcze słupkami wszystkich obrzeży jezdni . Stąd kierowcy moga wjeżdżać na ścieżki rowerowe . Wniosek : wina leży po stronie ZDiUM-u . zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słupki są na idiotów a płoty dla bydła

      rychu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Albo miasto będzie wydawać twoje podatki na słupki albo będzie zarabiać na tych co lamia prawo i obniżać podatki lokalne. Co wybierasz?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak tak róbcie tak dalej ...

      Mieszkaniec Ołbina (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Tak tak róbcie tak dalej fotografujcie, uważajcie, że jak ktoś prowadzi jakąkolwiek działalność w centrum wymagającą zaopatrzenia to powinien umożliwić wjazd na podwórko i stamtąd zaopatrywać....rozwiń całość

      Tak tak róbcie tak dalej fotografujcie, uważajcie, że jak ktoś prowadzi jakąkolwiek działalność w centrum wymagającą zaopatrzenia to powinien umożliwić wjazd na podwórko i stamtąd zaopatrywać. Śmiało nie krępujcie się dalej nic to, że takie myślenie i postawa prowadzi prostą drogą, że w tym centrum nie zostanie nic więcej prócz galerii, marketów z własnych parkingiem, a ulice będą wyglądały jak opuszczone slumsy - tak jak wygląda Piłsudskiego od Świdnickiej w kierunku Dworca Głównego...Wy będziecie dbali o te lokale .., które staną się pustostanami i wylęgarnią szczurów ...?. Geniusze, a jak lokal nie ma drzwi od podwórka.. to co trzeba wybić..?, a jak od podwórka jest lokal mieszkalny to co służebność przez lokal mieszklany..?. Dla tych, którzy nie rozumieją, że przepisy nigdy nie rozwiążą tego problemu powiem więcej empatii... i zrozumienia dla innych, choćby w postaci tego,że od czasu do czasu z siądziecie ze swoich siodełek i grzecznie przeprowadzicie rower. Dodam jeszcze jedno w dawnych czasach kiedyś przy znakach zakazów postoju i zatrzymywania się były tabliczki ... "nie dotyczy zaopatrzenia".... Problem nie dotyczy tylko Was rowerzyści bo te same samochody z zaopatrzeniem blokują nieraz pas ruchu w czasie dostawy do sklepu ale jakoś ten sklep trzeba zaopatrzyć. Podsumowując..szukanie problemu świadczy o szukającym.. Zabawne jest to, że autor strony na fb znajduje czas aby "udokumentować" auta blokujące przejazd ale ma problem z tym aby z siąść z roweru i przeprowadzić rower po chodniku.... Prawda jest taka, że wytyczenie w ten sposób pasów dla rowerów jak we Wrocławiu jest katastrofą dla tego miasta za którą zapłacimy My wszyscy czyli i piesi, rowerzyści i kierowcy samochodów...A rozwiązanie problemu jest banalne ..., ale ani Oficer rowerowy, WIR z ich masą krytyczną ani zapatrzeni w swój bieżnik na przedniej gumie rowerzyści ani decydenci na to nie wpadną... Dlaczego ..? bo myślą tylko o swoim interesie... Pozdrawiam i życzę "wytrwałości" w wyszukiwaniu problemów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Typowa argumentacja dlaczego ktoś chce być ponad prawem. Bo wygodniej i taniej

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Albo udajesz Greka albo robisz to co zawsze czyli głęboko gdzieś masz prawo i potrzeby innych w tym bezpieczeństwo.Twój wpis zdradza myślenie, które jest u źródła chamskiego parkowania.
      Być może...rozwiń całość

      Albo udajesz Greka albo robisz to co zawsze czyli głęboko gdzieś masz prawo i potrzeby innych w tym bezpieczeństwo.Twój wpis zdradza myślenie, które jest u źródła chamskiego parkowania.
      Być może 1/1000 przypadków wymaga niewłaściwego parkowania ale zwykle wygląda to tak że kierowca np firmy kurierskiej otwiera drzwi i niesie mały pakuneczek. Gdy wskazuje się obok legalne miejsce to kierowca odzywa się po chamsku, że tu ma najbliżej.
      Piszesz bez sensu o galeriach.Nie rozumiesz, że galerie zabijają handel bo nastawiają sie na automaniaków. Promowanie handlu dla tych co z auta nie wysiadają powoduje że do twego sklepu nikt nie przyjedzie gdy miejsca parkingowe będą okupowane. Zatem nie widzisz zwiazku z promowaniem aut i robieniem zakupów autem. Albo fałsz albo głupota ale biznesów nie prowadzą durnie, więc zwykle jest to chęć zysku i chamstwo czyli zwykłe lenistwo a do tego bezczelność czyli prośba o empatię, gdy inni ryzykują życiem i muszą zamiast kontrapasem jechać pod prąd po pasch dla aut. Jeśli tego nie rozumiesz to nie rozumiesz też, że gdy nie można usunąć nadmiaru aut to sprawnie po starej zabudowie można sie poruszać rowerem, bo np. rower nie potrzebuje miejsca parkingowego oraz łatwo pokonuje korki. Także źle się rowerem jeździ na peryferia do hipów. Jeśli cywilizowanie dzielnic przypominających slamsy (czyli zieleń i ścieżki rowerowe ) nie postrzegasz tak, że to wspomaga handel i zniechęca do hipermarketów, to muszę wybierać czy jesteś podszyty fałszem czy głupi.
      Co ty myślisz że napisałeś długi wpis a my nie mamy oczu i mózgów więc nas przekonasz?
      Jedyna alternatywa dla rewitalizacji czyli ożywieniem jest sklep z piwem, bo ci klienci zwykle chodzą piechotą i mieszkają w pobliżu.Z pewnością są lokale bez tylnych drzwi ale dzierżawiąc taki lokal widziałeś że będziesz musiał nosić towar dalej.Wskażę wiele pustych lokali z tylnymi drzwiami. Ściemniasz, bo są malutkie zakładziki usługowe od ktorych nie wymaga się tylnych drzwi ale nie sklepy wymagające dużego zaopatrzenia czy restauracje, bo nikt magazynu czy kuchni nie zaopatruje od frontu. Zatem nie bierz na litość bo obserwujemy od lat miejsca parkingowe gdzie kiedyś był rozładunek a dziś zajmują mieszkańcy. Dostawczak zamiast na jezdni parkuje na ścieżce dzięki temu ma o 2 metry bliżej !!! Piszesz że ściągnięto tablice ograniczające zakaz zatrzymywania? I co płacisz czynsz a w promieniu 70 m nie ma legalnej możliwości parkowania? Masz nas za durniów? Facet wkurzasz i należałoby ci powiedzieć wprost kim jesteś. Albo jest mały biznes, że się wchodzi od frontu a materiały nosi "w teczce", albo jest większy lokal i przepisy budowlane i p.poż. nakazują wybić tylne wejście. Jeśli jest niewielka ilość pośrednich lokali to są wyznaczone godziny dostaw lub wykupuje się w ZDIUM kopertę dla sklepu i już ci tam nikt nie zaparkuje. Głupi nie jesteś, bo widzisz ten odcinek Piłsudskiego.Mieszkałem tam i wiem jak handel działał wspaniale w latach 6o-tych. Czekałem aż wzrost liczby aut zabije te sklepy i tak się stało, bo to droga krajowa.Teraz rusz głową i pomyśl jak wzrosną korki i jak padną sklepy gdy otworzą galerię przy dworcu.
      Ubyło pieszych bo jeżdżą autami, a na tym odcinku ulicy nie ma ścieżek. Pokaz lokal który nie ma tylnych drzwi a ja zmierzę ci odległość od drzwi do legalnego miejsca parkingowego. Domyślam się że zwykle nie przekroczy to 30 m.Nawet jeśli nie ma, to kamienice na Ołbinie mają tylne wejścia do klatek i można przejechać wózkiem na chodnik od frontu.Napadasz na rowerzystów bełkocząc coś o bieżniku.Co jest funkcją dróg, komunikacja czy handel? Po co w kamienicach robiono bramy przejazdowe, drogi wewnętrzne,parkingi na zapleczu? Śmieciarki dają radę wielkie kontenery wywozić a ty masz problem z wózeczkiem? Nie stać dać 200 zł na wózek do wożenia skrzynek? Pod rampę podjeżdżasz? Nie rób z nas durniów, bo sam na niego wychodzisz. Piszesz o blokowaniu autem pasa. Na ale drugi jest wolny. A jak zaparkujesz na kontrapasie szerokim na 1,5 m to rowerzyści mzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      c.d.

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Ciag dalszy:
      Piszesz o blokowaniu autem pasa. Na ale drugi jest wolny. A jak zaparkujesz na kontrapasie szerokim na 1,5 m to rowerzyści muszą jechać pod prąd pasami dla aut które są zwężone po...rozwiń całość

      Ciag dalszy:
      Piszesz o blokowaniu autem pasa. Na ale drugi jest wolny. A jak zaparkujesz na kontrapasie szerokim na 1,5 m to rowerzyści muszą jechać pod prąd pasami dla aut które są zwężone po namalowaniu kontrapasa. Jeśli się coś stanie to biznesu ci nie starczy aby płacić odszkodowanie. Pisanie o empatii to chamstwo gbura który myśli, że chęć zysku zwalnia go od przestrzegania prawa. Mieszkańcy nie mogą parkować na ścieżce a ty biznesmen którego nie stać na kopertę, możesz? Na tylne drzwi cie nie stać, na wykupienie tylnego mieszkania też nie stać. Bierzesz najgorsze czyli najtańsze lokale i do kogo masz pretensje? Zażądaj obniżki czynszu jak nie masz gdzie zaparkować. Jest miejsce dla pieszych, na trawniki, na rowery i na auta. Uważasz, że nie ma miejsca na rozładunek? To go zrób tak jak zrobiono ścieżki, trawniki itd.W cywilizowanych krajach tworzy się strefy bez aut i mimo to biznes kwitnie a dostawy odbywają sie z poszanowaniem prawa.Jednym ze środków były mandaty.To ty wybierasz czy pchasz wózek 20 s dłużej czy płacisz mandaty.Pamiętaj że jeśli robia zdjecia to możesz dostać mandaty hurtem nawet do 2 lat wstecz za każdy dzień oddzielnie.Ludzie maja prawo walczyć o swoje prawa i bezpieczeństwo.To co proponujesz to egoizm czyli inni mają ryzykować abyś ty sie nie zmęczył.Prawda jest taka, że ty wkalkulowałeś ryzyko (małe) w biznes.To egoizm a bronienie tego tak jak zrobiłeś to chamstwo. Może ja zaparkuję rower lub auto na chodniku blokując wejście do twego lokalu, bo np robię przeprowadzkę czy remont mieszkania? Może napisałeś głupoty bo nie znasz skali. 98% aut to auta osobowe.Po zwróceniu uwagi kierowcy dostają szału i plują wyzwiskami. W krajach gdzie służby ukarały egoistów handel ma się lepiej niż u nas. Nie liczę aby Twój egoizm pozwolił ci zrozumieć co napisałem. Chamstwo rodzi chamstwo.Znam wiele przypadków przebijania opon, wyłamywania lusterek i rysowania gwoździem co akurat mało dotyczy i mało boli dostawczaków. Oceń czy chamstwo jednych np niszczenie ścieżek i trawników uprawnia do niszczenia aut.Czy jest lepsza metoda walki o swoje bezpieczeństwo jak donoszenie?
      Zrób eksperyment i na jezdni blokuj ruch jeśli nie można objechać drugim pasem.Wiesz co ci zrobią kierowcy? Wiesz co ich obchodzi twój biznes?Prawda jest taka, że gdy można zablokować tylko jeden pas, to kierowcy wolą zablokować ścieżkę.Nawet tam gdzie nie ma zakazu na jezdni kierowcy parkują na ścieżce.Gdzie przy takim chamstwie miejsce na empatię o która prosisz? Nie wierzę żeś taki ślepy, bo zdradza cię słownictwo.Może cię to zaboli ale nie piszę do ciebie.Chamskie parkowanie i chamskie uzasadnianie nie wynika z braku miejsca do rozładunku tylko z egoizmu. Poczucie bezkarności prowadzi do chamstwa.Tysiące ludzi obok parkuje legalnie.Większość sklepikarzy szanuje przepis , cześć z nich po ukaraniu zauważyła miejsca. Ja z wielu ulic usunąłem chamów i jakoś parkują teraz dobrze.Czy to znaczy, że nie da się bez donoszenia? Pewnie nie. Co starasz się udowodnić swym wpisem. Nie dociera prawda że droga jest do jazdy a ty nie wykupiłeś miejsca do rozładunku a płacisz tylko za lokal? Taki byznes po polsku? Do czasu. Jeśli często to robisz to za pkt możesz stracić prawo jazdy. Przecież nikt się nie będzie z tobą wykłócał skoro masz klapki. Inni są tacy sami jak Ty lub gorsi. Prośba o empatię to jakieś szyderstwo.Poproś o to sąd, bo on uwzględni twoje prawa i prawa innych.Kradniesz innym coś o co zabiegali 20 lat i prosisz o empatię.Mądry jesteś? Jesteś typowym przykładem.Prawo dla ciebie nie istnieje.Biznes zbankrutuje jeśli zaparkujesz 20 m dalej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      masz racje, ale...

      pracownik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      na zdjeciach sa tylko dwa dostawczaki (do ktorych nic nie mam, niech stoja i sie wypakowuja). Natomiast reszta to zwykle ciule bez kultury i szacunku dla innych.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      taka prawda

      taka prawda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

      Tak pedalarze blokują drogi.

      http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/masa-krytyczna-300-rowerzystow-przejechalo-wieczorem-ulicami-miasta,10460984/


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jest GW-no prawda i taka prawda

      rychu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Przecież oni jadą a nie blokują.
      Jeśli nie jesteś debilem to może zapamiętasz.Blokowanie drogi polega na takim ustawieniu pojazdum że ruch jest zatrzymany

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pedalarze

      to (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      kierowcy busów !!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerzyści

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 10

      Dlaczego oficer rowerowy nie piętnuję rowerzystów jadących i tarasujących ruch na jezdni ignorując ścieżkę rowerową która biegnie równolegle do jezdni. Po co miasto wydaje między innymi moje...rozwiń całość

      Dlaczego oficer rowerowy nie piętnuję rowerzystów jadących i tarasujących ruch na jezdni ignorując ścieżkę rowerową która biegnie równolegle do jezdni. Po co miasto wydaje między innymi moje pieniądze na ścieżki które są przez część rowerzystów ignorowane. Dlaczego szaleni rowerzyści jeżdżą po Rynku slalomem między pieszymi(spieszy im się na piwo?) Powinni prowadzić a nie jeździć na nich.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeździłeś kiedyś rowerem czy piszesz bo nie masz nic innego do roboty?

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Co to znaczy tarasować ruch na jezdni?
      Jeździć zygzakiem jak po serpentynach na tarasach?
      Oficer walczy ze ścieżkami a w zamian buduje drogi dla rowerów i pasy rowerowe.
      Rower jest pojazdem i...rozwiń całość

      Co to znaczy tarasować ruch na jezdni?
      Jeździć zygzakiem jak po serpentynach na tarasach?
      Oficer walczy ze ścieżkami a w zamian buduje drogi dla rowerów i pasy rowerowe.
      Rower jest pojazdem i ma jeździć po jezdni i nie powinno się zamienić chodników na ścieżki bo to i pieszym i rowerzystkom nie służy. Twoje pieniądze nie starczają nawet na łatanie dziur w jezdniach.Gdyby UE nie dawała kasy na remonty jeździłbyś rowerem. Drogi buduje się i remontuje z podatków pieszych i rowerzystów ale skąd taki zapalony automobilista ma to wiedzieć.
      Jeździsz i parkujesz za darmo choć miasto na to wydaje 600 mln roczne.
      A jak mają jeździć po rynku jak nie slalomem? przecież nie można wjeżdżać na ludzi , to Strefa Zamieszkania i piesi mają pierwszeństwo.
      Piłeś coś?

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      oczywiscie, ze pietnuje

      pracownik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      ale to nie jest takie medialne i klocace ludzi jak np taki temat tutaj.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Albo ostrzegamy albo wysyłamy zdjecia na policje i SM.Wybieraj

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      teamt odblokowywania dórg rowerowych skłóca ludzi?
      Ty chyba jestes jedyn z tych co je blokuje.
      Tu rzeczywiscie nie trzeba pisać tylko wzywać lawety.
      Ty też nie wiesz ze ścieżki zlikwidowano w...rozwiń całość

      teamt odblokowywania dórg rowerowych skłóca ludzi?
      Ty chyba jestes jedyn z tych co je blokuje.
      Tu rzeczywiscie nie trzeba pisać tylko wzywać lawety.
      Ty też nie wiesz ze ścieżki zlikwidowano w 2003 R?
      Masz prawo jazdy ?
      A może po prostu nie wiesz co to jest droga dla rowerów i dlatego na niej parkujesz i mylisz ze ścieżka?

      Gazety są od piętnowania patologii.
      Sklepikarz klnie ze auta przed sklepem blokują dotarcie zmotoryzowanym do sklepu a jak rowerzyści w rynku zwiększają obroty to też źle ?

      Mam wymienić ulice na których padł handel gdy auta zablokowały dojazd do tych sklepów.
      Gdyby policja stała na parkingach wokół Rynku z alkomatami to Rynek by padł
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bzdura

      obywatelx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Co za bzdura. Tematy szkalujące rowerzystów są bardzo często, natomiast wytykające błędy kierowców (tak jak ten artykuł) to rzadkość.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Parkują bo muszą a nie bo chcą

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

      Powiem tak niech parkują bo wykonują swoją pracę. lepiej na drodze dla rowerów ( rowerzyści i tak ich nie używają wolą to ulica to chodnikiem aby nie stać na światłach i pasach ) niż na pasie dla...rozwiń całość

      Powiem tak niech parkują bo wykonują swoją pracę. lepiej na drodze dla rowerów ( rowerzyści i tak ich nie używają wolą to ulica to chodnikiem aby nie stać na światłach i pasach ) niż na pasie dla aut. Rowerkiem to się zawsze ominie i korek nie powstanie. Skoro muszą bo są w pracy to lepiej niż na pasie. Pozdrawiam tych co nie używają dróg dla rowerów a się pieniaczą. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciężarówki powyżej 2,5 t nie mogą tak parkować, bo zapłacą za zniszcznia

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Uzasadnij dlaczego lepeij blokować wąską drogę rowerowa niż stanąć na jednym pasie samochodowym?
      Dlaczego lepiej narażać sie na mandat i zgłoszenie do ZDIUMu który wystąpi o odszkodowanie za...rozwiń całość

      Uzasadnij dlaczego lepeij blokować wąską drogę rowerowa niż stanąć na jednym pasie samochodowym?
      Dlaczego lepiej narażać sie na mandat i zgłoszenie do ZDIUMu który wystąpi o odszkodowanie za rewitalizacje ścieżki niż stać legalnie na jezdni?
      To co piszesz o synchronizacji świateł na ścieżkach to prawda ale to rowerzysta decyduje czy na światłach chce scat. Dlaczego mam sie godzić ze moje dziecko będzie objeżdżać ciężarówki na ścieżkach i będzie jeździć po jezdni
      Są rowerzyści, którym to dynda, bo potrafią skakać po krawężnikach a są zaczynający jazdę rowerem co tylko po ścieżkach jeżdżą.

      Zadaj sobie pytanie dlaczego są wypadki i dlaczego na pozapadanych ścieżkach tworzą się kałuże, że lepiej jeździć po jezdni
      Gdy pozwolić jednemu to znajdą się setki. Znasz te zasadę?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zabawne

      awers (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 1

      jest to ,że jakiś niedouczony projektant zrobił projekt,drugi dureń zatwierdził i wykonano ścieżki rowerowe.Niektóre dobrze(przypadek?) i wiele żle.
      Zabawne jest to,że kierowcy i rowerzyści walczą...rozwiń całość

      jest to ,że jakiś niedouczony projektant zrobił projekt,drugi dureń zatwierdził i wykonano ścieżki rowerowe.Niektóre dobrze(przypadek?) i wiele żle.
      Zabawne jest to,że kierowcy i rowerzyści walczą ze sobą ,a durnie mają się wyśmienicie.GRATULACJE!!!zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama