Budowa północnego odcinka wschodniej obwodnicy z Łan do Długołęki będzie kosztowała około 140 milionów złotych. Ogłoszony przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei przetarg ma formę "zaprojektuj i wybuduj" - oznacza to, że wybrana firma jednocześnie wykona projekt inwestycji i samą drogę.
Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za drogi tłumaczy, że przedłużenie rozstrzygnięcia przetargu ma związek z rozmowami prowadzonymi z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Nowy odcinek poprowadzi z ronda przy ul. Strachocińskiej w okolice Długołęki (do skrzyżowania drogi nr 98 Wrocław-Oleśnica z łącznikiem autostradowej obwodnicy Wrocławia). Dzięki temu kierowcy jadący wschodnią obwodnicą bez wjeżdżania do Wrocławia będą mogli dostać się na AOW. Urzędnicy uzgadniają teraz, jak powinno wyglądać połączenie obwodnicy z drogą nr 98, czy powinna powstać tam estakada, czy może rondo.
Jerzy Michalak zapewnia, że pomimo przedłużenia terminu rozstrzygnięcia przetargu cała wschodnia obwodnica Wrocławia ma być gotowa do 2020 roku.
Przypomnijmy, że drugi brakujący fragment obwodnicy, z Żernik Wrocławskich do Bielan będzie przebiegał przez wieś Wysoka. Według planów, droga ma przebiegać przez tę wieś na nasypie, a mieszkańcy będą mieli do dyspozycji przejścia pod jezdnią. Zamontowane zostaną także ekrany akustyczne. Takie rozwiązanie ma być tańsze niż budowa estakady.
Z takiej decyzji władz województwa cieszą się mieszkańcy południowych osiedli Wrocławia, którzy od dawna domagali się jak najszybszego dokończenia tej inwestycji. Niezadowoleni z niej są zaś mieszkańcy wsi Wysoka.
Przetargu na południowy odcinek obwodnicy można się spodziewać najwcześniej pod koniec tego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?