Ulica Opatowicka do przebudowy. Kierowcy będą musieli...

    Ulica Opatowicka do przebudowy. Kierowcy będą musieli zwolnić!

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Ulica Opatowicka pilnie potrzebuje remontu
    1/8
    przejdź do galerii

    Ulica Opatowicka pilnie potrzebuje remontu ©Adriana Boruszewska

    Najpierw małe remonty na początku ulicy, potem większa przebudowa na odcinku od strony Trestna. Za miesiąc oraz w przyszłym roku zmiany czekają zarówno mieszkańców Opatowic, jak i kierowców, którzy od strony Blizanowic i Trestna wjeżdżają do Wrocławia. Miasto postanowiło przebudować ulicę i wprowadzić ograniczenie prędkości do 40 km/h, a w terenie zabudowanym, tj. Nowy Dom - do 30 km/h.
    Ulica Opatowicka nieoficjalnie stała się jednym z głównych wjazdów do Wrocławia dla mieszkańców gmin Siechnice, Czernica czy Oława. Mimo iż sami mieszkańcy Opatowic sprzeciwiają się ruchowi tranzytowemu przez ulicę Opatowicką, która należy w obszarze objętym programem Natura 2000, to jak sami mówią, muszą z tym żyć, bo nie mają wyjścia.

    - Nie mamy opcji i musimy się pogodzić, że ta ulica będzie ulicą tranzytową.
    Jesteśmy zbyt małą grupą mieszkańców, aby mieć siłę przebicia. Nie wiem czemu remonty nie były przeprowadzone już w wakacje, by po otwarciu drogi Blizanowice - Trestno zapewnić nam bezpieczeństwo – mówi Agnieszka Szarek, mieszkanka ulicy Opatowickiej.

    CZYTAJ TAKŻE:Droga Blizanowice - Trestno będzie otwarta za miesiąc. Kto się z tego cieszy?

    Miasto planuje na przełomie września i października drobne remonty na ul. Opatowickiej od strony osiedla Nowy Dom. - Zakres prac przewiduje poszerzenie nawierzchni bitumicznej jezdni do 5 metrów i wydzielenie z niej ciągu pieszego, budowę progów przeszkodowych wyspowych - ze względu na kursowanie komunikacji zbiorowej oraz objęcie strefą ruchu uspokojonego do 30 km/h – wymienia Ewa Mazur ze ZDiUM-u i dodaje, że w październiku drogowcy przejdą z pracami naprawczymi na odcinek od nr 57 do budynku MPWiK. Do 5 metrów zostanie poszerzona jezdnia, utwardzone zostanie pobocze i wybudowane zostaną trzy perony przystankowe.

    Poważniejsze remonty na Opatowicach planowane są dopiero w 2017 roku. - My byśmy chcieli, aby to odbyło się już teraz, bo ruch na Opatowickiej i tak jest duży – zauważa mieszkanka Opatowic. Mieszkańcom tych rejonów najbardziej brakuje przejść dla pieszych, chodników i progów zwalniających.

    W 2017 roku miasto chce przebudować ulicę od strony Trestna od nr 156 do nr 81. Zostanie poszerzona jezdnia, wybudowane chodniki, pobocza oraz progi zwalniające. Poprawiona zostanie również nawierzchnia pętli autobusowej.

    Mieszkańcy już wysłali do ZDiUM-u pismo z uwagami do projektu, w którym proszą o zwiększenie liczby progów zwalniających, budowę dodatkowego chodnika przy ul. Zalewowej i oświetlenie drogi przy przejściach dla pieszych. - Przy ulicy Opatowickiej mieszka kilkadziesiąt rodzin z dziećmi, znajdują się tu zakłady pracy i pola uprawne. Teren ten jest traktowany przez mieszkańców Wrocławiu jako miejsce codziennego i weekendowego wypoczynku – odwiedzają nas licznie rodziny z dziećmi, rowerzyści, biegacze, wędkarze. Niestety jest to też miejsce niebezpieczne, gdyż ruch o dużym nasileniu w połączeniu z permanentnym przekraczaniem prędkości przez kierowców (dozwolona prędkość to 40km/h) nierzadko uniemożliwią komunikację pieszych i rowerzystów wzdłuż ulicy oraz bezpieczne przechodzenie przez jezdnie. Co więcej kierowcy wyprzedzając się, zjeżdżają na pobocze i często podczas tego manewru są w kolizji z pieszym lub rowerzystą – argumentują.

    Do tej pory mieszkańcy Opatowic jednak nie otrzymali odpowiedzi, czy ich prośby w planach przebudowy zostaną uwzględnione.

    Czytaj także

      Komentarze (24)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niestety na chołotę nie ma rady

      Aro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      tylko progi. Jeździłem tamtędy i wiem jak idioci potrafią zapieprzać. Jedziesz zgodnie z przepisami to cię burak wyprzedza bo mu się spieszy a potem się dziwią że progi monują.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szofer chce aby obciążona była droga Trestno-Blizanowice więc bierze

      awef (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      wrocławian za żywe tarcze i likwiduje na Traugutta pasy. No to robimy progi aby jakoś to skompensować. Ale jaja!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobrre

      Handlowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Bardzo Bawią mnie takie progi zauważyłem że jeśli jedzie się szybciej po nich auto lepiej reaguje i mniej są odczuwalne wstrząsy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Też to zauważyłem

      erf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      !!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No i Traugutta

      Marcin ww (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      Po "przymknięciu" Traugutta i wyremontowaniu Trestno-Blizanowice, nie będąc jasnowidzem prorokuję znaczny wzrost ruchu na tej drodze :) Ale to Wrocław właśnie. Choć znając władze miasta to coś...rozwiń całość

      Po "przymknięciu" Traugutta i wyremontowaniu Trestno-Blizanowice, nie będąc jasnowidzem prorokuję znaczny wzrost ruchu na tej drodze :) Ale to Wrocław właśnie. Choć znając władze miasta to coś wymyślą, żeby i tam ruch ludziom utrudnićzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nadodrzańska droga to nie tranzytówka

      Lola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Władze miasta Wrocławia nie mają obowiązku zapewniać dojazdu osobom z okolicznych gmin.
      Prezydent Poznania np. mówi o tym głośno: "Rozumiem sytuację sporej części mieszkańców podpoznańskich...rozwiń całość

      Władze miasta Wrocławia nie mają obowiązku zapewniać dojazdu osobom z okolicznych gmin.
      Prezydent Poznania np. mówi o tym głośno: "Rozumiem sytuację sporej części mieszkańców podpoznańskich miejscowości, bowiem z wielu miejsc nie da się dojechać do Poznania inaczej, niż samochodem. Jednak z perspektywy samorządu Poznania nie mogę podzielać ich punktu widzenia. Wyprowadzili się z miasta, by zamieszkać w bardziej komfortowych warunkach. Były to świadome decyzje, podyktowane cenami nieruchomości. Płacą podatki w miejscu zamieszkania. A teraz oczekują od Miasta, że z budżetu poznaniaków stworzy im warunki dogodnego dojazdu do centrum..." (poznan.pl/mim/prezydent/news/zrownowazony-transport-nie-obsesja-cz-3,97600.html).
      Do tego wg oficjalnego dokumentu "Polityka Mobilności" należy uprzywilejowywać transport zbiorowy i tak zrobiono na Traugutta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No i Traugutta

      Marcin ww (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Po "przymknięciu" Traugutta i wyremontowaniu Trestno-Blizanowice, nie będąc jasnowidzem prorokuję znaczny wzrost ruchu na tej drodze :) Ale to Wrocław właśnie. Choć znając władze miasta to coś...rozwiń całość

      Po "przymknięciu" Traugutta i wyremontowaniu Trestno-Blizanowice, nie będąc jasnowidzem prorokuję znaczny wzrost ruchu na tej drodze :) Ale to Wrocław właśnie. Choć znając władze miasta to coś wymyślą, żeby i tam ruch ludziom utrudnićzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nadodrzańska droga to nie tranzytówka!

      Lola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Władze miasta Wrocławia nie mają obowiązku zapewniać dojazdu osobom z okolicznych gmin.
      Prezydent Poznania np. mówi o tym głośno: "Rozumiem sytuację sporej części mieszkańców podpoznańskich...rozwiń całość

      Władze miasta Wrocławia nie mają obowiązku zapewniać dojazdu osobom z okolicznych gmin.
      Prezydent Poznania np. mówi o tym głośno: "Rozumiem sytuację sporej części mieszkańców podpoznańskich miejscowości, bowiem z wielu miejsc nie da się dojechać do Poznania inaczej, niż samochodem. Jednak z perspektywy samorządu Poznania nie mogę podzielać ich punktu widzenia. Wyprowadzili się z miasta, by zamieszkać w bardziej komfortowych warunkach. Były to świadome decyzje, podyktowane cenami nieruchomości. Płacą podatki w miejscu zamieszkania. A teraz oczekują od Miasta, że z budżetu poznaniaków stworzy im warunki dogodnego dojazdu do centrum..." (poznan.pl/mim/prezydent/news/zrownowazony-transport-nie-obsesja-cz-3,97600.html).
      Do tego wg oficjalnego dokumentu "Polityka Mobilności" należy uprzywilejowywać transport zbiorowy i tak zrobiono na Traugutta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co to niby znaczy : "czy zostaną uwzględnione" ???

      XYZ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      A kto tu jest dla kogo ? Urzędnicy maja ZREALIZOWAĆ to czego sobie życzą mieszkańcy, bo mieszkańcy są ich pracodawcami/płatnikami i to mieszkańcy wiedza co dla nich JEST DOBRE!!! A ma być tak, jak...rozwiń całość

      A kto tu jest dla kogo ? Urzędnicy maja ZREALIZOWAĆ to czego sobie życzą mieszkańcy, bo mieszkańcy są ich pracodawcami/płatnikami i to mieszkańcy wiedza co dla nich JEST DOBRE!!! A ma być tak, jak chcą mieszkańcy i koniec !!!! Czas skończyć z poczuciem wszechwiedzy i nieomylności u urzędników. Do roboty !!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prawdziwy problem

      mju (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Była koncepcja metra we Wrocławiu. Całe szczęście, że upadła. Miasto nie potrafi sobie poradzić z tak drobną w sumie sprawą, jak "dziki" wjazd od strony Trestna. Wspaniali projektanci obwodnicy nie...rozwiń całość

      Była koncepcja metra we Wrocławiu. Całe szczęście, że upadła. Miasto nie potrafi sobie poradzić z tak drobną w sumie sprawą, jak "dziki" wjazd od strony Trestna. Wspaniali projektanci obwodnicy nie przewidzieli tego "skutku ubocznego". Co by było, gdyby miasto wraz ze swoją grupą projektantów wzięło się za poważniejszy temat?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na taki temat jak metro

      Pejotpe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      to trzeba mieć pieniądze i to potężne. Inna sprawa, że miasta wielkości Wrocławia bardzo często mają metro i po dwie obwodnice. Tylko kasa pusta i do tego gigantyczne zadłużenie.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale mamy stadion, zoo, fontaneę, światła co 20 m,

      adf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      kopaczy, hydrocośtam, prywatne parkingi, itd., itd. WIęc skąd ta kasa miałaby niby być?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Było by tak jak na pl. Grunwaldzkim.

      Co tu się wyrabia w tym Wrocławiu. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      Najpierw na rondzie Reagana wybudowano przejścia podziemne a teraz stworzono przejścia dla pieszych w każdym kierunku. I dla kogo te piwnice?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Progi wyspowe z uwagi na komunikację miejską.

      fan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      A na ul. Nowogorlickiej po której jeżdżą autobusy MPK pojawiły się zwykle progi zwalniające i jakoś nikt nie widzi problemu. Jeden z progów przebiega przez całe skrzyżowanie !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zamiast progów zwalaniających powinny być fotoradary

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

      Na zachodzie Europy w podobnych miejscach w strefach z ograniczeniami do 30 km/h tak właśnie jest. Nie ma żadnych progów, tylko są fotoradary. Przynajmniej jak ktoś jedzie normalnie i stosuje się...rozwiń całość

      Na zachodzie Europy w podobnych miejscach w strefach z ograniczeniami do 30 km/h tak właśnie jest. Nie ma żadnych progów, tylko są fotoradary. Przynajmniej jak ktoś jedzie normalnie i stosuje się do ograniczeń, to nie jest bezsensownie karany skakaniem po jakichś muldach, a jak ktoś pojedzie za szybko, to przyjdzie mu pocztą zdjęcie wraz z wezwaniem do zapłaty i na drugi raz też będzie tam jechał wolniej.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia

      ale Polacy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      za głupi na rozwiązania i europejską kulturę. Polakom bliżej do Ukrainy czy Rosji. Tylko potrafią drzeć mordę i się wyklucać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dokładnie tak

      kierowca_eurpejczyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

      Dokładnie tak. W miasteczku w Niemczech w którym przez jakiś czas mieszkałem w pobliżu szkoły, szpitala, stadionu, hali widowiskowo-sportowej i kilku innych miejsc gdzie przebywa dużo ludzi w...rozwiń całość

      Dokładnie tak. W miasteczku w Niemczech w którym przez jakiś czas mieszkałem w pobliżu szkoły, szpitala, stadionu, hali widowiskowo-sportowej i kilku innych miejsc gdzie przebywa dużo ludzi w szczególności dzieci i starszych były ograniczenia do 30 km/h i fotoradary.
      I tak samo powinno być w Polsce. Jakby jeden idiota z drugim w ciągu miesiąca na mandaty wydał całą wypłatę to by się nauczył przestrzegać przepisów i szanować innych uczestników ruchuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jakie progi...

      odwiedzający (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Tamtędy jeździ dużo służbówek, a im takie progi zwalniające przecież nie straszne ;)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama