Ważne
    Na Ślężnej powstaje droga dla rowerów. Sprawdziliśmy, jak...

    Na Ślężnej powstaje droga dla rowerów. Sprawdziliśmy, jak idą prace (ZDJĘCIA)

    Arkadiusz Orman

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Na Ślężnej powstaje droga dla rowerów. Sprawdziliśmy, jak idą prace (ZDJĘCIA)
    1/11
    przejdź do galerii

    ©Arkadiusz Orman

    Trwa przebudowa chodnika i terenu zielonego na ul. Ślężnej. Powstaje tam ścieżka rowerowa łącząca al. Armii Krajowej i ul. Swobodną. Już widać pierwsze efekty.
    Przypomnijmy, że koszt inwestycji to ponad 1 mln 780 tys. zł. Remontem zajmuje się firma Bickhardt Bau. Zadanie podzielone zostało na dwa etapy. Pierwszy obejmuje odcinek od al. Armii Krajowej do Dyrekcyjnej i ma zostać ukończony na przełomie czerwca i lipca tego roku. Natomiast w ramach drugiego będzie wykonana ścieżka od ul. Dyrekcyjnej do Swobodnej, która ma zostać skończona maksymalnie do połowy września.

    Część prac już jest na finiszu. Zakończono roboty drogowe na długości od al. Armii Krajowej do ul. Kamiennej oraz ul. Wielkiej i Pabianickiej. Za dwa tygodnie koniec prac nastąpi na odcinku od ul. Kamiennej do Wielkiej oraz od ul. Pabianickiej do Sanockiej. Natomiast od ul. Studziennej do Swobodnej trwają roboty rozbiórkowe nawierzchni. Wyżej wymienione prace muszą zostać zakończone, aby można było ruszyć z dalszymi. - Wprowadzenie kolejnego etapu robót nie jest możliwe, ponieważ prace polegają na przebudowie chodnika w celu wydzielenia z niego części pieszej i rowerowej. Wykonawca nie uzyskał zgody zarządzającego ruchem na prowadzenie robót przy zajęciu jezdni, z uwagi na ryzyko powstawania zatorów komunikacyjnych. Dlatego ruch pieszy odbywa się z utrudnieniami, ale nie jest wstrzymany – mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM.

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czasem się zastanawiam po co...

      dw dw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Tylko czasem pytanie po co, dziś jadę na skrzyżowaniu Powstańców i Piłsudskiego - 2 pasy dla rowerów i 1 dla rowerów. A jakaś idiotka jedzie rowerem po pasie samochodowym... 1 metr od pasa dla...rozwiń całość

      Tylko czasem pytanie po co, dziś jadę na skrzyżowaniu Powstańców i Piłsudskiego - 2 pasy dla rowerów i 1 dla rowerów. A jakaś idiotka jedzie rowerem po pasie samochodowym... 1 metr od pasa dla rowerów...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To bez sensu.

      Szanowni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

      roweranci i tak będą jeździć jak im wygodnie - jezdnią, na przejściach, trawnikach ...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie bądź śmieszny facet i rozejrzyj się lepiej jak kierowcy parkują swoje bolidy. Dokładnie tam gdzi

      SK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Nie bądź śmieszny facet i rozejrzyj się lepiej jak kierowcy parkują swoje bolidy. Dokładnie tam gdzie napisałeś.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niestety prawda

      oOoOo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      pieprzeni pedalarze i tak zrobią co chcą

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W końcu widać

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

      jakieś tempo w powstawaniu ścieżek rowerowych.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znowu nie ma we wroclove roweranctwa bo zaraz 3 miesiące wakacji się zacznie

      asdc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 10

      Wrócą w październiku aby miesiąc na rowerku pojeździć, a potem do kwietnia przerwa. A tu znowu rozwałka infrastruktury komunikacyjnej


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W tym przypadku nie ma rozwałki infrastruktury tak jak robią to typowo

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

      Tutaj wydzielają ścieżkę bez zawężania pasów jezdni, co ma szansę nie korkować tych miejsc w przyszłości. Absurdem jest wydzielanie pasa rowerowego na wąskich ulicach w centrum, na których panuje...rozwiń całość

      Tutaj wydzielają ścieżkę bez zawężania pasów jezdni, co ma szansę nie korkować tych miejsc w przyszłości. Absurdem jest wydzielanie pasa rowerowego na wąskich ulicach w centrum, na których panuje duży ruch (np. Kazimierza Wielkiego). Powoduje to zagęszczenie samochodów i dodatkowe zwolnienie i tak już ślimaczego tempa ruchu. Dodatkowo pasy najczęściej wydzielane są tak, jak tworzone jest prawo - na hura, bez przemyślenia konsekwencji i po łebkach. Patrz wspomniana wyżej K. Wielkiego w kierunku Rynek - pl. Dominikański. Nie dość, że nieskończone, niezgodne z przepisami to jeszcze taki sposób wydzielenia sprawił, że samochody chcące przejechać przez pl. Dominikański a nie tunelem pod nim muszą jechać pasem środkowym i dopiero przed samym tunelem zmienić pas na prawy (kolizyjnie z rowerzystami) co powoduje znaczne zatory na środkowym pasie drogi sięgające często ulicy Oławskiej, czego nigdy wcześniej nie było...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wracać na swoje wiochy

      rowerowe bidoki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 10

      Wracajcie do siebie amatorzy pedałów. Wrócicie do swoich pipidów i możecie jeździć sobie na rowerkach do woli po polu sąsiada.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aw

      aw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      Idiota. Po prostu debil pospolity. Co zrobisz...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oj, biedny, ty etynek, biedny....

      fqsd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      LECZ SIĘ

      awers (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

      jak w tytule

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo