Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za drogi tłumaczy, że z 15 firm, które złożyły swoją ofertę zostanie wybranych 10 przedsiębiorstw, które przedstawią swoje propozycje cenowe. Wykonawca inwestycji ma zostać wybrany do sierpnia. Firma ta jednocześnie wykona projekt inwestycji i samą drogę.
Nowy odcinek poprowadzi z ronda przy ul. Strachocińskiej w okolice Długołęki (do skrzyżowania drogi nr 98 Wrocław-Oleśnica z łącznikiem autostradowej obwodnicy Wrocławia). Dzięki temu kierowcy jadący wschodnią obwodnicą bez wjeżdżania do Wrocławia będą mogli dostać się na AOW. Sama budowa drogi ma trwać 42 miesiące.
Ciągle nie wiadomo, jaki będzie miał przebieg drugi brakujący fragment obwodnicy z Żernik Wrocławskich do Bielan Wrocławskich. Władze województwa ustaliły pod koniec 2015 roku, że będzie przebiegał przez wieś Wysoka, po nasypie. Z takim rozwiązaniem nie zgadzali się mieszkańcy wsi. Dlatego Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji nowego przebiegu tego odcinka obwodnicy. Droga miałaby przebiegać jak najbliżej autostrady.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?