Jutro otworzą trzy nowe przejścia dla pieszych na rondzie...

    Jutro otworzą trzy nowe przejścia dla pieszych na rondzie Reagana

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Jutro otworzą trzy nowe przejścia dla pieszych na rondzie Reagana

    ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    Dziś w nocy zaplanowano malowanie pasów na rondzie Reagana. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jutro czeka nas otwarcie trzech nowych-starych (pasy od dawna były w projekcie) przejść dla pieszych w tym miejscu. Przypomnijmy, że to już drugie podejście do otwarcia nowych zebr na rondzie Reagana w tym miesiącu. Najpierw ogłoszono, że zostaną uruchomione w sobotę 13 sierpnia, ale w ostatnim momencie wycofano się z tego.
    Jutro otworzą trzy nowe przejścia dla pieszych na rondzie Reagana

    ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    Jutro w południe mają zostać uruchomione przejścia dla pieszych na rondzie Reagana.

    Jak mówi nam Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta prace drogowe oraz instalacyjne tj. budowa nawierzchni z kostki kamiennej wraz z płytkami stop, obniżenia krawężników, montaż słupków i sygnalizatorów, ułożenie okablowania, zostały już zakończone.

    - Ostatnim elementem będzie wykonanie dzisiaj w nocy oznakowania poziomego przed jutrzejszym planowanym uruchomieniem przejść. Warunkiem niezbędnym jest pogoda, czyli brak deszczu w nocy z poniedziałku na wtorek - wyjawia Ewa Mazur.



    Przypomnijmy, że przejścia na rondzie Reagana miały zostać uruchomione 13 sierpnia. W ostatniej chwili otwarcie jednak odwołano. Powodem były niedokończone prace przy chodnikach. CZYTAJ WIĘCEJ.

    Trzy nowe przejścia będą prowadziły sprzed Pasażu Grunwaldzkiego do środkowej części ronda z przystankami autobusowymi i tramwajowymi, z ul. Curie-Skłodowskiej (i przystanku tramwaju linii nr 1) do środkowej części ronda oraz z wysepki między jezdniami placu Grunwaldzkiego (od strony istniejącego przejścia łączącego kampus Politechniki Wrocławskiej z tzw. Manhattanem).

    Nie udało się zrealizować pomysłu na czwarte przejście przez rondo - od strony ul. Piastowskiej. - Łączyłoby się to ze znacznymi utrudnieniami w ruchu kołowym, a tego chcieliśmy uniknąć. Naszym zamiarem było pogodzenie wszystkich uczestników ruchu - pieszych, pasażerów MPK i kierowców. Wywołanie konfliktu nie służyłoby podobnym zmianom w przyszłości - wyjaśnił portalowi GazetaWroclawska.pl tzw. oficer pieszy we Wrocławiu, czyli Tomasz Stefanicki z urzędu miejskiego.

    Naziemne przejścia na rondzie Reagana były w projekcie od samego początku, jednak urzędnicy z magistratu przez wiele lat przekonywali, że byłyby one... zbyt niebezpieczne.

    Czytaj także

      Komentarze (28)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pieszy i plac Grunwaldzki

      Cheemi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Wygląda, że Zarządca dróg we Wrocławiu obudził się. Chyba spał, gdy projektowano przejście podziemnego i zapomniano o przystanku tramwajowym linii 1 (i nie tylko). Później zorganizował tak cykle...rozwiń całość

      Wygląda, że Zarządca dróg we Wrocławiu obudził się. Chyba spał, gdy projektowano przejście podziemnego i zapomniano o przystanku tramwajowym linii 1 (i nie tylko). Później zorganizował tak cykle świetlne dla pieszych, że funkcjonują one ku uciesze wlepiających mandaty. Osobiście omijam szerokim łukiem plac Grunwaldzki i cieszę się że mam taką możliwość. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po zbudowaniu mostu wschodniego przegonić auta z tej autostrady przez Rynek

      marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Przekaz jest jasny.Miasto jest dla ludzi a nie dla aut.
      Wielu kupowało auta aby dołączyć do warstwy uprzywilejowanej.
      Oto komu slużylo jajko
      https://www.youtube.com/watch?v=tOQMIiB0oaw

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mój Wrocław

      taki piękny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      no to wszyscy wrocławianie zaczynają liczyć trupy na pasach, na 3..2..1...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ciekawe po którym przejechanym pieszym będą je zdrapywać...

      kaka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Sonda...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co miasto w ogóle budowało przejścia podziemne?

      Wr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

      Taniej byłoby od początku wykonać wyłącznie pasy bez psujących się co chwilę wind i przejścia do Pasażu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie do uwierzenia.

      W (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 13

      Miasto najpierw wydało miliony by można tam było się poruszać bezpiecznie autem i pieszo, a po paru latach olało samo siebie i namalowało pasy bo kilku leniom nie chciało się schodzić pod plac....rozwiń całość

      Miasto najpierw wydało miliony by można tam było się poruszać bezpiecznie autem i pieszo, a po paru latach olało samo siebie i namalowało pasy bo kilku leniom nie chciało się schodzić pod plac. Brawo Panie Prezydencie, co za siła charakteru, talentu do rządzenia miastem i jaka wzorcowa wręcz umiejętność gospodarowania pieniędzmi publicznymi. Mam nadzieję ze długo Pan nie porządzi!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy jakaś mądra głowa odpowie na pytanie

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Co dała Skłodowskiemu panna Maria Curie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I tak powinno być

      ---- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 14

      To nie człowiek powinien chować się jak jakiś zombie pod ziemią przed samochodami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Totalna Durnota

      MK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 10

      Większej bzdury świat od dawna już nie widział!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      był mały korek będzie duży

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 15

      Jeszcze za mało były zakorkowane dojazdy do tego ronda. Czy nikt nie pomyślał, że podzielenie tego sznura samochodów na mniejsze kawałki spowolni już teraz wolny przejazd samochodów przez rondo.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przecież cykle sygnalizacji od początku uwzględniają czasy dla pieszych.

      Wr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

      Jeżeli Miasto nic nie spartaczy, to nawet nie zauważysz tego jadąc przez pl. Grunwaldzki.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cykle sygnalizacji od początku uwzględniają czasy dla pieszych.

      :)) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      MYLISZ SIE. Nie uiwzględniają tego, że schodzą wolniej, marudzą, wbiegają na czerwonym, w połowie skrzyżowania zapala się czerwone ale dalej wolno idą. Tego cykl NIE UWZGLĘDNIA.
      A to spowolni...rozwiń całość

      MYLISZ SIE. Nie uiwzględniają tego, że schodzą wolniej, marudzą, wbiegają na czerwonym, w połowie skrzyżowania zapala się czerwone ale dalej wolno idą. Tego cykl NIE UWZGLĘDNIA.
      A to spowolni ruch i spiętrzy korki. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama