Zderzenie tramwajów na Świdnickiej

    Zderzenie tramwajów na Świdnickiej

    MAL, JJ, SZ

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zderzenie tramwajów na Świdnickiej
    1/10
    przejdź do galerii

    ©Czytelnik Wojtek

    Zderzenie tramwaju przy Renomie na ul. Świdnickiej. Tramwaj linii 6 jadący w kierunku Świdnickiej (do przystanku Opera) wykoleił się, po czym uderzył w nadjeżdżający właśnie tramwaj linii 20. Dwudziestka jechała w kierunku placu Kościuszki. Na szczęście w wyniku zderzenia nikomu nic się nie stało.
    Z powodu wykolejenia tramwaje linii 6, 7, 14, 17, 20, 24 skierowane zostały objazdami, ale teraz ruch odbywa się już bez utrudnień.

    Jeszcze mniej więcej do godziny 10 wyżej wymienione linie, mimo że wróciły na swoje trasy, jeździły z opóźnieniami.

    Czytaj także

      Komentarze (72)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wykolejenie

      tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      stan torowisk wroclawskich oplakany jak dojdzie do wypadku smiertelneo gdzie zginie duzo ludzi to miasto porzadnie wyremontuje torowiska raz w tygoniu dochodzi do wykolejenia tramwaju

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejne wykolejenie

      pasazer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      obserwuje wykolejenia stan torowisk powinno sie sprawdzic nim zginie duzo osob jak dojdzie do tragedii poznan warszawa sprzed lat gdzie zginelo duzo ludzi to miasto cos zrobi wydaje kase na...rozwiń całość

      obserwuje wykolejenia stan torowisk powinno sie sprawdzic nim zginie duzo osob jak dojdzie do tragedii poznan warszawa sprzed lat gdzie zginelo duzo ludzi to miasto cos zrobi wydaje kase na tramwaje inwestuje w dziadowski slask w koncu najwyzszy czas za torowiska porzadnie wziasc miasto wymienia torowiska i potem wdliwe sa za duzo wykolejen tramwajow wypadkow narazie bez ofiar smiertelnychzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pytanie do miłośników tramwajów

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Jak często wykolejają się autobusy elektryczne?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I jak tu korzystać z MPK Wrocław??

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

      Panie Dutkiewicz i Panie Schetyna ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DSFD

      Byłem tam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 14

      Tak się składa że akurat przechodziłem obok jak ten tramwaj się "wykoleił" i wszystko widziałem.
      Sytuacja była następująca.
      Jechała karetka na sygnale, kobieta która kierowała tramwajem...rozwiń całość

      Tak się składa że akurat przechodziłem obok jak ten tramwaj się "wykoleił" i wszystko widziałem.
      Sytuacja była następująca.
      Jechała karetka na sygnale, kobieta która kierowała tramwajem wyjechała za bardzo do przodu w stosunku do innego tramwaju który poruszał się w kierunku Opery Wrocławskiej. Poprzez ten nadjeżdżający ze strony świebodzkiego zostały przełączone tory i dlatego ostatni wagon po tym jak ruszył się wykoleił. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Racja

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Chyba masz racje bo na jednym ze zdjęć widać jak przednia oś ostatniego wagonu jest w jednych szynach a ostatnia oś w szynach obok.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w d**** byłes

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

      ...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A

      A (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Tam tez taki madry byłeś

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      samochody iloscią wypadków w mieście

      pasażer miejskiej komunikacji zbiorowej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 31

      bija tramwaje. Gdyby o wypadkach i stłuczkach samochodowych tyle pisać to nie byłoby miejsca na nic innego. No i w większości przypadków dla jednej osoby w samochodzie musi być ok 4 m jezdni na sam...rozwiń całość

      bija tramwaje. Gdyby o wypadkach i stłuczkach samochodowych tyle pisać to nie byłoby miejsca na nic innego. No i w większości przypadków dla jednej osoby w samochodzie musi być ok 4 m jezdni na sam samochód. Czekając na autobus bserwowałem samochody jadące po południu na Hallera - w ok 80 % przypadków w samochodzie był tylko kierowca. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jakny tramwajów było tylesamo

      Statystyka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      Tramwajów jest znacznie mniej, a codziennie wypadek. Te pojazdy są niebezpieczne 49m drogi hamowaniaz 50km/h? Ja w osobówce mam o połowę krótszą drogę hamowania z 100km/h. Każą mi jechać wolniej?...rozwiń całość

      Tramwajów jest znacznie mniej, a codziennie wypadek. Te pojazdy są niebezpieczne 49m drogi hamowaniaz 50km/h? Ja w osobówce mam o połowę krótszą drogę hamowania z 100km/h. Każą mi jechać wolniej? Niech tramwaje jadą wolniej na pasach skrzyżowaniach, w centrum i śródmieściu.

      Zamiast hamulca, dzwonek... elektrycy powinni im to razem spiąć: dzwonek + 1/2 pełnego hamowania. O ile byłoby miej wypadków?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyczuwam

      v (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

      Mocne zakompleksienie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie wiem czy wiesz ale auto kupuje się dla siebie nie dla innych

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 10

      Ja też autem jeżdże sam bo kupiłem je dla siebie. Każdy jest kowalem swego losu. Jak to mawiał Prezydent Komorowski zmień pracę i weź kredyt.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja

      Wawrzyniec Pruski, polski dziedzic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      No i ...?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no

      i (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 20

      co? ja też jeżdżę sama i o to masz ból tyłka? :) zmień pracę, zarób i kup sobie autko :) polecam :) nie będę rezygnowała z dojeżdżania autem bo mąż jeździ w inną część miasta, chyba, że powinnam...rozwiń całość

      co? ja też jeżdżę sama i o to masz ból tyłka? :) zmień pracę, zarób i kup sobie autko :) polecam :) nie będę rezygnowała z dojeżdżania autem bo mąż jeździ w inną część miasta, chyba, że powinnam ludzi na przystankach zaczepiać czy może nie chcą się zabrać?:)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedyś samochodem

      peel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 17

      jeździł dyrektor i ewentualnie kadra kierownicza. Dzisiaj każdy dziad ma samochód za 2 tys. zł i pcha się do centrum, bo mu ciężko pójść na przystanek. Stoi w korku taka zakała i nie zrozumie, że...rozwiń całość

      jeździł dyrektor i ewentualnie kadra kierownicza. Dzisiaj każdy dziad ma samochód za 2 tys. zł i pcha się do centrum, bo mu ciężko pójść na przystanek. Stoi w korku taka zakała i nie zrozumie, że szybciej dojedzie komunikacją. Przez leczenie kompleksów takich ludzi tworzą się korki i nie można poruszać się po mieście żeby załatwić ważne sprawy, bo dziadostwo musi samochodem jeździć.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "samochod" za 2 tysiace???

      wow (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      To ja mam rower za 3500 -:)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie zrozumie, że szybciej dojedzie komunikacją

      znużony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      Nie, nie dojedzie szybciej komunikacją, we Wrocławiu komunikacja miejska jest parodią komunikacji.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kiedyś ludzie nie mieli telefonu i chodzili do budki telefonicznej

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 8

      Świat się zmienia i trzeba się z tym pogodzić. Pozatym aut za 2000 prawie nie ma na ulicach. Jebać prl i kod, tak dla Republikańskiej Prawicowej Wolności.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Egoizm

      TheAsd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 16

      To bądź sobie dalej egoistką i potem płacz, że twoje dzieci nie będą miały gdzie żyć, bo Ziemia będzie już całkiem zniszczona. Gdybyś jechała 15 min dłużej do pracy tramwajem, to świat by się nie...rozwiń całość

      To bądź sobie dalej egoistką i potem płacz, że twoje dzieci nie będą miały gdzie żyć, bo Ziemia będzie już całkiem zniszczona. Gdybyś jechała 15 min dłużej do pracy tramwajem, to świat by się nie zawalił.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      15 minut dłużej?

      ekk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      haha chyba krócej i to więcej niż 15 minut.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Egoizm to normalna rzecz

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

      Co mnie obchodzą inni, płacę to jeżdżę, tramwajami najeździłem się w dzieciństwie i wystarczy. W aucie mam klimę, muzykę, nie muszę czekać i zawsze miejsce siedzące. Pozatym z tramwajami jest taki...rozwiń całość

      Co mnie obchodzą inni, płacę to jeżdżę, tramwajami najeździłem się w dzieciństwie i wystarczy. W aucie mam klimę, muzykę, nie muszę czekać i zawsze miejsce siedzące. Pozatym z tramwajami jest taki problem że jeżdżą zbyt wolno. Np ma motorniczy puste tory a wlecze się 40 km/h a maksymalna prędkość tramwaju to 70/80 km/h. 70 km/h powinnien jechać jeśli ma wydzielone torowisko. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dyletanci

      motorek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      jedzie tak by czas się zgadzał debilu,ale ty i tak tego nie zrozumiesz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 31

      Motorniczy pewnie jak zawsze hamowali dzwonkiem.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      asa

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 9

      Kolejny mistrz, który zasrywa okolicę swoimi "mądrościami", a nie wie, że przy awaryjnym hamowaniu załączają się dzwonki. To i normalne, że będzie dzwonił

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co tramwaje?

      j. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 56

      Jaki jest sens utrzymywać ten niewydolny i nieodporny na awarię sposób komunikacji jakim są tramwaje? Gdybyśmy mieli zamiast nich autobusy, to nie było by żadnych opóźnień!

      Minusujących proszę o...rozwiń całość

      Jaki jest sens utrzymywać ten niewydolny i nieodporny na awarię sposób komunikacji jakim są tramwaje? Gdybyśmy mieli zamiast nich autobusy, to nie było by żadnych opóźnień!

      Minusujących proszę o konstruktywne argumenty za utrzymaniem tramwajów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przeciez sa tez autobusy

      wow (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      i czekasz nie ma jednego drugiego a pozniej 3 tej samej linii przyjezdzaja jeden po drugim bo takie spoznienia w korkach sa
      musialyby w calym miescie byc buspasy a to jest fizycznie niemozliwe...rozwiń całość

      i czekasz nie ma jednego drugiego a pozniej 3 tej samej linii przyjezdzaja jeden po drugim bo takie spoznienia w korkach sa
      musialyby w calym miescie byc buspasy a to jest fizycznie niemozliwe gdyz Wroclaw ma wiele ciasnych uliczek projektowanych w czasach gdy nie bylo takich problemow bo konno sie jezdzilo
      np przy PKP od strony Kołłątaja w godzinach szczytu to nawet czasem piesi stoja w korku-:) bo wjada 2 autobusy i nie ma jak przejsc na zielonym
      problemem jest zbyt duza ogolna liczba pojazdowzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Plus trama - brak opon...

      Fakir (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Oprócz argumentów wcześniej podanych - ścieranie się opon i asfaltu to jedno z poważniejszych źródeł zanieczyszczeń...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaje

      witek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 12

      Tramwaj nie emituje spalin, jest cichszy, zużywa mniej energii elektrycznej a nawet jest w stanie oddawać w czasie hamowania. Prąd pochodzi z elektrowni i setki km od nas. Jeden tramwaj jest...rozwiń całość

      Tramwaj nie emituje spalin, jest cichszy, zużywa mniej energii elektrycznej a nawet jest w stanie oddawać w czasie hamowania. Prąd pochodzi z elektrowni i setki km od nas. Jeden tramwaj jest znacznie bardziej pojemny od autobusu(widać to na Krzyżówce gdzie stoją po 3-4 autobusy i cykl im ucieka). To powoduje, że wystarczy 2 motorniczych a nie 3 kierowców. Tramwaje są znacznie trwalsze od autobusów. Podczas, gdy po około 15 latach zwykły autobus trafia na złom to tramwaj ma zdecydowaną większość życia (przy odpowiedniej konserwacji) przed sobą. Wiele z kursujących w mieście dobija i do 40 lat. Zatem potrzeba 2-3 autobusów by pokryć żywot 1 tramwaju a jak się uwzględni pojemność pojazdów to na 2 tramwaje trzeba co najmniej 6-7 autobusów. W tramwaju nie popsuje się skrzynia biegów, rozrusznik, zawieszenie jest dużo bardziej trwałe(bo na drogach często są dziury) a konstrukcja pojazdów od ciągłych drgań np. silnik,dziury jest trwalsza. Cała Europa a nawet szerzej(Dubaj!) stawia na tramwaje(sporo miast za duże pieniądze przywraca skasowane z 40-50 lat temu sieci). Mieszkańcy Olsztyna, gdzie po 50 latach przywrócono są zadowoleni z tramwajów, wielu żałuje, że nie mieszka bliżej przystanku, ale będą rozbudowywać sieć. Tramwaj podnosi wartość nieruchomości, gdyż w jedną noc nie da się go zabrać, zmienić trasy-zobacz np. co było z linią D. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj nie emituje spalin, jest cichszy

      znuzony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      prąd bierze z kosmosu? produkcja prądu nie emituje zanieczyszczeń?
      a słyszałeś jak cicho jadą auta elektryczne albo autobusy na gaz?
      czy inne tramwaje wyminą zepsuty czy zablokują trasę...rozwiń całość

      prąd bierze z kosmosu? produkcja prądu nie emituje zanieczyszczeń?
      a słyszałeś jak cicho jadą auta elektryczne albo autobusy na gaz?
      czy inne tramwaje wyminą zepsuty czy zablokują trasę wszystkim?
      awaria sieci trakcyjnej, spadek zasilania itd. nie dezorganizują transportu?
      dodać inne pytania, chłopcze? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Witek?

      znużony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      a koszty utrzymania i remontów torowisk?
      a koszty sieci trakcyjnej, tysięcy słupów i setek kilometrów drutów?
      a koszty zatrzymania ruchu gdy jeden tramwaj stanie? tysiące ludzi spóźniają się do...rozwiń całość

      a koszty utrzymania i remontów torowisk?
      a koszty sieci trakcyjnej, tysięcy słupów i setek kilometrów drutów?
      a koszty zatrzymania ruchu gdy jeden tramwaj stanie? tysiące ludzi spóźniają się do pracy i do innych miejsc
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Są też autobusy przegubowe długie jak tramwaj

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      Wpisz w Google np autobus 30 metrowy. One mają trzy człony i dwa przeguby. Autobus może wyminąć inny uszkodzony a tramwaj nie. Mimo że mam sentyment do tramwajów to wprowadzał bym 30 metrowe...rozwiń całość

      Wpisz w Google np autobus 30 metrowy. One mają trzy człony i dwa przeguby. Autobus może wyminąć inny uszkodzony a tramwaj nie. Mimo że mam sentyment do tramwajów to wprowadzał bym 30 metrowe autobusy. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jeden problem

      formalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      długość pojazdu dopuszczonego do ruchu publicznego jest ograniczona do ~17 metrów. Taki długi to już pojazd specjalny, a więc poprzedzany pilotem albo na wydzielonych drogach - już nie publicznych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jedno rozwiazanie

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Jak jest problem natury formalnej to formalna droga mozna go rozwiazac. Jedna ustawa i problemu nie ma.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Skandynawii takie jeżdżą

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Są też np 18 metrowe przegubowce, są ciut dłuższe od naszych chyba o 2 m

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autobusy nie są w stanie przewieźć takiej liczby pasażerów

      Chyba, że to metrobusy na które Wrocław jest za ciasny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 9

      Zapytaj mieszkańców dzielnic, w których czasowo, np. ze względu ma remonty, transport szynowy zastępowany jest autobusami czy zrezygnowali by z tramwaju. Otóż nie, coraz to nowe dzielnice domagają...rozwiń całość

      Zapytaj mieszkańców dzielnic, w których czasowo, np. ze względu ma remonty, transport szynowy zastępowany jest autobusami czy zrezygnowali by z tramwaju. Otóż nie, coraz to nowe dzielnice domagają się tramwaju. Takie są niestety realia, sam osobiście jestem zwolennikiem metra, tylko ono gwarantuje znaczne zmniejszenie komunikacji samochodowej w miastach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !

      dudette (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 5

      nie stawiają zasłony dymnej jak autobusy


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      spaliny

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 21

      Po pierwsze: trmawaje korzystaja z energii elektrycznej, ktora w Polsce jest produkowana glownie z wegla. A wiec "zaslona dymna" jest tylko w innym miejscu.
      Po drugie: autobusy moga byc...rozwiń całość

      Po pierwsze: trmawaje korzystaja z energii elektrycznej, ktora w Polsce jest produkowana glownie z wegla. A wiec "zaslona dymna" jest tylko w innym miejscu.
      Po drugie: autobusy moga byc elektryczne, a wiec ta "zaslona" bedzie w tym samym miejscu, w ktorym jest w przypadku tramwajow.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Re: spaliny

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 6

      Po pierwsze: Sprawność elektrowni opalanej węglem jest wyższa niż sprawność silnika spalinowego (efekt skali). Do tego dochodzą lepsze filtry.
      Po drugie: Autobusy elektryczne mają ograniczony...rozwiń całość

      Po pierwsze: Sprawność elektrowni opalanej węglem jest wyższa niż sprawność silnika spalinowego (efekt skali). Do tego dochodzą lepsze filtry.
      Po drugie: Autobusy elektryczne mają ograniczony zasięg pomiędzy ładowaniami i przy dzisiejszej technologii jest on za krótki na większość linii.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      węgiel

      znużony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      wegiel sam się wykopuje? sam sie transportuje? pyłu węglowego nie ma? zniszczenia środowiska kopalniami nie ma? leja depresji w wodach podziemnych nie ma?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      50m droga hamowania

      10 mniej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 12

      50m przy hamowaniu z 50km/h według mnie całkowicie dyskfalifikuje ten relikt z centrum miasta gdzie są przejścia dla pieszych i skrzyżowania.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tory na polnej drodze

      Go (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 2

      Dlaczego tramwaje w Berlinie się nie wykolejają?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to proste

      Wrocławska Szkoła Inżynierii Ruchu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

      w Berlinie jest dwa razy mniej aut osobowych :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pewnie abesy zawiodły

      Aga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Długa prosta można pociągnąć ale potem trzeba wyjaśniać itu jest problem.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      1 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Tramwaje nie mają ABS-ów, a i niczego nie pociągnął na długiej prostej, bo jest zwrotnica, a na niej ograniczenie prędkości

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama