Wrocławskie inwestycje tramwajowe. Sprawdzamy na jakim są...

    Wrocławskie inwestycje tramwajowe. Sprawdzamy na jakim są etapie

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Budowa torowiska tramwajowego na Kozanowie. To ostatnia duża inwestycja tramwajowa we Wrocławiu
    1/5
    przejdź do galerii

    Budowa torowiska tramwajowego na Kozanowie. To ostatnia duża inwestycja tramwajowa we Wrocławiu ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    W tym roku miejscy włodarze mają wielkie plany na rozwój wrocławskich linii tramwajowych. Zmieniły się priorytety, bo nie mówi się nic o torach na Jagodno, na ul. Suchej, a tym bardziej na Psie Pole – to plany na dalsze lata. W tym roku ruszy jednak projektowanie linii na Swojczyce. Prezydent w ubiegłym roku przesunął tę inwestycję na listę priorytetowych.
    Plany są ambitne, bo w tym roku budowana będzie jedna, a projektowane kolejne trzy linie tramwajowe. Wszystkie przetargi nadzorują Wrocławskie Inwestycje.

    – Postaramy się zrealizować kilka projektów. Najpilniejszym jest budowa torowiska na Hubskiej, są też między innymi plany poprowadzenia torów przez mosty Chrobrego – wylicza Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

    TOROWISKO NA HUBSKIEJ

    Tutaj właściwie wszystko już wiadomo: tory na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej będą powstawać w tym roku. WI rozstrzygają przetarg na budowę i wybierają wykonawcę. Po podpisaniu umowy i wszystkich formalnościach, jeszcze w tym kwartale, czyli do końca marca, rozpocznie się budowa. Potrwa około roku: koniec prac na przełomie I i II kwartału 2018.

    Na Hubskiej trzeba zdjąć kostkę na całej szerokości jezdni. Zostanie ona zastąpiona nawierzchnią bitumiczna, a przez środek zostaną poprowadzone tory. Będzie to przedłużenie szyn od skrzyżowania Hubskiej z Glinianą, aż do Dyrekcyjnej. Dzięki temu z Tarnogaju ul. Hubską i następnie Pułaskiego ma pojechać nowa linia tramwajowa (puszczenie jej przez Borowską obok dworca jest dziś problematyczne, bo tym odcinkiem jeździ już zbyt wiele linii tramwajowych).

    Wyremontowane zostaną także skrzyżowania na opisanym odcinku Hubskiej, pojawi się nowe oświetlenie. Równolegle będzie prowadzony remont ul. Dyrekcyjnej od tymczasowego dworca autobusowego do Hubskiej.

    Czytaj więcej: Remont Dyrekcyjnej: znów wejdą na nią drogowcy

    TRAMWAJ NA NOWY DWÓR
    Nowy Dwór będzie miał swoją linię tramwajową. Poprowadzi ona od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania Rogowskiej z Strzegomską, ale zanim rozpocznie się budowa, potrzebny jest projekt. Jego wykonaniem od czerwca ubiegłego roku zajmuje się firma Schuessler-Plan Inżynierzy. Dokumentacja ma być gotowa do końca tego roku.

    TĘDY POJEDZIE TRAMWAJ NA NOWY DWÓR - ZOBACZ TRASĘ NA FILMIE PONIŻEJ:




    Już na przełomie tego i przyszłego roku WI chcą ogłosić przetarg na budowę torowiska. Realizacja zadania potrwa około dwóch lat i jest przewidziana na lata 2018-19. W 2020 torowiskiem mają pojechać tramwaje.

    Co z tramwajem na Popowice i Swojczyce? Czytaj na kolejnej stronie
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (41)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hue hue

      Gośc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      O żesz... Zabrud!! Zabrud widze :D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komar idź się zwolnij bo głopoty pleciesz!

      Normalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Pętla na wysokości Mydlanej i Swojczyckiej? Kto będzie tam jeżdził? Ty w ogóle tam byłeś? Chłopie odejdź ze stanowiska i wstydu sobie oszczędź!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Nie byłeś w tym rejonie i nie wiesz że buduje się tutaj spore osiedle OLIMPIA PORT, poza tym jak powstanie petla to będzie zachęta żeby osiedle nadal się rozbudowywało. Wszyscy chcą mieć koło...rozwiń całość

      Nie byłeś w tym rejonie i nie wiesz że buduje się tutaj spore osiedle OLIMPIA PORT, poza tym jak powstanie petla to będzie zachęta żeby osiedle nadal się rozbudowywało. Wszyscy chcą mieć koło siebie tramwaj a nie ma możliwości doprowadzenia go wszędzie w jednym czasie. Priorytety powinny dotyczyć miejsc najszybciej zaludnianych a te proponowane warianty pod tym względem są m.w. jednakowe!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław Miasto Paranoi

      :( (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Byłem wiele razy i we Wiedniu i w Berlinie i ze świecą można tam szukać takich kretynizmów drogowych jak we Wrocławiu. Wszędzie, nawet w centrum są szerokie, wielopasmowe arterie i nikt ich...rozwiń całość

      Byłem wiele razy i we Wiedniu i w Berlinie i ze świecą można tam szukać takich kretynizmów drogowych jak we Wrocławiu. Wszędzie, nawet w centrum są szerokie, wielopasmowe arterie i nikt ich bezsensownie nie ogranicza. O wielu. szybkich, szerokich drogach obwodowych prowadzących przez wiele tuneli i estakad, którymi szybko można przejechać z jednej dzielnicy do drugiej z pominięciem centrum już nawet nie wspominam. Jest też wszędzie pełno miejsc do parkowania, nawet i w centrum. Oczywiście płatnych, ale są i z parkowaniem nie ma problemu, a np we Wiedniu wszystkie drogi rowerowe są powytyczane tylko na chodnikach, na ulicach nie ma ich tam wcale. Porównywanie komunikacji miejskiej, to już totalny bezsens. W Berlinie oprócz tramwajów i autobusów mają jeszcze 10 linii metra i 15 linii kolei miejskiej S-Bahn (w nieco mniejszym Wiedniu 5 linii metra i 10 linii kolei miejskiej). Do tego przy końcowych stacjach metra i S-bahna wszędzie pełno darmowych, dużych parkingów P+R w przypadku Berlina, a we Wiedniu za jedyne 3 euro za 24h postoju. Jeśli u nas będzie kiedyś choć w połowie tak rozbudowana i szybka komunikacja miejska, to wtedy dopiero powinno się myśleć o jakichś ograniczeniach ruchu,

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      z

      tymi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      idiotami i ich wodzem mikstackim to nie ma na to szans i z 100 lat...to już niemieckie dupolizy redaktorskie nie nanoszą wspaniałych planów metra??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz won

      :( (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Okolica PKS to jakiś odlot. Zburzyli dworzec autobusowy, żeby zbudować nowy, znacznie mniejszy. Postawili tam parking na kilka tysięcy aut (kto przyjeżdża do miast autem, żeby przesiadać się na...rozwiń całość

      Okolica PKS to jakiś odlot. Zburzyli dworzec autobusowy, żeby zbudować nowy, znacznie mniejszy. Postawili tam parking na kilka tysięcy aut (kto przyjeżdża do miast autem, żeby przesiadać się na autobus?), ale ograniczyli/zlikwidowali ruch aut w okolicy. Co więcej, ruch samochodowy zlikwidowali na Suchej, między PKS a PKP, ale nie zbudowali nawet zadaszonego przejścia między nimi. Do tego zlikwidowali torowisko tramwajowe.

      Mamy więc dworzec autobusowy, na którym nie ma miejsca na autobusy. Można w nim za to zaparkować autem osobowym, ale nie ma jak tym autem dojechać. Do tego nie można dojechać tramwajem ani komfortowo dojść z pociągu.

      Cały tekst: http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35754,21343241,jak-ma-wygladac-transport-we-wroclawiu-magistrat-stawiamy.html#ixzz4Y1S5jYL6
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słaby ranking wrocławskiego portu lotniczego.

      Korzystający (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Trzeba dokończyć niewykonany plan przed 2012 MS szynobusów z dworca głównego na lotnisko,a nie jeden autobus co 40min z całego Wrocławia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dwiegałki Laps

      Wujek Władek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Ratunku! Kto nas uratuje przed Dwiegałki-Lapsem?
      Niszczycielem światów który kroczy z wisienkom!?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Walka z za krótką kołdrą

      x-er (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 1

      Wrocław rozrasta się, a układ torów od wojny prawie się nie zmienił. Budowanie linii do granic osiedli ma sens, ale tylko wtedy, gdy są to "tylne" ich granice, a nie te od strony centrum. Plany i...rozwiń całość

      Wrocław rozrasta się, a układ torów od wojny prawie się nie zmienił. Budowanie linii do granic osiedli ma sens, ale tylko wtedy, gdy są to "tylne" ich granice, a nie te od strony centrum. Plany i budowy powinny być realizowane z uwzględnieniem dalszego rozrostu miasta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo fantazja

      leon z poczty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

      bo fantazja, bo fantazja jest od tego......

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zdjąć kostkę

      Maryśka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

      Tak tylko pytam, co miasto zrobiło z kostką z ul. Ołtaszyńskiej ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Położyli gdzie indziej

      Pan D (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Zapewne położyli gdzie indziej, widziałem jak koło mnie układali starą kostką na ulicach, ale takich bardziej osiedlowych gdzie wolno się jeździ i mało aut, typu np ulica 100m długa i na niej z 10...rozwiń całość

      Zapewne położyli gdzie indziej, widziałem jak koło mnie układali starą kostką na ulicach, ale takich bardziej osiedlowych gdzie wolno się jeździ i mało aut, typu np ulica 100m długa i na niej z 10 domów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak na razie

      najbardziej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 2

      namacalne są wizualizacje... Za odpowiednią kasę zrobię wam jaką chcecie, państwo włodarze, i tak nic tego nie zostanie zrealizowane.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama