Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Będzie więcej kursów klimatyzowanych tramwajów. Skody pojadą też do Leśnicy

MAL
Skody, które do tej pory przypisane były wyłącznie do linii  31, 32 i 33 teraz pojadą także np. do Leśnicy/zdjęcie ilustracyjne
Skody, które do tej pory przypisane były wyłącznie do linii 31, 32 i 33 teraz pojadą także np. do Leśnicy/zdjęcie ilustracyjne Paweł Relikowski
Wrocławska spółka MPK zapowiada, że w mieście będzie więcej kursów tramwajów niskopodłogowych z klimatyzacją. Do tego celu zostaną wykorzystane pojazdy marki Skoda 19T. Do tej pory tramwaje kupione dzięki unijnemu dofinansowaniu mogły jeździć tylko na przypisanych trasach. Teraz, poza godzinami szczytu, skody wyjadą także na inne linie.

Zgodę na to, żeby MPK mogło wykorzystywać poza godzinami szczytowymi tramwaje skody na innych liniach, niż te, do których ten tabor został przypisany (linie 31, 32 i 33) wyraziło Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). MPK opracowuje właśnie nowe rozkłady jazdy uwzględniające te zmiany.

- Udało nam się przekonać CUPT, że intensywniejsze wykorzystanie skód 19T zakupionych w ramach projektu unijnego nie naruszy trwałości tego projektu, czyli, że ta zmiana nie spowoduje zasadniczej modyfikacji warunków, które zostały określone w aplikacji, a dzięki którym Unia Europejska przyznała środki. W przypadku skód takim warunkiem dofinansowania było przypisanie ich do konkretnych nowych tras – wyjaśnia Patryk Wild, wiceprezes MPK odpowiedzialny w spółce za rozwój i inwestycje. - Zobowiązaliśmy się oczywiście, że tramwaje tego typu będą nadal wysyłane na te linie, do których w ramach projektu były przypisane, a poza szczytem i w dni wolne dostępną nadwyżkę taboru będziemy kierować na pozostałe trasy. Przypomnijmy, że skody 19T są klimatyzowane. To oznacza, że w wakacje zwiększy się dostępność kursów świadczonych pojazdami z klimatyzacją. Obecnie we Wrocławiu mamy 45 klimatyzowanych tramwajów - dodaje Wild.

W pierwszej kolejności tramwaje pojadą na trasie Pilczyce - Leśnica. To powinno nastąpić już wkrótce, zaraz po dostosowaniu rozkładu jazdy. Urzędnicy cieszą się, że skody będą mogły pojechać też na Sępolno. Nastąpi to jednak dopiero, gdy wydłużona zostanie także trasa linii 33. - Po przebudowie pętli na Sępolnie trasa tej linii wydłuży się o 1,35 km, dzięki czemu, zamiast do przystanku przy Stadionie Olimpijskim, tramwaje linii 33 dojadą do samego Sępolna - informuje Agnieszka Korzeniowska - rzeczniczka prasowa MPK Wrocław. Problem w tym, że przebudowa tej pętli jeszcze nie ruszyła, a miasto nawet nie wie, kiedy to nastąpi.

O tym, że będzie nowa pętla na Sępolnie miasto chwaliło się już w 2014 roku: Nowa pętla tramwajowa na Sępolnie - kliknij i zobacz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska