Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Popowice za drogi? Brakuje ponad 100 mln złotych. Co dalej?

MAL
Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty w drugim przetargu na wykonawcę budowy linii tramwajowej na Popowice. Najniższa oferta jest o 123 mln zł droższa, od tego co planowało wydać miasto.

Infrastrukturę pod torowisko przez Popowice chciały wybudować trzy fimy: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Budimex S.A. i ZUE S.A. Wszystkie oferty przewyższają kwotę, jaką miasto chce przeznaczyć na realizację całej inwestycji. Najtańszą złożyła firma Budimex Budownictwo, która chce dostać ok. 301 mln zł. Tymczasem w kasie miasta będzie na ten cel co najwyżej ok. 127 mln zł. Dodatkowe 50 mln obiecało dołożyć PKP oraz okoliczni deweloperzy. Łącznie uzbiera się jednak tylko 177 mln zł.

Czy przetarg ponownie zostanie unieważniony? Na razie Wrocławskie Inwestycje muszą przeanalizować oferty pod względem formalnym. Dopiero po takiej analizie będzie podjęta decyzja, czy zostanie rozpisany kolejny przetarg, czy też miasto przeznaczy więcej pieniędzy na tę inwestycję.

Przypomnijmy, że trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wejdzie na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzi ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Cała inwestycja obejmie nie tylko budowę trasy tramwajowej, ale także przebudowę wiaduktu nad ulicą Długą oraz budowę zintegrowanego węzła tramwajowo–kolejowego Wrocław–Popowice wraz z budową przystanku kolejowego Wrocław Szczepin.

Wrocławskie Inwestycje pierwotnie planowały, że prace rozpoczną się w pierwszym kwartale tego roku i potrwają do końca września roku przyszłego. Pierwsze tramwaje mają wyjechać na nową trasę na początku 2020 roku. Szanse na to są coraz mniejsze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska