Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Nowy Dwór coraz bliżej. A przystanki? Sam zdecyduj [FILM, MAPA]

Redakcja
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Tramwaj na Nowy Dwór zabierze nas z pl. Orląt Lwowskich wzdłuż Robotniczej i Strzegomskiej, do Rogowskiej i dookoła osiedla do pętli tramwajowo-autobusowej i stacji kolejowej. Jak wiadomo od ubiegłego roku, trasa została przedłużona – wcześniej linia miała kończyć się przy skrzyżowaniu Strzegomskiej i Rogowskiej. Teraz urzędnicy ogłosili konsultacje w sprawie lokalizacji przystanków i likwidacji linii autobusowych.

Budowa tramwaju na Nowy Dwór ruszy w przyszłym roku. Wykonawca położy tory nie tylko od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej i Rogowskiej, ale także wzdłuż Rogowskiej do stacji kolejowej. W ubiegłym roku ogłosił to prezydent Rafał Dutkiewicz.

Pod koniec tego roku zostanie rozpisany przetarg na budowę całej trasy – od pl. Orląt Lwowskich do stacji kolejowej Nowy Dwór. Na torowisko wzdłuż Rogowskiej nie będzie projektu, dlatego wykonawca będzie musiał doprojektować ten odcinek.

– Przetarg rozpiszemy w trybie zaprojektuj i zbuduj. Wykonawca będzie miał projekt na pierwszy, trudniejszy odcinek od placu Orląt Lwowskich do Rogowskiej, a ten drugi, wzdłuż Rogowskiej, będzie musiał zaprojektować sam. Budowa pierwszego odcinka potrwa około półtora roku. To dużo czasu, by wykonać projekt brakującego fragmentu torów – wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miasta.

– Nie będziemy zlecać osobnego projektu na drugą część torowiska, bo nie mamy na to czasu, opóźniłaby się budowa. Tymczasem jest możliwe budowanie, gdy ma się dokumentację tylko na część trasy – dodaje.

Tym samym nie powstanie pętla na skrzyżowaniu Rogowskiej i Strzegomskiej. – Nie będzie miała racji bytu – tłumaczy Komar. Pętla jest obecnie projektowana, ale projekt będzie musiał zostać zmieniony przez wykonawcę całego torowiska.

Trasa będzie powstawała w latach 2018-2020.

TRAMWAJ NA NOWY DWÓR – TRASA
Poniżej przebieg trasy tramwaju na Nowy Dwór z możliwą lokalizacją przystanków

Trasa na Nowy Dwór będzie prowadziła od placu Orląt Lwowskich wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej, do skrzyżowania z ul. Rogowską, następnie Rogowską wokół osiedla i do stacji kolejowej.

Najtrudniejszy będzie fragment od pętli tramwajowej Wrocławski Park Technologiczny, bo powstanie tam wiadukt nad torami kolejowymi. Tramwaj pojedzie między jezdnią ul. Robotniczej a parkingami biurowców przy ul. Strzegomskiej, a wiadukt, po którym pojadą tramwaje, będzie też dostępny dla autobusów.

Wzdłuż całej, kosztującej 240 mln zł trasy, powstanie wygodna droga rowerowa i chodniki.

KONSULTACJE W SPRAWIE TRAMWAJU NA NOWY DWÓR
Planowane są obecnie dwie linie tramwajowe na Nowy Dwór. Jedna będzie wydłużeniem linii 23, powstanie też druga, zupełnie nowa. Będą na pewno zmiany na liniach autobusowych.

W tej sprawie odbędą się konsultacje. Mieszkańcy będą mogli opowiadać się za likwidacją linii 142, a w drugim za likwidacją linii 149 (zastąpi ją tramwaj). Tematem konsultacji będzie także lokalizacja przystanków. Na całej trasie może powstać do 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych.

Odbędą się dwa spotkania konsultacyjne
15.05.2017 Tratwa , ul. Legnicka 65 | 17-19
18.05.2017 CK Zachód, ul. Chociebuska 4-6| 17-19

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tramwaj na Nowy Dwór coraz bliżej. A przystanki? Sam zdecyduj [FILM, MAPA] - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska