Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj 16 wraca do Wrocławia

Redakcja
Po zakończeniu nowej inwestycji, będziemy mogli wsiąść w tramwaj na Tarnogaju i przez Hubską i Pułaskiego dojechać w okolice placu Grunwaldzkiego.
Po zakończeniu nowej inwestycji, będziemy mogli wsiąść w tramwaj na Tarnogaju i przez Hubską i Pułaskiego dojechać w okolice placu Grunwaldzkiego. Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Zaczynają się przygotowania do położenia torowiska na odcinku ul. Hubskiej od Glinianej do Dyrekcyjnej. Fragment tej ulicy zostanie przebudowany, dzięki czemu można będzie połączyć pętle Gaj i Tarnogaj z resztą miasta w inny sposób niż zapchanymi już torami na Borowskiej przy dworcu PKS. Tory kończą się dziś na wysokości ul. Glinianej i dalej tramwaje jadą nią do dworca, ale po zakończeniu nowej inwestycji, będziemy mogli wsiąść w tramwaj na Tarnogaju i przez Hubską i Pułaskiego dojechać w okolice placu Grunwaldzkiego.

Po załatwieniu wszystkich formalności, wykonawca będzie mógł wchodzić na teren budowy. Najprawdopodobniej w lutym będzie rozpoczynał budowę nowego fragmentu drogi, zadanie opiewa na około 35 mln zł. Prace mają trwać przez cały przyszły rok, a ze wszystkimi pracami wykonawca ma zdążyć do kwietnia 2018 roku. Samo torowisko według wytycznych zapisanych w wymogach przetargu, ma zostać położone do 30 sierpnia 2017 r.

Projekt zakłada położenie torowiska i przebudowę całej jezdni wraz z położeniem nowej nawierzchni. Na tym fragmencie powstaną także dwa przystanki wiedeńskie. Jedną z części przetargu unieważniono – było to zamówienie na poprawę stanu ul. Dyrekcyjnej. Ma ona zostać wyremontowana od tego fragmentu, do którego odnowił ją inwestor galerii handlowej (położył nawierzchnię od Ślężnej do wysokości tymczasowego dworca autobusowego), aż do wiaduktu na ul. Pułaskiego. Najtańszą ofertę na remont tej części ul. Dyrekcyjnej złożyła Skanska (3,5 mln zł w tym 2,5 mln zł z zakresu gminy Wrocław), ale miasto chce przeznaczyć na to kilkaset tysięcy mniej (maksymalnie 1,8 mln zł ze środków gminy). Przetarg na remont samej Dyrekcyjnej zostanie rozpisany osobno, taki remont potrwa kilka miesięcy.

NOWY TRAMWAJ NA HUBSKIEJ
Oddanie nowego torowiska na Hubskiej ułatwi wydostanie się z Gaju i Tarnogaju w kierunku placu Grunwaldzkiego. Nowymi torami oczywiście pojadą tramwaje. Ma to być nowa linia, może mieć ona np. numer 16 (dziś nie ma takiego tramwaju), co będzie symbolicznym powrotem tej linii. Decyzja czy taki konkretnie numer będzie miał tramwaj, nie zapadła. Nie ma jednak przeszkód, by była to linia 16.

Tramwaj linii 16 kursował do 2011 z Parku Południowego do zoo przez Pułaskiego i pl. Grunwaldzki. Mieszkańcy wielokrotnie pisali petycje w sprawie przywrócenia linii nr 16. Teoretycznie jest ona jedynie zawieszona. Przywrócenie jej starej trasy jest niemożliwe, nie ma już torowiska na ul. Dyrekcyjnej. Ale po modyfikacji trasy tramwaj mógłby jeździć do zoo własnie z Tarnogaju. Nie będzie raczej tworzone połączenie z Gajem, bo są tam dwie linie (31 i 32), a na Tarnogaju tylko jedna (8).

Dodatkowo z Tarnogaju zabrano kilka lat temu linie 22 i 15, więc "szesnastka" miałaby być rekompensatą po latach. Docelowo ul. Hubską i dalej Pułaskiego ma jeździć linia z Jagodna. Poprowadzi ona trasą: JAGODNO – Buforowa – Bardzka – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – most Grunwaldzki lub most Pokoju i dalej np. na Biskupin, Sępolno.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska