Solarisy do naprawy. Bo się psują

    Solarisy do naprawy. Bo się psują

    Zdjęcie autora materiału

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Naprawy Solarisów wykonywane są w ramach gwarancji, więc MPK za nie nie płaci.

    Naprawy Solarisów wykonywane są w ramach gwarancji, więc MPK za nie nie płaci. ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Od początku stycznia już 8 solarisów wrocławskiego MPK musiało przejść naprawę. Powodem jest awaria jednego z elementów układu wydechowego.
    Naprawy Solarisów wykonywane są w ramach gwarancji, więc MPK za nie nie płaci.

    Naprawy Solarisów wykonywane są w ramach gwarancji, więc MPK za nie nie płaci. ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Wrocławskie MPK w ubiegłym roku kupiło 57 autobusów marki Solaris. Po raz pierwszy pokazano je w sierpniu. Od początku tego roku już 8 z nich trzeba było naprawiać. - Powodem są zamontowane w nich filtry cząstek stałych firmy DAF. Przy niskich temperaturach oraz niskich prędkościach na trasach wymagają częstszej regeneracji - tłumaczy Mateusz Figaszewski, rzecznik firmy Solaris Bus&Coach.

    Narzekają kierowcy wrocławskiego przewoźnika. - Po co było je kupować? Mercedesy i volvo jeżdżą od lat i się nie psują, a solarisy nie mają jeszcze pół roku i już trzeba je reperować - mówi nam jeden z kierowców MPK.

    Figaszewski zwraca uwagę, że zaostrzyły się normy jakości spalin. By spełnić wymogi normy EURO 6, autobusy muszą mieć filtry cząstek stałych. - Filtry cząstek stałych muszą być instalowane we wszystkich autobusach rejestrowanych od stycznia 2014 roku. Nie jest to tylko problem autobusów naszej produkcji. Wspólnie z firmą DAF pracujemy nad rozwiązaniem - podkreśla rzecznik Solarisa i dodaje, że te naprawy wykonywane są w ramach gwarancji, więc MPK za nie nie płaci.


    Czytaj także

      Komentarze (93)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobre polskie tylko sprawdzone

      Mechanik serwisowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      To samo będzie z tramwajami i pociągami "Pesa" gdzie były testowane i ile czasu?,Bo Pendolino kiedy zaczęto sprzedawać to przechodziły długie testy w różnych warunkach,to samo z jakimiś...rozwiń całość

      To samo będzie z tramwajami i pociągami "Pesa" gdzie były testowane i ile czasu?,Bo Pendolino kiedy zaczęto sprzedawać to przechodziły długie testy w różnych warunkach,to samo z jakimiś Syrenami,Warszawami ,samolotami itp.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niech zrobią to co inni kierowcy.

      kokosz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Niechaj wytna filtr czastek stalych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ^^^

      Acetylen (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      A potem przyjdzie kontrola i będzie zonk, takich pomysłów lepiej nie promować, tym bardziej w miejskim zakładzie.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo jak kontrola na usługach towarzyszy z kołchozu Europa...

      wroclove (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      ...to zapewne będzie zonk, taka mentalność murzyńska, jak mówił Sikorski.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Solaris to złom.

      Koń. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      Mercedes,MAN,Volvo to najlepsze autobusy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pogubiłem się.

      Krasnal Adamu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Jaka jest obecna linia tej gazeciny? Solarisy sąd dobre czy złe?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      FILTRY

      JUL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A w moim malym Colmar (' 78 tys . mieszk.)WSZYSTKIE autobusy jezdza na gaz metan(z wlasna stacja napelniania)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie można raz a dobrze?

      Anka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Czy kupią kiedyś coś porządnego? Tramwaje awaryjne,autobusy awaryjne ,pendolino awaryjne,drogi miesiąc po oddaniu do remontu....


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobre bo polskie!?

      Partacz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Prowizorka,lichota,aby szybko załapać dużo pieniędzy i na zachód,takie MOTTO przyśweica polskim biznesmenom.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jełopy

      ted (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

      Narzekają kierowcy wrocławskiego przewoźnika. - Po co było je kupować? Mercedesy i volvo jeżdżą od lat i się nie psują, a solarisy nie mają jeszcze pół roku i już trzeba je reperować - mówi nam...rozwiń całość

      Narzekają kierowcy wrocławskiego przewoźnika. - Po co było je kupować? Mercedesy i volvo jeżdżą od lat i się nie psują, a solarisy nie mają jeszcze pół roku i już trzeba je reperować - mówi nam jeden z kierowców MPK.
      Co za jełopy.. Jasne kupowac zagraniczne a później się dziwić że w Polsce nie ma pracy.. ech...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hfgh

      hfgh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      chyba w innym świecie żyjesz. Volva psuja się na potęgę, a mercedesy też juz nowe nie są.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      S

      Łukasz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17

      Ważne, że są na gwarancji, Solaris ponosi koszty tego typu zdarzeń. Ważne by sprawnie sobie z tym poradzili, ogarnęli te filtry, bo to przecież w ich interesie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale gwarancja nie jest wieczna

      wojtek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      I jak się skończy to kto będzie płacił?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      volvo

      o.n.a. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

      A było brać Wrocławkie Volvo....chcieliście Solarisy to macie


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hjng

      nmnb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Volvo to złom, beznadzieja. Prawdziwe trwałe volvo skończyło się wraz z końcem produkcji modelu B10.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak zwykle...

      Ja. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Będzie jak z tramwajami,- mieli pod nosem Protram,lepiej było kupować Škody,zamiast swoim dawać pracę,lepiej brać od obcych.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      volviaki

      xXx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Wrocławskie autobusy volvo na trasy miejskie i międzymiastowe mają nadwozie i dach z aluminium skręcane na śruby.Myślę,że to by nie był dobry wybór na wrocławskie ulice......

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ta Volvo

      Azuxet (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Jakie to volvo jest Wrocławskie? Może to jeszcze Polska firma? Było brać kredyt w Deutsche Banku bo to wrocławski bank, jest we Wrocławiu i pracują tam wrocławianie, ludzie to nie są żadne polskie...rozwiń całość

      Jakie to volvo jest Wrocławskie? Może to jeszcze Polska firma? Było brać kredyt w Deutsche Banku bo to wrocławski bank, jest we Wrocławiu i pracują tam wrocławianie, ludzie to nie są żadne polskie zakłady.! Widać jak Volvo wyglądają po kilku latach a jak mercedesy, niektóre mercedesy są młodsze od Volvo o dwa lata, a jak je widzę na przystanku to ulga, że te gruchoty pd Smyka nie przyjechały zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bardziej volvo jest wrocławskie niz solaris polski

      uy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      a popsuly sie filtry DAFa

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama