Podwyżka cen biletów MPK i fala krytyki. Czy słuszna?

    Podwyżka cen biletów MPK i fala krytyki. Czy słuszna?

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©Polska Press Grupa

    Miasto planuje podnieść ceny biletów jednorazowych MPK. Zamiast 3 zł zapłacimy 3,40 za przejazd tramwajem i autobusem. Urzędnicy i radni Dutkiewicza argumentują, że w zamian wprowadzone zostaną atrakcyjne bilety roczne, półroczne i grupowe, które będą bardziej opłacalne. Ale niektórzy radni na pomyśle nie zostawiają suchej nitki.
    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©Polska Press Grupa

    Od wiosny przyszłego roku zapłacimy więcej za bilety MPK we Wrocławiu. Podwyżki dotyczą jednorazowych "przejazdówek". Zobacz nowy cennik: Miasto podnosi ceny biletów MPK

    – Podwyżka cen biletów jednorazowych to zły pomysł. Nie służy promocji komunikacji miejskiej.
    Nie zachęci kierowców do przesiadania się do tramwajów czy autobusów, a jest to niezwykle ważne biorąc pod uwagę złą jakość powietrza. We Wrocław mamy do czynienia ze schizofrenią komunikacyjną. Likwiduje się miejsca parkingowe, poszerza strefy płatnego parkowania a jednocześnie nie oferuje się nic w zamian – uważa radny PiS Marcin Krzyżanowski.

    MIASTO WROCŁAW PODNOSI CENY BILETÓW PAPIEROWYCH, ALE TWIERDZI, ŻE DAJE TEŻ COŚ W ZAMIAN. JAK TO OCENIACIE? [GŁOSUJCIE PONIŻEJ]


    Sonda

    Podwyżka cen papierowych biletów MPK we Wrocławiu, a w zamian atrakcyjne ceny biletów okresowych. Czy to dobry pomysł urzędników?



    Radny Platformy Obywatelskiej, Sebastian Lorenc, pomysł podwyżek cen nazywa kuriozalnym. – Nie znajduję dla niego uzasadnienia. Podwyżka będzie tylko zniechęcała kierowców do wybierania komunikacji miejskiej, w takiej sytuacji jeszcze chętniej wybiorą oni własne samochody. Będę głosował przeciw podwyżce. Bilety w ogóle powinny być tańsze. I tak do nich dokładamy, dokładamy też do innych bezsensownych rzeczy, jak na przykład 80 mln zł łącznie na Śląsk Wrocław – ocenia Lorenc. – Martwi mnie to, że przy okazji zmian nie połączono biletu jednorazowego i półgodzinnego, o co wielokrotnie postulowałem. Najlepiej by było wprowadzić także bilety 10-minutowe lub 15-minutowe.

    ZOBACZ TEŻ: W CIĄGU MIESIĄCA MPK NIE ZREALIZOWAŁO 1000 KURSÓW!




    Lorenc chce pisać interpelację w tej sprawie, ale ubiegło go SLD. Bartłomiej Ciążyński, przewodniczący rady miejskiej SLD we Wrocławiu, wystosował do urzędu miasta wniosek o wprowadzenie biletu 15-minutowego. Ciążyński podaje cztery argumenty za tym rozwiązaniem:
    • Po pierwsze, wprowadzenie biletu wieloprzejazdowego 15-minutowego spowoduje zwiększenie atrakcyjności oferty biletowej MPK, ponieważ pasażer będzie miał większy wybór biletów.
    • Po drugie, wprowadzenie dodatkowego biletu czasowego spowoduje zwiększenie sprzedaży biletów MPK. Jest bowiem tak, że wielu pasażerów podróżujących (szczególnie okazjonalnie) MPK na krótkich odcinkach (przejeżdżających kilka przystanków) obecnie nie kupuje lub nie kasuje biletu wychodząc z założenia, że się to „nie opłaca” na tak krótkim odcinku.
    • Po trzecie wprowadzenie biletu 15-minutowego nie spowoduje zmniejszenia wpływów z tytułu sprzedaży biletów MPK, ponieważ zmniejszenie liczby sprzedaży biletów jednoprzejazdowych i wieloprzejazdowych 30-minutowych zostanie zrównoważony przez zwiększenie sprzedaży biletów czasowych w ogóle.
    • Po czwarte, podobne bilety są w ofercie miejskich spółek transportowych w innych miastach i dobrze się tam sprawdzają. Na przykład w Krakowie i Warszawie w ofercie jest bilet czasowy 20-minutowy, a w Poznaniu bilet 10-minutowy.

    Czytaj także

      Komentarze (146)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejny dowód na to że dobrze zrobiłem wyprowadzając się z tego miasta

      jestem DTR i jestem z tego dumny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      DW byłem przez 40 lat
      Stadion, NFM, WKS Saląsk,
      brak obwodnic
      brak planów zagospodarowania przestrzennego
      zniszczone przejście Świdnickie
      Solpol 2

      wiele by jeszcze wymieniać.

      A Gmina...rozwiń całość

      DW byłem przez 40 lat
      Stadion, NFM, WKS Saląsk,
      brak obwodnic
      brak planów zagospodarowania przestrzennego
      zniszczone przejście Świdnickie
      Solpol 2

      wiele by jeszcze wymieniać.

      A Gmina Trzebnica cieszy się z moich podatkówzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autobusy bez filtrów

      AnnaS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Może podwyżka pójdzie na bardziej ekologiczne autobusy? Bo jak jadę za takim autobusem, to nawet wewnętrzny obieg powietrza nie pomaga, a wielka czarna chmura ciągnie się na kilkadziesiąt metrów za...rozwiń całość

      Może podwyżka pójdzie na bardziej ekologiczne autobusy? Bo jak jadę za takim autobusem, to nawet wewnętrzny obieg powietrza nie pomaga, a wielka czarna chmura ciągnie się na kilkadziesiąt metrów za nimi!!! A potem się mówi, że smog to od kominów. Smog jest też od wszystkich diesli stojących w korkach, kiedy coś z tym zrobimy? U nas jeżdżą samochody, które już na zachodzie nie dostałyby pozwolenia na dalsze użytkowanie ze względu na zanieczyszczanie środowiska.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bilety drożeją, bo...

      wtajemniczony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      w warsztatach na zajezdniach pracownicy kradną co się da - oleje silnikowe, płyny hamulcowe, części. Trzeba jakoś do pensji dorobić, a bezpieczeństwo? Co tam...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bilety MPK

      Wroclawianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Powinnismy jezdzic bez biletu ,przeciez placimy podatki.W niektorych miastach tak jest.Widocznie mamy zlego gospodarza miasta. Wielki czas na zmiany.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ceny biletów i niepunktualność logicznie i obiektywnie myśląc ?

      Pasażer.74 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Jeszcze zbyt dużo pasażerów jeździ na gapę tzn. bez biletu szczególnie trasy peryferyjne i nocne . Pasażerowie którzy płacą za bilety i bilet posiadają po części płacą za tych co biletów nie...rozwiń całość

      Jeszcze zbyt dużo pasażerów jeździ na gapę tzn. bez biletu szczególnie trasy peryferyjne i nocne . Pasażerowie którzy płacą za bilety i bilet posiadają po części płacą za tych co biletów nie posiadają. Przewozi się rowery a z reguły czy dla zasady nie kasuje się biletów za przewożony rower i to jest niezrozumiałe dla tych co za inny bagaż muszą płacić konsekwentnie . Dla ciekawości - rower jak wiadomo jest bagażem i jak stwierdzono zajmuje miejsce w pojeździe dla 8 pasażerów . Ja za rower kasuję bo w świetle przepisów muszę tak zrobić tylko ,że większość tzw. roszczeniowych uważa inaczej . Autobusy MPK jak nie ma korków na trasie ,częstych i dłuższych czerwonych świateł czy zbyt krótkich cykli np. 8 sekund i innych utrudnień jak ITS , progi zwalniające ,ruch uspokojony, ograniczenia prędkości do 30 km ,to jeżdżą punktualnie . Dlatego szukać przyczyn niepunktualności po właściwej stronie . zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bilety

      Arczi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tak tylko że cena biletu 10 minutowego w poznaniu kosztuje 3 złote a w warszawie 20 minutowy kosztuje 3.4zł i to u nas 30 minutowy jest najtańszy Panie lorenc zbierz informacje a potem się wypowiadaj

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podnoszą ceny za bilety MPK Wrocławianom a słoiki nadal będą jeździli na żula...

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Podnoszą ceny za bilety MPK Wrocławianom a słoiki nadal będą jeździli na żula... To nie jest sprawiedliwe...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poprzednie

      ceny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      jak dziś sprawdziłem są aktualne od 2012 roku. Czy podwyżka cen o około 13% raz na 6 lat to dużo? Porównajcie sobie ceny niektórych podstawowych artykułów z 2012 i teraz. gwarantuję że różnica...rozwiń całość

      jak dziś sprawdziłem są aktualne od 2012 roku. Czy podwyżka cen o około 13% raz na 6 lat to dużo? Porównajcie sobie ceny niektórych podstawowych artykułów z 2012 i teraz. gwarantuję że różnica wynosi o wiele więcej...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dane mówią same za siebie

      at.kp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Po co ludzie wchodzą tutaj pochwalić się, że są właścicielami auta? To jest taki wyczyn? A co do to komunikacji miejskiej i tego jak to coraz mniej osób nią jeździ to wystarczy spojrzeć na dane....rozwiń całość

      Po co ludzie wchodzą tutaj pochwalić się, że są właścicielami auta? To jest taki wyczyn? A co do to komunikacji miejskiej i tego jak to coraz mniej osób nią jeździ to wystarczy spojrzeć na dane.
      Liczba pasażerów według GUS wygląda tak:
      2015 – 199 913 000
      2014 – 195 910 000
      2013 – 192 877 000
      2012 – 186 892 000
      Pasażerów cały czas z roku na rok jest coraz więcej.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gumno

      wiesz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Te dane wsadź sobie w dope!Za komuny było trzy razy więcej autobusów,i tak były przepełnione,że pasażerowie je łamali po prostu z przepełnienia.Zobacz ile zostało zlikwidowanych lini...rozwiń całość

      Te dane wsadź sobie w dope!Za komuny było trzy razy więcej autobusów,i tak były przepełnione,że pasażerowie je łamali po prostu z przepełnienia.Zobacz ile zostało zlikwidowanych lini tramwajowych.Te dane od starego szofera jeszcze z ogórazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PRZECZYTAJ jak MPK zachęca wrocławian do przesiadania się do komunikacji miejskiej

      RSL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      Posiadam Urban Card chyba od samego początku jakoś 5-6 lat. Gdy ostatnio odmówiła mi posłuszeństwa ( nie mogłem zakupić biletu na kolejny miesiąc ) udałem się do punktu na ul. Prusa
      Poprosiłem o...rozwiń całość

      Posiadam Urban Card chyba od samego początku jakoś 5-6 lat. Gdy ostatnio odmówiła mi posłuszeństwa ( nie mogłem zakupić biletu na kolejny miesiąc ) udałem się do punktu na ul. Prusa
      Poprosiłem o wymianę na nową kartę. Tu usłyszałem że zdziwieniem że 2 mil. pęknięcie na rogu karty nie upoważnia mnie do wymiany i MUSZĘ zapłacić za wymianę 18 zł. Nie pomogło stwierdzenie że przecież kartę mam z 5-6 lat lat, każdy choćby bank wymienia po 2 latach bo przecież kart nie są wieczne. Jednak dla MPK karty są wieczne. Trzeba je nosić najlepiej w metalowej kasetce i w próżni aby wytrzymały 10-20 lat to może wtedy wymienią a tak płać dodatkowo 18 zł. aby skorzystać z ich usług. Świetna zachęta.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      urbancard

      czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      nie MPK ponosi za to winę,karta jest wydana przez MENNICĘ a w MPK jet BOP i pobiera opłaty za wydanie duplikatu karty> możne czas aby MPK tym się nie trudniło bo niby dlaczego > to nie MPK...rozwiń całość

      nie MPK ponosi za to winę,karta jest wydana przez MENNICĘ a w MPK jet BOP i pobiera opłaty za wydanie duplikatu karty> możne czas aby MPK tym się nie trudniło bo niby dlaczego > to nie MPK sprzedaje bilety >>>a w ten sposób to jest mierny wizerunek firmy przewozowej>gdyż dziś MPK robi za Mennicę.>>>chyba że ma kasę ale co widzę nie powinna prowadzić działalności gospodarczej to tego nie ma w zakresie spółki zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama