Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Osiedla wybierają trasę tramwaju linii 16. Większość chce szybkiego połączenia

Adriana Boruszewska
.
. Weronika Skupin / Polska Press Grupa
Krótsza i szybsza wersja trasy z Tarnogaju do ZOO czy opcja dłuższa, przejeżdżająca przez Dworzec PKP, pl. Dominikański i most Pokoju. To dwie propozycje trasy linii 16 przedstawione radom osiedli przez miasto. Który wariant ostatecznie wygra i jak pojedzie tramwaj?

Miesiąc temu Wydział Transportu przedstawił dwie wersje trasy linii tramwajowej nr 16. Rady osiedla do końca lutego mają czas, by wyrazić swoje zdanie i zdecydować, który wariant będzie lepszy. Do tej pory decyzję podjęły już trzy rady osiedli. Wkrótce zrobi to rada osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice.

Przypomnijmy, że mieszkańcy mieli do wyboru dwa warianty. Pierwszy, w którym linia 16 kursuje przez ul. Hubską, Pułaskiego oraz most Grunwaldzki i Rondo Reagana oraz drugi, gdzie tramwaj 16 jechałby przez ul. Hubską, Glinianą, Dworzec Główny, pl. Dominikański, most Pokoju, Rondo Reagana. Jednocześnie w drugim wariancie wprowadzona zostałaby korekta trasy linii 32, która zostałaby skierowana przez ulice: Hubską, Pułaskiego i Małachowskiego oraz korekta trasy linii 2, która kursowałaby od Dworca Głównego przez ulice: Małachowskiego, Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, most Grunwaldzki, Rondo Reagana do pętli Biskupin.

Najbardziej zdeterminowani wydają się mieszkańcy Tarnogaju, którzy mocno obstają za wersją 1., czyli szybkim i krótszym połączeniem Tarnogaju z Wielką Wyspą.

- Podjęliśmy decyzję, że dla nas najlepszy byłby wariant nr 1, bo to szybkie połączenie z Wielką Wyspą. Mamy jednak jedno zastrzeżenie - chcemy, by na ulicy Pułaskiego powstało wydzielone torowisko tramwajowe - wyjaśnia Marcin Paczkowski, przewodniczący Zarządu Rady Osiedla Tarnogaj.

Dodaje również, że wariant 2. został przez radnych odrzucony, gdyż mieszkańcom osiedla niepotrzebne jest kolejne połączenie z Dworcem PKP. Wolą być lepiej i szybciej skomunikowani z Wielką Wyspą. - Mamy tramwaje linii 8, 31 i 32, więc kolejna linia do Dworca nie jest potrzebna. Chcielibyśmy jednak, by miasto skierowało linię 32 pod wiaduktem, tak by podjeżdżała ona z przodu Dworca - wyjaśnia Paczkowski. Do wariantu 1. przychylają się również mieszkańcy Hub. - Chcielibyśmy, aby ta linia nawiązywała do idei tramwaju plus, czyli szybkiego połączenia - przyznaje Marcin Borkowski, przewodniczący zarządu Osiedla Huby.

Zaznacza też, że w ostatnich latach osiedle się mocno rozrasta i dla mieszkańców priorytetowe jest przede wszystkim połączenie z pl. Grunwaldzkim. Również z powodu dużej liczby studentów dojeżdżających z tej części miasta na Politechnikę Wrocławską.

Decyzję w sprawie trasy 16 podjęła także Rada Osiedla Przedmieście Oławskie. Wybrano wariant 2. Bo jak mówi Marita Weber, wiceprzewodnicząca Zarządu Osiedla, dla mieszkańców istotniejsza jest korekta linii 2 i 32. - Wariant drugi zapewnia bezpośrednie połączenie z Biskupinem i Krzykami linią nr 2, poprowadzoną od Dworca Głównego PKP ulicą Pułaskiego, a zmieniona trasa nr 32 umożliwi skomunikowanie osiedla z Gajem - wyjaśnia Weber.

Radni z Wielkiej Wyspy decyzją ws. wyboru trasy „szesnastki” podejmą 28 lutego, po zweryfikowaniu opinii mieszkańców. - Osobiście uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest takie, które nie spowoduje zmiany trasy linii 2 i 32, tak by nadal „dwójka” dojeżdżała na Wielką Wyspę - przyznaje Damian Wojciech Dudała, przewodniczący Rady Osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice. Jego zdaniem najlepsza jest wariant 1. Przewodniczący zaznacza, że radni chcieliby, by linia numer 16 nie dojeżdżała tylko do ZOO, ale także do pętli Biskupin. - Bez sensu jest puszczenie tramwaju, który jedzie aż z Tarnogaju tylko do ZOO, gdy tymczasem mieszkańcy dalszych części Wielkiej Wyspy muszą się przesiadać na wysokości WuWy, by bezpośrednio dotrzeć na Tarnogaj - komentuje Dudała.

Po uzyskaniu stanowisk Rad Osiedli miasto planuje konsultacje na stronie www.wroclaw.pl. Na ich podstawie zostanie wybrana trasa linii 16.

Linia nr 16 ma zostać uruchomiona po oddaniu do użytku torowiska na ulicy Hubskiej, na odcinku Gliniana -Dyrekcyjna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska