MPK kupuje 40 nowych tramwajów

    MPK kupuje 40 nowych tramwajów

    AB, WSK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Modertrans moderus beta poznańskiej firmy Modertrans. Te najnowsze modele jeżdżące po Wrocławiu cieszą się dość dobrą opinią pasażerów

    Modertrans moderus beta poznańskiej firmy Modertrans. Te najnowsze modele jeżdżące po Wrocławiu cieszą się dość dobrą opinią pasażerów ©Weronika Skupin

    MPK właśnie ogłosiło przetarg na zakup 40 nowych tramwajów. Będą to na pewno klimatyzowane pojazdy, wyposażone w monitoring i system informacji pasażerskiej. Będą też, przynajmniej częściowo, niskopodłogowe. Koszt jednego tramwaju wyniesie maksymalnie 4,9 mln zł.
    Modertrans moderus beta poznańskiej firmy Modertrans. Te najnowsze modele jeżdżące po Wrocławiu cieszą się dość dobrą opinią pasażerów

    Modertrans moderus beta poznańskiej firmy Modertrans. Te najnowsze modele jeżdżące po Wrocławiu cieszą się dość dobrą opinią pasażerów ©Weronika Skupin

    40 nowych tramwajów zostanie dostarczone do Wrocławia do 30 listopada 2019 roku. Szacunkowa wartość zamówienia to 196,2 mln zł netto, co oznacza, że jeden tramwaj będzie kosztował 4,9 mln zł. To maksymalna kwota, którą ma zamiar przeznaczyć MPK za jeden wóz. Dla porównania Pesy, które są jednymi w pełni niskopodłogowymi tramwajami w mieście kosztują 8 mln zł. Modertransy moderusy beta, które jeżdżą po Wrocławiu, kosztowały 3,75 mln zł netto za sztukę i mieszczą się w przewidywanej kwocie. Nie są jednak w pełni niskopodłogowe. A spółki nie stać na nowe moderusy gamma ze 100 proc. niskiej podłogi. Prototyp kosztował kilkanaście milionów złotych.

    Im więcej niskiej podłogi, tym większa szansa producenta na wygranie przetargu. Każda z firm ma szansę wyprodukować takie tramwaje, ponieważ poprzedni przetarg o podobnych wymogach wygrały słabo zaangażowane technologicznie pojazdy firmy Modertrans. Problemem jest jednak cena. W kwocie 4,9 mln zł netto, a to niewiele, właściwie jedynie Modertrans produkuje tramwaje.

    Środki na zakup tramwajów to wkład własny i dofinansowanie unijne. MPK w specyfikacji przetargu, który ma zostać rozstrzygnięty 3 lipca tego roku, przewiduje klimatyzację, system informacji pasażerskiej, bramki liczące pasażerów oraz monitoring. Procent niskiej podłogi w tramwaju będzie wysoko punktowaną wartością.

    Nie są to jedyne nowe tramwaje dla Wrocławia. Od zeszłego roku docierają do nas stopniowo modertransy moderusy beta. To poszerzenie zamówienia o 16 sztuk, przewidziane w przetargu. MPK skorzystało z możliwości tzw. opcji i zamówiło kolejne tramwaje za tę samą kwotę. Wszystkie 16 nowych wozów dotrze do Wrocławia do końca tego roku. Niska podłoga, jak już wspomnieliśmy, jest jedynie w części moderusów beta.

    Zobacz też: Zagadki, tajemnice i sekrety - odcinek 29 Pusta trumna hrabiego Moncady

    Czytaj także

      Komentarze (88)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwajowych linii więcej domagamy się...

      probublico (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      ... również. I buspasow. I autobusów elektrycznych. I ograniczeń dla diesli bez dpf w mieście itp.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      +++

      Mieszko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Nowe tramwaje = dobra informacja. Każdy kolejny pojazd z klimą to powód do radości.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK - czas na zmiany!!!

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      chcemy Wrocławia nowoczesnego , i takiego taboru żądamy!!!
      to MPK to państwo w państwie , tylko metoda wstrząsowa to rozwiąże
      ludzie tam pracujący nie mają zielonego pojęcia o potrzebach...rozwiń całość

      chcemy Wrocławia nowoczesnego , i takiego taboru żądamy!!!
      to MPK to państwo w państwie , tylko metoda wstrząsowa to rozwiąże
      ludzie tam pracujący nie mają zielonego pojęcia o potrzebach mieszkańców , o kursowaniu taboru , o brudzie (nie dotyczy Michalczewskiego) , co na to magistrat!!!!
      dajcie kasę na porządne tramwaje , poprawi to wizerunek miasta zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oho!

      Torzewski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Oho, internetowy ekspert się znalazł. Ludzie zawodowo zajmujący się tym od lat na niczym się nie znają, ale ON się zna i poucza. Śmieszny frustrat.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DO MPK

      WAŻNE ! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Że gdyby została by włączona klimatyzacja, okna powinny sie same zamykać i na zasadzie elektro zaczepów żeby żaden pasażer nie mógł otworzyć okna, a wiadomo że ludzie są na tyle trudni, że nie...rozwiń całość

      Że gdyby została by włączona klimatyzacja, okna powinny sie same zamykać i na zasadzie elektro zaczepów żeby żaden pasażer nie mógł otworzyć okna, a wiadomo że ludzie są na tyle trudni, że nie rozumieją, że aby działała klimatyzacja w tramwaju, muszą być zamknięte okna, a informacji brak na oknach: "Szanowni Pasażerowie - Prosimy zamykać okna, gdyż Motorniczy włącza Klimatyzację - Dziękujemy.

      MY MIESZKAŃCY WROCŁAWIA CHCEMY PESY ! - Są najwygodniejsze ! i Ciche

      Mieszkancy nie chcą SKÓD, które są niezdrowe i przetapiane z Azbetem, a jego silniki generują Pisk nie dla uszu, są osoby którzy mają bardzo dobry słuch i mają dość pisku silnika przy ruszaniu i rozpędzaniu !.
      Skody mogą zostać zespawane do torów jak nie zrobią porządku z Huczącymi Skodami !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mpk nie ma pieniędzy

      Co to za artykuł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      A miasto to gdzie jest na world games, rzeźby za przeszło 1 mln, pierdoły dutkiewiczowskie, nieporozumienie. Wrocław jest na tyle dużym miastem, że stać go na w pełni niskopodłogowe tramwaje.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To prawda

      Nesta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Trzeba to uczciwie przyznać, że budżet MPK jest całkowicie zależny od decyzji władz miasta i muszą gospodarować w ramach tego co otrzymują. Warto przypomnieć chociażby, że wpływy z biletów w ogóle...rozwiń całość

      Trzeba to uczciwie przyznać, że budżet MPK jest całkowicie zależny od decyzji władz miasta i muszą gospodarować w ramach tego co otrzymują. Warto przypomnieć chociażby, że wpływy z biletów w ogóle nie przepływają przez MPK, tylko trafiają do kasy miejskiej, która tymi wpływami później zarządza.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz fajfusie, Artykuł był sponsorowany?

      Zaprzedałeś Wrocław moje miasto (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      XXI wiek i kupujecie złom, tak Rafałku zapiszesz się w historii tego miasta jako szmaciarz co na 40 lat kupił przestarzałe tramwaje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Będą też, przynajmniej częściowo, niskopodłogowe.

      !!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 3

      Bluje i patalasy!!! NIGDZIE w zadnym cywilizowanym miescie nie kupuje się tramwajów innych, niż w całości niskopodłogowe, wy gnoje.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !!!

      kakaduczek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      A czy w naszym społeczeństwie jest 100% inwalidów, którzy trzech schodków nie są w stanie pokonać? Przecież wystarczą niskowejściowe z obszerną rzeźnią na niskim poziomie. Nad wózkami może być...rozwiń całość

      A czy w naszym społeczeństwie jest 100% inwalidów, którzy trzech schodków nie są w stanie pokonać? Przecież wystarczą niskowejściowe z obszerną rzeźnią na niskim poziomie. Nad wózkami może być wyżej, za to taniej. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fetysz

      trakcyjny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Tramwaj wcale nie musi być w całości niskopodłogowy, taki tramwaj też ma swoje konstrukcyjne minusy. Niska podłoga jest ważna, ale nie należy robić z niej fetyszu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak w d.... byłeś i g..... widziałeś

      Szamajama Okutasi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      To po co wypisujesz takie wyssane z palca bzdury?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PRZETARG XXI WIEKU

      WALDI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      WROCŁAWIOWI TO NAWET AUTOBUSÓW NIE CHCA WYDZIERZAWIC ZNOWU PRZESUNELI TERMIN OTWARCIA OFERT PEWNIE ZNÓW SIE NIKT NIE ZGŁOSIŁ A TRAMWAJE CHCECIE MIEC SUPER HA,HA

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co z tego, że tramwaje mają schody?

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 13

      Czy w dzisiejszych czasach ludzie naprawdę są aż tak leniwi i niezaradni, że te dwa stopnie, to dla nich aż taki problem? Dla niepełnosprawnych i ludzi starszych, to jedno niskopodłogowe wejście w...rozwiń całość

      Czy w dzisiejszych czasach ludzie naprawdę są aż tak leniwi i niezaradni, że te dwa stopnie, to dla nich aż taki problem? Dla niepełnosprawnych i ludzi starszych, to jedno niskopodłogowe wejście w zupełności wystarczy, a reszta niech wchodzi po schodach, korona im od tego nie spadnie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zgadzam się

      fircyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Zgadzam się, nie widzę, żeby obecnie ludziom zrobienie tych paru kroków sprawiało problem, a dla osób na wózkach jest ten niski człon.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Schody

      Az (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Jedne drzwi przez następne 50 lat będą służyć, starszym, chorym, niepełnosprawnym, kobietą z dziećmi, mężczyzna z dziećmi, kobieta w ciąży itd...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Walnij głową o te schody

      ed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Nie musisz się widocznie męczyć ale spójrz na ludzi starszych


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sam walnij głową, to może zaczniesz coś rozumieć z tego co czytasz

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

      Widzę ludzi starszych i między innymi dla nich jest to niskopodłogowe wejście, o czym pisałem wyżej. A reszta niech wchodzi po schodach, wyjdzie im to na zdrowie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobrze, że cokolwiek kupują

      P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 9

      Dobrze, że cokolwiek kupują, gdyż komunikacja miejska jest niedoinwestowana. Niech będą nawet Moderusy i zastąpią część starego taboru a może nawet by jakieś dodatkowe połączenia powstały. Swoją...rozwiń całość

      Dobrze, że cokolwiek kupują, gdyż komunikacja miejska jest niedoinwestowana. Niech będą nawet Moderusy i zastąpią część starego taboru a może nawet by jakieś dodatkowe połączenia powstały. Swoją droga zastanawia mnie, dlaczego Pesy i Moderusy są granatowe a nie niebieskie, zupełnie tego nie rozumiem.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Są śliczne

      Pitu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Te granatowe tramwaje są najładniejsze ze wszystkich które jeżdżą po Wrocku. Mam nadzieję że nowe też takie będą.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      One podobno są "w kolorze motocykli Suzuki", gdzieś tak pisali przed ich kupieniem.

      zwyrol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Zastanawia mnie tylko, czy w tej sytuacji ten kolor czy odcień (czy jeszcze inne określenie) nie jest jakoś zastrzeżony przez wspomnianego producenta motocykli, co oczywiście nie zakazywałoby jego...rozwiń całość

      Zastanawia mnie tylko, czy w tej sytuacji ten kolor czy odcień (czy jeszcze inne określenie) nie jest jakoś zastrzeżony przez wspomnianego producenta motocykli, co oczywiście nie zakazywałoby jego używania, ale dość mocno podniosłoby cenę pojazdu.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama