Jest wykonawca torowiska na Hubskiej. Prace ruszą we...

    Jest wykonawca torowiska na Hubskiej. Prace ruszą we wrześniu

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Hubska będzie przebudowana. Na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej położą torowisko.

    Hubska będzie przebudowana. Na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej położą torowisko. ©Fot. Weronika Skupin

    Po licznych perturbacjach wreszcie wyłoniono wykonawcę torowiska na ul. Hubskiej. Jest to polsko-hiszpańskie konsorcjum Balzola, które zakończy inwestycję do końca przyszłego roku. Koszt prac wyniesie ponad 35 mln złotych.
    Hubska będzie przebudowana. Na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej położą torowisko.

    Hubska będzie przebudowana. Na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej położą torowisko. ©Fot. Weronika Skupin

    Do przetargu stanęło sześciu chętnych: Balzola, Skanska, ZUE S.A, Berger Bau Sp. z o.o, STRABAG Infrastruktura Południu Sp. z o.o oraz konsorcjum, w którego skład wchodzi TOR-KRAK i DROBUD.

    Wrocławskie Inwestycje wybrały najkorzystniejszą ofertę, którą przedstawiło konsorcjum Balzola. Za budowę torowiska na Hubskiej na odcinku od ul. Dyrekcyjnej do Glinianej, zażyczyli sobie 35 331 746 zł.

    Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji mówi, że prace na Hubskiej rozpoczną się dopiero wtedy, gdy zakończą się roboty na ulicy Dyrekcyjnej, czyli we wrześniu.

    - Prace obejmą wymianę nawierzchni oraz budowę torowiska na ulicy Hubskiej, od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej, co umożliwi wpięcie tego go do torowiska na ulicy Pułaskiego. Zbudowane będą chodniki oraz przystanki wiedeńskie. W ramach zadania wykonawca wymieni również nawierzchnię pod wiaduktem na ul. Pułaskiego - wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

    Remont Hubskiej ma potrwać do końca przyszłego roku. Ulica zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu. Wykonawca, czyli konsorcjum Balzola, ma także wyznaczyć objazdy dla kierowców.

    Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2016 roku 10 firm zgłosiło się do przebudowy Hubskiej i położenia torowiska. Wtedy jednak Wrocławskie Inwestycje w pierwszym etapie przetargu odrzuciły trzy firmy. Powód? Jedna podała rażąco niską kwotę, a dwie pozostałe nie spełniały wymogów. Wrocławskie Inwestycje zdecydowały, że najlepszą ofertę złożyło konsorcjum Balzola i to ono przebuduje Hubską. Wtedy jednak od wyniku odwołała się Skanska, która dowiodła, że konkretne osoby z Balzoli nie mają wymaganego w przetargu doświadczenia. Balzola została wykluczona z przetargu. Co ciekawe Skanska popełniła ten sam błąd. Ich oferta też zawierała nieprawdziwe oświadczenie, a więc i ją trzeba było wykluczyć. Pozostałe firmy wycofały wadium i zrezygnowały z przetargu. Wrocławskie Inwestycje musiały na nowo ogłosić przetarg, który teraz wygrała Balzola.

    Przetarg jeszcze się nie uprawomocnił, więc firmy, które brały w nim udział, mogą się jeszcze odwołać.

    Zobacz też: Takimi autobusami będziemy jeździć we Wrocławiu. Zamiast volvo

    Czytaj także

      Komentarze (49)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pułaskiego - Hubska

      _ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      to by miało sens,

      tam jest potrzebny drugi wiadukt, to tego co jest poszerzyć sie nie da, ani pogłębić - bo już kompletna tragedia po każdym deszczu.
      I wywalić te dwie cholerne kamienice - całą...rozwiń całość

      to by miało sens,

      tam jest potrzebny drugi wiadukt, to tego co jest poszerzyć sie nie da, ani pogłębić - bo już kompletna tragedia po każdym deszczu.
      I wywalić te dwie cholerne kamienice - całą pierzeją woda mogła zabrać a tych ruder bronią!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy ruszy przebudowa na Buforowej ?

      d112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      od wiaduktu do Lamowic (granice Wrocławia) ale ma być po dwa pasy w każdym kierunku i Tramwaj do Jagodna.
      Marzenie widać, ale jak urzędasy muszą dać na WKS to kasa jest od razu czy inne fanaberie...rozwiń całość

      od wiaduktu do Lamowic (granice Wrocławia) ale ma być po dwa pasy w każdym kierunku i Tramwaj do Jagodna.
      Marzenie widać, ale jak urzędasy muszą dać na WKS to kasa jest od razu czy inne fanaberie naszego Dupkiewicza.
      Mieszkańcy tracą cierpliwość powoli zwłaszcza Jagodna, autobusu dodatkowego nawet brak a z trudnością udało się wywalczyć dodatkowe przystanki chociaż niby podobno zabrakło kasy na wiaty.

      Wspólnoty Mieszkaniowe na Jagodnie i Lamowicach chyba są najbardziej zorganizowanym osiedlem w całym Wrocławiu. Walka na całego idzie z miastem i wygramy zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żul jedzie tramwajem a tramwaj jedzie żulem

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      Wolę auto, szybciej i bez żuli i zawsze na siedząco. Hahaha

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      600 metrów ponad rok chcą remontować?!

      jankes8 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      do końca przyszłego roku? to chyba jakiś żart....

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaje

      spectram (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

      nigdzie w Europie nie poszerza się ulic w centrum
      wręcz przeciwnie wiele miast ogranicza i spowalnia ruch w centrach
      samochody ograniczają rozwój centrów


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nigdzie w Europie nie poszerza się ulic w centrum

      do spectrama (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      Nigdzie w Europie nie lokuje się sześciu wielkich galerii handlowych w ściślym centrum miuasta, każde z parkingami na 1000 do 2500 aut.
      Wręcz przeciwnie.
      Nigdzie w Europie nie ma miasta o tak...rozwiń całość

      Nigdzie w Europie nie lokuje się sześciu wielkich galerii handlowych w ściślym centrum miuasta, każde z parkingami na 1000 do 2500 aut.
      Wręcz przeciwnie.
      Nigdzie w Europie nie ma miasta o tak fatalnej komunikacji miejskiej jak Wrocław.
      Nigdzie w Europie nie ma miast, które nie mają ani jednego obwodnicy miejskiej.
      Coś jeszcze dodasz? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      idealny czas na remont - początek roku szkolnego ;)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zgaduje tylko

      byly ksiadz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      a za chwile zima tęga i jak zwykle nie mozna robic...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      A niewiele ponad miesiąc temu krzyk był że wakacyjny rozkład jazdy, głupie urzędasy, przecież ruch się w wakacje nie zmniejsza bo ludzie do pracy, bla bla bla. Wniosek: co by nie zrobić, zawsze...rozwiń całość

      A niewiele ponad miesiąc temu krzyk był że wakacyjny rozkład jazdy, głupie urzędasy, przecież ruch się w wakacje nie zmniejsza bo ludzie do pracy, bla bla bla. Wniosek: co by nie zrobić, zawsze jest ŹLE.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dęta inwestycja która zakończy się w ciasnym tunelu

      tuBylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

      Szerokie, nowoczesne arterie Dyrekcyjnej i Hubskiej "zejdą się" pod wiaduktem kolejowym a tramwaj (zapewne jednej linii) skutecznie zablokuje przejazd samochodom. Stawiam, że korki będą...rozwiń całość

      Szerokie, nowoczesne arterie Dyrekcyjnej i Hubskiej "zejdą się" pod wiaduktem kolejowym a tramwaj (zapewne jednej linii) skutecznie zablokuje przejazd samochodom. Stawiam, że korki będą niebotyczne. Może trzeba było zacząć remonty od przebudowy wiaduktu (poszerzeniu do 2x2 + tramwaj), bo to jest "wąskie gardło" komunikacji w okolicach Dworca Głównego. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zgaduje tylko

      byly ksiadz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      po kiego wszystko poszerzac jak hubska jest 1+1 ?
      ZAWSZE bedzie gdzies waskie gardlo w starym miescie a takim jest wroclaw
      trzeba po prostu omijac centrum


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to proszę napisz mi jak mam ominąć

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      skoro brak obwodnicy miejskiej;
      po za tym miała byś obwodnica staromiejska ale Dutkiewicz i jego Radni woleli Euro, ESK, wordy gamsy, zdjęcia Merlin i wiele wiele innego gów.a


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie woź wszędzie d*** samochodem.

      do Tomka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Proste

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polska język trudna język...

      belfer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Cytat 1: "STRABAG Infrastruktura Południu Sp. z o.o" - serio? Naprawdę ta firma tak się nazywa?
      Cytat 2: "...co umożliwi wpięcie tego go do torowiska na ulicy Pułaskiego."
      Aha, tego go wpinacie?...rozwiń całość

      Cytat 1: "STRABAG Infrastruktura Południu Sp. z o.o" - serio? Naprawdę ta firma tak się nazywa?
      Cytat 2: "...co umożliwi wpięcie tego go do torowiska na ulicy Pułaskiego."
      Aha, tego go wpinacie? A później tego tam, albo tego jego, czy tego jemu?

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z 16???

      Wr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Miała wrócić w tym roku na jesieni nawet pieniędze były w budżecie na to przeznaczone. W takim razie, pieniądze zostaną wydane na coś innego, a może 16 pojedzie przez stawowa i Małachowskiego czy...rozwiń całość

      Miała wrócić w tym roku na jesieni nawet pieniędze były w budżecie na to przeznaczone. W takim razie, pieniądze zostaną wydane na coś innego, a może 16 pojedzie przez stawowa i Małachowskiego czy jednak będziemy na nią czekać do następnej jesieni po przebudowie Hubskiej?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kup se auto a nie trujesz o 16

      Biały Pan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

      Tramwaj to przeżytek.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Super komentarz - już cię polubiłem

      tuBylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Masz rację - nie ma sensu oczekiwać jakiegoś działania od Miasta, bo oni i tak wszystko s3,14epirzą. Pociągną tramwaj Hubską pod tunel, a w nim co 2 dni będą awarie: połamany pantograf, otarcie o...rozwiń całość

      Masz rację - nie ma sensu oczekiwać jakiegoś działania od Miasta, bo oni i tak wszystko s3,14epirzą. Pociągną tramwaj Hubską pod tunel, a w nim co 2 dni będą awarie: połamany pantograf, otarcie o samochód, wypadnięcie z szyn... Może należało najpierw PRZEBUDOWAĆ WIADUKT???zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hahaha

      K. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      A na koniec, z drogi w sumie dwupasmowej wyodrębnią buspasy i taki oto szach-mat dla kierowców :D Traugutta buspas już jest i dotarcie do Tarnogaju (nie liczę okolicznych wiosek typu Siechnice) to...rozwiń całość

      A na koniec, z drogi w sumie dwupasmowej wyodrębnią buspasy i taki oto szach-mat dla kierowców :D Traugutta buspas już jest i dotarcie do Tarnogaju (nie liczę okolicznych wiosek typu Siechnice) to będzie droga przez mękę. BRAWO :)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jedź komunikacją

      Pawell (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 10

      Bus, tramwaj


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jedź komunikacją

      Pawe3llll (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      we Wrocławiu nie ma komunikacji miejskiej, synu.
      Nie masz poijęcia, jak piowinna wyglądać komunikacja w takich miastach.,

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak, jedź komunikacją miejską...

      tuBylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      ... co i tak stoi permanentnie w korku.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tambylec

      pasażer MPK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Dlatego właśnie wydziela się torowiska tramwajowe i buspasy. Pisanie, że we Wrocławiu nie ma komunikacji miejskiej to spore nadużycie. Jedź sobie do "nowoczesnych" miast u arabów czy murzynów -...rozwiń całość

      Dlatego właśnie wydziela się torowiska tramwajowe i buspasy. Pisanie, że we Wrocławiu nie ma komunikacji miejskiej to spore nadużycie. Jedź sobie do "nowoczesnych" miast u arabów czy murzynów - zobaczysz wielopasmowe arterie dla aut, komunikację miejską w postaci marszrutek i wszystko stojące w olbrzymim korku. Dziękuję - wolę jednak Wrocław.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj jedzie menelem

      a menel tramwajem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Puki się to nie zmieni ja nie wsiadam.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama