Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Falstart "nowoczesnego" systemu. Ogromne kłopoty z kupnem biletów MPK

BO
.
. Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Mennica Polska uruchomiła w czwartek nowy system sprzedaży biletów MPK i kodowania ich na kartach Urbancard. Niestety, nowoczesny system nie działa poprawnie, a zaskoczeni pasażerowie zgłaszają szereg problemów: nie działają kasowniki w autobusach, na stronie internetowej wyświetla się błąd, nie można zakodować biletu na Urbancard... Mennica potwierdza: może nie działać ok. 300 kasowników.

W czwartek, 8 marca uruchomiono nowy system sprzedaży biletów MPK. W autobusach i tramwajach powinny być włączone wszystkie nowe kasowniki z funkcją sprzedaży biletów (tylko w wersji elektronicznej). Od rana nasi czytelnicy informują nas, że system nie działa jednak poprawnie.

- Rano o godzinie 6.35 wsiadłem do autobusu 110, by dojechać do centrum. Stary automat zaklejony był naklejką z informacją, że od 8 marca działa nowy system – pisze Sebastian Macewicz. - Niemniej jednak żaden z 3 nowych automatów do sprzedaży czy też kodowania biletów w tym autobusie nie działał. Jakaż konsternacja i nerwy udzieliły się wszystkim po kolei wsiadającym pasażerom. Stwierdziłem, no nic. Kupię bilet przez aplikacje w telefonie - SkyCash. Niestety tam uzyskuję informację, że nie można już kupić biletu na Wrocław, gdyż ten zrezygnował z współpracy. Dzwonię na kontakt tej aplikacji, tam dostaję informację i potwierdzenie, że faktycznie Wrocław zrezygnował ze współpracy z nimi. Nieoficjalnie pan poinformował mnie, że miasto musiało tak zrobić, bo tego zażądała Mennica Polska - dodaje czytelnik.

Pan Sebastian spróbował wejść na stronę urbancard.pl. Opowiada, że wyświetlił się błąd. Jego koledzy z pracy mieli podobne doświadczenia.

- Nowe biletomaty nie działają, komuś system naliczył podwójnie opłatę za bilet 30 min. Sprawdzamy razem w pracy - strona nie działa. Dzwonimy na infolinie urbancard. Tam bez jakiegokolwiek wstydu słyszę informację, że strona nie działa. Mają problemy. Nie spodziewali się aż takiego zainteresowania. Nie wiedzą, kiedy awaria zostanie usunięta. Tym samym nie da się zamówić nowej urbancard z funkcją elektronicznej portmonetki – opisuje nasz czytelnik.

Podobny problem zgłosił nam inny czytelnik: - Kasowniko-biletomaty w pojazdach nie działają, aplikacja SkyCash wyświetla komunikat, że sprzedaż biletów we Wrocławiu została czasowo wstrzymana, nowa strona urbancard.pl praktycznie nie działa, nie mówiąc już o zalogowaniu się.

- Pozostaje kupić w biletomacie przy przystanku, ale już widziałam dziś kolejkę i ludzi, którzy pomstowali, bo były problemy z odczytem kart – pisze z kolei pani Marta.

Nam udało się wejść na stronę urbancard.pl. Bez problemu złożyliśmy również wniosek o wydanie nowej URBANCARD EP z funkcją elektronicznej portmonetki. Jednak jak się okazuje, wielu pasażerów miało z tym ogromne kłopoty.

- Niestety miasto działa na swoją niekorzyść. Zamiast zjednywać sobie mieszkańców, polepszać możliwości komunikacji robi wszystko by zniechęcić do jazdy MPK – podsumowuje pan Sebastian.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, niesprawna może być nawet 1/3 biletomatów w mieście.

Mannica Polska oficjalnie informuje, że dziś może występować problem z co dziesiątym nowym kasownikiem. Dodaje przy tym, że jeżeli któreś urządzenie nie działa, to trzeba spróbować w innym.

- Nie ma sytuacji, w której wszystkie kasowniki w danym pojeździe byłyby niedostępne. Jeżeli jest jakikolwiek problem, to dotyczy on najwyżej 1 urządzenia w pojeździe. Zgodnie z wymaganiami przetargowymi w okresie ok. 3 miesięcy od daty uruchomienia systemu, wymagane jest, aby w każdym pojeździe działały minimum 2 kasowniki. I ten warunek jest spełniony - zapewnia Karolina Mystek z Mennicy Polskiej.

To z kolei wyjaśnienie problemów z aplikacją SkyCash:
"7 marca wygasła umowa pomiędzy Mennica S.A. a SkyCash, w związku z tym od 8 marca nie można kupić biletów jednorazowych i czasowych poprzez aplikację SkyCash."

"Od 8 marca jest dostępna nowa aplikacja dedykowana dla Wrocławia, przygotowana przez Mennicę Polską S.A. Aplikacja mobilna UrbanCard hest na razie jedyną aplikacją służącą do nabywania biletów wrocławskiej komunikacji miejskiej."

"W późniejszym czasie do systemu zostaną dołączone dodatkowe aplikacje, jeśli spełnią one techniczne i handlowe wytyczne. Docelowo do dyspozycji pasażerów ma być do 10 aplikacji mobilnych umożliwiających płatności za bilety przy wykorzystaniu smartfonów. Taka procedura tworzenia zintegrowanego systemu jest zgodna z założeniami i wymaganiami określonymi przez Gminę Wrocław."

Biletomaty we Wrocławiu nie działają
Biletomaty we Wrocławiu nie działają GCH

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Falstart "nowoczesnego" systemu. Ogromne kłopoty z kupnem biletów MPK - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska