Od pętli na Bartoszowicach przez Tramwajową na pl. Grunwaldzki a stamtąd na Most Szczytnicki, Kochanowskiego, Śniadeckich, Mickiewicza i znów na Bartoszowice. Tak w wielkim skrócie miałaby wyglądać trasa linii WW, o którą apelują do urzędu miasta radni osiedlowi z Wielkiej Wyspy.
Inicjatywa jest wspólnym pomysłem rady osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice i Zacisze-Zalesie-Szczytniki. Została też przedstawiona wrocławskim urzędnikom.
- Przede wszystkim chcemy zintegrować społeczność lokalną i pomóc seniorom w przemieszczaniu się po Wielkiej Wyspie. Przykład – seniorzy, którzy mieszkają na Sępolnie, a chcą dotrzeć do przychodni na Olszewskiego muszą się przesiadać w autobusy albo iść pieszo.Inny przykład, tu akurat moich sąsiadów, którzy by dotrzeć do poradni chirurgii urazowo-ortopedycznej przy Stadionie Olimpijskim czy na basen z ul. J. Stanisławskiego jadą tramwajem z Biskupina najpierw na pl. Grunwaldzki i stamtąd innym tramwajem na Stadion Olimpijski - wyjaśnia Damian Dudała, przewodniczący rady osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice.
Podobne problemy mają mieszkańcy osiedla Zalesie i Zacisze. Przewodniczący zarządu osiedla, Krzysztof Zalewski, zauważa, że największym problemem jest brak połączenia Zacisza, Zalesia i Szczytnik z Biskupinem - Na Biskupinie znajduje się przychodnia, do której wszyscy należymy. Pamiętam, gdy raz mieszkaniec naszego osiedla zmarł w drodze do przychodni. Jego żona pchała go na wózku do lekarza - wspomina pan Krzysztof.
Radnym zależy nie tylko na komforcie mieszkańców Wielkiej Wyspy. Ich zdaniem autobus służyłby także wszystkim wrocławianom. - Dodatkowo, nowa linia autobusowa zapewniałaby obsługę imprez masowych na Stadionie. Ludzie zostawialiby samochody poza Wielką Wyspą i wsiadaliby w autobus WW. Nie byłoby potrzeby wprowadzania specjalnych linii tramwajowych czy autobusowych. Wystarczyłoby zwiększyć liczbę kursów linii WW - zauważa Damian Dudała.
Miasto jednak z rezerwą odnosi się do pomysłów mieszkańców Wielkiej Wyspy. - Nie planujemy uruchomienia linii autobusowej WW (objeżdżającej Wielką Wyspę) ponieważ praktycznie w całości jej trasa pokrywałaby się z trasami obecnie kursujących linii tramwajowych - odpowiada Małgorzata Szafran z urzędu miasta i argumentuje, że w ten rejon docierają zarówno tramwaje, jak i autobusy. - Połączenie pętli Biskupin z placem Grunwaldzkim zapewniają 4 linie tramwajowe dokładnie po trasie zaproponowanej linii autobusowej, a połączenie Ronda Reagana z Sępolnem zapewniają tramwaje linii 33, które w godzinach szczytowych kursują z częstotliwością co 6 minut. Połączenie Bartoszowic z Rondem Reagana również zapewniają autobusy linii 146. Obszar ulicy Monte Cassino, Dembowskiego i Bacciarellego obsługują autobusy linii 145 i 146 - wylicza i dodaje, że urzędnicy nie widzą sensu, by powstała kolejna linia autobusowa, która dublowałaby już istniejące połączenia.
Mieszkańcy jednak nie poddają się i szykują alternatywę. Bo zgodnie z zapowiedzią urzędników, po wybudowaniu Alei Wielkiej Wyspy, w rejony Biskupina i Sępolna ma pojechać nowy autobus. - Jeżeli miasto się nie zgodzi na naszą propozycję to mamy też alternatywę połączoną z budową Alei Wielkiej Wyspy. Możemy zaproponować, aby autobus jechał z Bartoszowic przez ul. K. Olszewskiego nowym mostem w stronę Krakowskiej przez ul. Traugutta, pl. Społeczny, pl. Grunwaldzki, następnie przez ul. A. Mickiewicza aż na Sępolno i Bartoszowice - proponuje Damian Dudała.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?