Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Błąd systemu w biletomatach. Możesz mieć inny bilet niż kupiłeś!

Marcin Kaźmierczak
Fot. Tomasz Holod / Polskapresse
Kupujesz bilet MPK w ulicznym automacie, płacisz, dostajesz potwierdzenie i spokojnie jeździsz tramwajami i autobusami nawet przez 5 miesięcy. Jak się okazuje, niekoniecznie jest to powód do spokoju, bo na bilecie może być zakodowane zupełnie co innego.

Przekonała się o tym Dominika Szapował, studentka pierwszego roku na Politechnice Wrocławskiej. Bilet semestralny kupiła 2 października w biletomacie na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Hallera. Bilet miał obowiązywać przez pięć miesięcy. Tak wynika z dowodu zakupu wydrukowanego przez biletomat. Również z karty została pobrana opłata jak za bilet 5-miesięczny, czyli 185 zł. Bilet miał być ważny do 1 marca.

Jak się jednak okazało we wtorek, Czytelniczka dostała mandat za... jazdę bez ważnego biletu, ponieważ w systemie został on zarejestrowany jedynie do końca stycznia. Dominika Szapował czuje się podwójnie oszukana, ponieważ do miejskiej kasy wpłynęło więcej pieniędzy za bilet, a jednocześnie 150 zł z mandatu.

O błędzie i problemie Czytelniczki poinformowaliśmy rzeczniczkę Mennicy Polskiej, odpowiadającej za system dystrybucji biletów we Wrocławiu. Jak informuje Karolina Mystek, zawinił błąd systemu, który błędnie zakodował bilet na karcie.
– Pieniądze za mandat zostaną Pani zwrócone. Musi jedynie napisać reklamację i dostarczyć ją do nas. Najważniejsze jest imię i nazwisko oraz numer automatu, w którym bilet został kupiony – mówi Karolina Mystek i jak dodaje, w październiku był to jedyny tego typu błąd. Za tą niedogodność następny bilet, który zakoduje poszkodowana przez system pasażerka będzie obowiązywał miesiąc dłużej.

Błędy w kodowaniu występowały także w pierwszych dniach stycznia, gdy nowe oprogramowanie nie zostało wgrane na czas, a dwa dni później 3 stycznia. Problemy dotyczyły biletów długoterminowych, przy których kodowaniu na karcie występowały błędy.

– Wszyscy, którzy się do nas zgłosili z reklamacją otrzymali wtedy zwrot pieniędzy – informuje Karolina Mystek. – Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość i sprawdzenie, co zostało zakodowane na naszej karcie po zakupie biletu. Informację o dacie ważności zakupionego biletu przypisanego do Urbancard można znaleźć na potwierdzeniach zakupu biletu wydawanych przez sprzedawców lub drukowanych w stacjonarnych automatach biletowych. Ważność biletu można również sprawdzić u kontrolerów biletowych i w kasownikach biletowych. Radzimy dodatkowo o pobieranie potwierdzenia szczególnie w przypadku płatności gotówkowej- pomoże on usprawnić proces reklamacji. Dla płatności kartą wystarczy dowód przelewu – dodaje.

W styczniu psuły się także nowe automaty stacjonarne, których docelowo na wrocławskich ulicach ma być 170. Problem wynikał z niewłaściwego skalibrowania anteny czytników kart.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska