Wrocław: Zmiany na skrzyżowaniu przy Hali Targowej. Zyskają...

    Wrocław: Zmiany na skrzyżowaniu przy Hali Targowej. Zyskają i kierowcy, i piesi

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Zmiany na skrzyżowaniu przy Hali Targowej. Zyskają i kierowcy, i piesi
    Zmiany na skrzyżowaniu ul. Grodzkiej, Piaskowej i Świętego Ducha. Ostatnio pisaliśmy o przejściu przez Piaskową na wysokości Hali Targowej – tam zielone trwa krótko, a piesi notorycznie chodzą na czerwonym. Po naszym tekście ma to zostać poprawione. Zyskają też kierowcy, czeka nas duża zmiana w programie świateł.
    Wrocław: Zmiany na skrzyżowaniu przy Hali Targowej. Zyskają i kierowcy, i piesi
    Przejście przez ulicę Piaskową spod Instytutu Filologii Polskiej UWr na wysepkę tramwajową zajmuje kilka minut, a to tylko parę metrów. Czeka się półtorej minuty, a zielone trwa piętnaście sekund – bardzo krótko. Dlatego ludzie przebiegają tam na czerwonym, szczególnie, kiedy podjeżdża tramwaj. Ryzykują, bo często stoi tam policja i wystawia mandaty.

    Czytaj więcejNa tym przejściu prawie wszyscy chodzą na czerwonym

    Gdy pisaliśmy o tym kilka dni temu, urzędnicy obiecali zająć się sprawą. We wtorek na Komisji Sygnalizacyjnej spotkali się przedstawiciele Wydziału Inżynierii Miejskiej, Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, MPK, a także oficer pieszy Tomasz Stefanicki. Jak mówi nam ten ostatni, po naszym tekście sprawa przejścia przez Piaskową została poruszona na komisji.

    Będą zmiany. Zostanie tam przeprowadzona większa korekta, nie wiadomo na razie, ile dokładnie potrwa teraz zielone dla pieszych. WIM zmieni cały program sygnalizacji, bo problemów jest tam więcej.

    Jak mówi nam Tomasz Stefanicki, samochody stoją na ul. Grodzkiej i tworzą się tam korki. Kierowcy skręcający w prawo z Grodzkiej w prawo w Piaskową, także potrzebują dłuższego zielonego. Jest możliwość, by uwzględnić to w programie sygnalizacji. Skręcający przejeżdżają wprawdzie przez opisane przejście dla pieszych, ale urzędnicy będą starli się pogodzić interesy jednych i drugich, tak by każdy zyskał, a nikt nie stracił.

    Urzędnicy WIM opracowują zmianę. O swoich postępach będą informować co tydzień na komisji sygnalizacyjnej.

    PRZECZYTAJ TEŻ:
    - 10 najbardziej zakorkowanych wjazdów do Wrocławia
    - We Wrocławiu taksówka jest ważniejsza od karetki
    - Nowa ścieżka rowerowa pod mostem Szczytnickim

    Czytaj także

      Komentarze (34)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyrzuci tego pieszego oficera - klamca i ignorant

      wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Tydzien temu bronil MPK a teraz rura mu mięknie i się jednak sprawa zaiteresowal. Takich urzednikow nie potrzeba we Wroclawiu. Albo jego zadaniem jest dbanie o pieszego albo niech się wynosi razem...rozwiń całość

      Tydzien temu bronil MPK a teraz rura mu mięknie i się jednak sprawa zaiteresowal. Takich urzednikow nie potrzeba we Wroclawiu. Albo jego zadaniem jest dbanie o pieszego albo niech się wynosi razem ze swoimi przelozonymi. Klamstwa i ignorancji urzednikow mieszkancy nie potrzebujazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oficer pieszy

      ale jaja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      - co za idiotyczny tytuł

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ulice

      kaz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      A kiedy policja stanie na Traugutta robi się tam bardzo niebezpiecznie bo mimo zmiany organizacji ruchu auta jeżdżą po staremu a kierowcy furmani nic sobie z tego nie robią

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jest rozwiązanie

      a jak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      pogodzić interesy można jednych i drugich zielone dla pieszych będzie dłużej i dla kierowców będzie dłużej a żeby tak było to teraz jedni i drudzy będą dłużej czekać na czerwonym.
      Ha ha ha debil...rozwiń całość

      pogodzić interesy można jednych i drugich zielone dla pieszych będzie dłużej i dla kierowców będzie dłużej a żeby tak było to teraz jedni i drudzy będą dłużej czekać na czerwonym.
      Ha ha ha debil na górze debil na dole i debil pisze
      mam propozycję zielone powinno być przez godzinę dla pieszych i godzinę dla kierowców albo pójdźmy jeszcze dalej w polepszaniu życia i komfortu - zielone całą dobę np. w dni parzyste dla pieszych a nieparzyste dla..... itd.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To samo na skrzyżowaniu przy przystanku Nowy Targ

      Syf, kiła i mogiła (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      i na 100 innych skrzyżowaniach we Wrocławiu. Nasz kochany ITS nadal nie potrafi włączyć zielonego światła po przejeździe tramwaju.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      121 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Piesi w dni parzyste, auta w nieparzyste...- "elity" zawsze...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pani Weroniko!

      oskar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      To otrzymanie mandatu jest bardziej istotne od utraty zdrowia lub życia?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PRZY OKAZJI MOŻECIE

      JA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      się zająć światłami na :
      - zwycięskiej
      - krzycka/powstańców
      - powstańców/sokola

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

      Wydłużenie świateł dla aut spowoduje skrócenie korków co przyciągnie nowe auta i korki wrócą do starej długości.
      Wszystko odbędzie sie kosztem tramwajów, rowerzystów i pieszych bo nic nie zrobią...rozwiń całość

      Wydłużenie świateł dla aut spowoduje skrócenie korków co przyciągnie nowe auta i korki wrócą do starej długości.
      Wszystko odbędzie sie kosztem tramwajów, rowerzystów i pieszych bo nic nie zrobią tylko wstawi zieloną strzałkę. Zrobić strefę zamieszkania czyli ograniczyć prędkość do 20 km/h. Tramwaje mają pierwszeństwo i piesi. Są tam tak wielkie żółte strefy i zamknięty most że auta przejadą. Zlikwidować połowę świateł w mieście.Policję pogonić do roboty aby zamiast karać pieszych karać tych co wymuszają pierwszeństwozwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nic dobrego z tego nie wyniknie.

      Wiewiórka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

      Urzędnicy z WIM , zastosują z pewnością rozwiązania zgodne z zasadami Wrocławskiej Szkoły Inżynierii Ruchu. Zatem możemy się spodziewać jednego z 3-ch rozwiązań. 1. wprowadzony zostanie zakaz...rozwiń całość

      Urzędnicy z WIM , zastosują z pewnością rozwiązania zgodne z zasadami Wrocławskiej Szkoły Inżynierii Ruchu. Zatem możemy się spodziewać jednego z 3-ch rozwiązań. 1. wprowadzony zostanie zakaz poruszania się pojazdów mechanicznych. 2. Wprowadzony zostanie zakaz ruchu pieszych. 3. Wprowadzony zostanie zakaz ruchu pieszych i zakaz poruszania się pojazdów mechanicznych. Oby tylko nie wymyslili coś gorszego. Oni potrafią.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba się bać!

      Chomik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Jest 4-ta możliwość. Szpenie z WIM, mogą zlikwidować w tym miejscu przystanek. Wtedy piesi nie bądą mieli po co sie spieszyć i problem zniknie. Na likwidację linii tramwajowej i zastąpienie jej...rozwiń całość

      Jest 4-ta możliwość. Szpenie z WIM, mogą zlikwidować w tym miejscu przystanek. Wtedy piesi nie bądą mieli po co sie spieszyć i problem zniknie. Na likwidację linii tramwajowej i zastąpienie jej drogą dla rowerów raczej się nie zdobędą.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zamkną grodzką:-)

      Czarek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Zamkną Grodzką!!, tak jak Szewską. Cieszcie się, że jeszcze można jechać Grodzką, bo mam przeczucie że nie nasi wrocławscy inżynierowie tylko komplikują sprawę i nie mając pomysłu jak naprawić swój...rozwiń całość

      Zamkną Grodzką!!, tak jak Szewską. Cieszcie się, że jeszcze można jechać Grodzką, bo mam przeczucie że nie nasi wrocławscy inżynierowie tylko komplikują sprawę i nie mając pomysłu jak naprawić swój błąd, tylko jeszcze bardziej ją skomplikują. Zmiana nie była potrzebna, na pewno nie na gorsze dla aut i pieszych. No może, tylko tramwajom się poprawiło, ale ITS i tak już o nie dba odpowiedniozwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama