Wojszyce stanęły, bo zamknięto wiadukt

    Wojszyce stanęły, bo zamknięto wiadukt

    Bartosz Moch

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wiadukt przy ul. Pawiej został zamknięty dla ruchu samochodowego w ubiegłym roku. Teraz jeżdżą tam tylko rowery

    Wiadukt przy ul. Pawiej został zamknięty dla ruchu samochodowego w ubiegłym roku. Teraz jeżdżą tam tylko rowery ©Jerzy Dyjakon

    W 2015 r. zamknięto dla samochodów wiadukt kolejowy przy ul. Pawiej. Od tego czasu korki na południu miasta są jeszcze większe.
    Wiadukt przy ul. Pawiej został zamknięty dla ruchu samochodowego w ubiegłym roku. Teraz jeżdżą tam tylko rowery

    Wiadukt przy ul. Pawiej został zamknięty dla ruchu samochodowego w ubiegłym roku. Teraz jeżdżą tam tylko rowery ©Jerzy Dyjakon

    Żeby dojechać na południowe osiedla miasta, w tym na Wojszyce i Ołtaszyn, mieszkańcy mają dziś do dyspozycji główne drogi dojazdowe prowadzące przez wiadukty kolejowe. Dokładnie cztery wiadukty „dźwigają” cały ruch południa miasta: Bardzka/Buforowa, Wyścigowa/Sudecka, Powstańców Śląskich oraz Borowska/Grota Roweckiego. Ten ostatni leży na głównej drodze, z której korzystają mieszkańcy Wojszyc i Ołtaszyna.


    - Każdego dnia ulica Grota Roweckiego oraz wszelkie ulice dojazdowe do niej są zakorkowane - wyjaśnia Jerzy Dyjakon, przewodniczący Rady Osiedla Wojszyce i dodaje: - Niektórzy próbują uciekać w ulicę Przystankową, jednak ta również zazwyczaj jest nieprzejezdna, a korki ciągną się aż po ulice Ratajów i Pawła Jasienicy.

    Rada osiedla poprawę sytuacji komunikacyjnej Wojszyc oraz sąsiedniego Ołtaszyna dostrzega w dwóch innych, już istniejących, wiaduktach kolejowych: przy ul. Pawiej oraz między ulicami Spiską a Orawską. Pierwszy z nich został zamknięty dla samochodów w 2015 r., gdyż miasto stworzyło w tym miejscu ciąg rowerowo-pieszy.

    - Wcześniej była tam polna droga, mimo to wielu z nas wybierało ten skrót do Wojszyc #- wyjaśnia Jerzy Malinowski, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Wojszyce.

    - W ubiegłym roku zrobiono tam ciąg rowerowo-pieszy i postawiono słupki. Drogę utwardzono, wyłożono asfaltem i… zamknięto dla aut. W ten sposób wyłączono jedyną alternatywną drogę do Wojszyc w stosunku do ulic Grota Roweckiego i Borowskiej - dodaje Dyjakon.

    Rada osiedla apelowała w sprawie zamknięcia wiaduktu przy ul. Pawiej u władz miasta. - Odpowiedziano nam, że w planach zagospodarowania przestrzennego teren ten funkcjonuje jako ciąg pieszo-rowerowy i nic nie da się zrobić - wyjaśniają przedstawiciele rady.

    Drugi wiadukt, łączący ulice Spiską i Orawską, mógłby być komunikacyjnym ułatwieniem dla mieszkańców Ołtaszyna, prowadząc samochody do ulicy Weigla i Armii Krajowej. Tu problem jest inny, niż przy Pawiej, gdyż wiadukt jest otwarty dla ruchu samochodowego, jednak nawierzchnia polnej drogi jest w bardzo złym stanie.

    - Jeżeli miasto zdecydowałoby się na utwardzenie tego odcinka, w znacznym stopniu odciążyłby on Ołtaszyn - podkreśla Jerzy Dyjakon.

    Jak tłumaczą osiedlowi radni, władzom miasta nie zależy na wykorzystywaniu alternatywnych tras prowadzących przez wiadukty kolejowe na południe Wrocławia. - Wokół jest bardzo dużo terenów przeznaczonych pod kolejne osiedla mieszkaniowe, więc urzędnicy wolą sprzedawać tereny deweloperom i liczyć na to, że prywatni przedsiębiorcy stworzą własne drogi osiedlowe - kończy przewodniczący Rady Osiedla Wojszyce.

    Czytaj także

      Komentarze (70)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przejazd Wojszycce

      Marian J (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Drodzy Panstwo
      Ja uwazam ze tutaj jest wiele krecenia . Ta czesc miasta miała by swoja przepustowac gdyby nie pare faktów.
      Jednym z nim jest ze Pawia miala zosta wyremontowana . Wszyscy mysleli...rozwiń całość

      Drodzy Panstwo
      Ja uwazam ze tutaj jest wiele krecenia . Ta czesc miasta miała by swoja przepustowac gdyby nie pare faktów.
      Jednym z nim jest ze Pawia miala zosta wyremontowana . Wszyscy mysleli ze takze w czesci drogi gdzie jest kostka brukowa . No ale stało sie tak ze rada Osiedla Wojszyc stwierdziła ze jest to jakis rodzaj wspomnienia z zeszłej epoki i ten kwałek nie bedzie brany pod uwage przy remontach drogi.
      Druga jest ciagnacy sie jak gacie projekt przebudowy Buforowej . To tez by zmienil postac obciazenia i wyjazdu z Wojszyc . Doprowadzajac np Asfaltowa ulice do porzadku.
      Płakac sie chce.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      deweloperzy to zło

      XM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Niedługo okaże się, że najbrzydszym słowem na literę "d" nie jest "d.pa", ale "deweloper". Obecnie nic bardziej nie trawi Wrocławia jak ci wyzyskiwacze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żenada

      Andrzej

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Ten wiadukt nie ma nic wspólnego z korkami. Kolejny obraz niekompetencji kogoś kto to lansuje. Podobny poziom dyskusji to tunel w Wysokiej. Żałosne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      korki zaczynaja sie jak zaczyna dzialac its...

      dlugo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ...czyli k 5tej rano...sprobujcie wyjechać z wrocławskich sypialni na tranzytowki...stad pospiech by dojechać do pracy i jazda z nadmierna prędkością...mysle,ze gazwroc ma paru redaktorów którzy...rozwiń całość

      ...czyli k 5tej rano...sprobujcie wyjechać z wrocławskich sypialni na tranzytowki...stad pospiech by dojechać do pracy i jazda z nadmierna prędkością...mysle,ze gazwroc ma paru redaktorów którzy sprawdza ta teorie spiskowe...wkreceni są nie tylko kierowcy ale i budżet firm ubezpieczeniowych w tym nfz...ostatnio zbyt dużo ofiar na wrocławskich ulicach i ustawianie barykad psedomodernizacyjnych robot niewiele pomagazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP

      trzeźwo myślący (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Ludzie! A zdaliście sobie kiedyś pytanie dlaczego te drogi Borowska/Buforowa są wciąż jednopasmowe? Czy nie wiecie, że nasze cudowne PKP to kilkadziesiąt spółek, które kompletnie nie wiedzą co mają...rozwiń całość

      Ludzie! A zdaliście sobie kiedyś pytanie dlaczego te drogi Borowska/Buforowa są wciąż jednopasmowe? Czy nie wiecie, że nasze cudowne PKP to kilkadziesiąt spółek, które kompletnie nie wiedzą co mają w posiadaniu i w jakich archiwach te obiekty (wiadukty) się znajdują? Dogadanie się z tymi pseudo prywaciarzami, to jak proszenie upierdliwego, leniwego sąsiada, żeby ściął chaszcze na swojej działce... Co ma miasto niby zrobić, jak w interesie dorobkiewiczów w spółkach PKP jest utrzymać główny szlak transportowy PKP Cargo w istniejącej postaci (bez większych nakładów finansowych)? Zamknięcie torowiska to dla wszystkich przewoźników armagedon - finansowy. Ktoś będzie musiał im za straty zapłacić. Dopóki wiadukty będą w przyzwoitym stanie technicznym nic się nie zmieni. A miasto może naskoczyć PKP. PS Jagodno/Wojszyce/Ołtaszyn... przecież widziały gały co brały...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak to nic nie da się zrobić ?

      Maryśka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Wywalić Dudkiewicza i Elwirę N. i przejezdność przez Wrocław wróci do stanu przejezdności. Ta para mieszkająca na wsi robi z naszego miasta wiochę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Grzech pierworodny

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Grzech pierworodny korków na Wojszycach/Ołtaszynie to wynik głupoty miejskich decydentów tudzież brak kasy która poszła na stadion miejski i inne dutkowe wodotryski. Gdy kilka dobrych lat temu...rozwiń całość

      Grzech pierworodny korków na Wojszycach/Ołtaszynie to wynik głupoty miejskich decydentów tudzież brak kasy która poszła na stadion miejski i inne dutkowe wodotryski. Gdy kilka dobrych lat temu tworzono dwujezdniową Borowską i remontowano Grota to zdecydowano, ze ta druga jezdnia będzie się kończyć przy szpitalu klinicznym. Dalszy odcinek Borowskiej i całą Grota-R. pozostawiono jednojezdniową mimo, że jest miejsce na dwie. Problemem mógłby być wiadukt ale jak się chce to można. Na Karkonoskiej udało się poszerzyć wiadukt? Udało się ale to było jeszcze przed erą Słońca Sudetów. Zamiast przebijać przepust dla rowerów i pieszych pod obwodnicą kolejową trzeba było robić od razu pod druga jezdnię.
      Cały ciąg Borowska-Grota Roweckiego powinien być dwujezdniowy od Glinianej do ronda Bednarza. Tym ciągiem jadą auta z Zórawiny, Mędłowa, Wysokiej, Ołtaszyna, Wojszyc, Biestrzykowa, Radomierzyc etc etc. Ciągle powstają nowe osiedla a władza odporna na argumenty.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skomleć każdy może!

      Puchatek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      A, władza wie najlepiej co jest dobre, dla mieszkańców naszego miasteczka. Tu nie Tokio, ani Addis Abeba, Stambuł, czy jakiś Nowy York. Tu miejscowa ludność ma śmigać na rowerach, albo chodzić...rozwiń całość

      A, władza wie najlepiej co jest dobre, dla mieszkańców naszego miasteczka. Tu nie Tokio, ani Addis Abeba, Stambuł, czy jakiś Nowy York. Tu miejscowa ludność ma śmigać na rowerach, albo chodzić na piechotę.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do autora

      Wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      jakis komentarz urzedników? czy taki artykuł cos zmieni? kazdy kto mieszka na Wojszycach/Ołtaszynie widzi mozliwość wielu alternatywnych dróg tylko władzom miasta nie chce sie nic robić

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jest - jak jest

      jar365 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 3

      Władzom spodobała się teoria, że budowa dróg/ulic nie ma sensu. I jak to wygląda ? Skomunikowanie całej zabudowy przy wzgórzu gajowym odbywa się ulica Piławską. W tej chwili oprócz mieszkańców...rozwiń całość

      Władzom spodobała się teoria, że budowa dróg/ulic nie ma sensu. I jak to wygląda ? Skomunikowanie całej zabudowy przy wzgórzu gajowym odbywa się ulica Piławską. W tej chwili oprócz mieszkańców jeżdżą duże transporty obsługujące budowy. Co chwilę dochodzi do niezłych zatorów, bo nie sposób się minąć. Czy taki był zamysł kiedy ustalano parametry tej ulicy ? Zamiast zbudować ulicę wzdłuż nasypu kolejowego - łączącą Bardzką z Borowską plotą głupoty o budowie wszędzie ciągów pieszo-rowerowych. Ruch w mieście nie może się opierać na jednej , jedynej trasie. Musi być możliwość wariantów przejazdu. Wystarczy ze ktoś będzie zmieniał koło na Piławskiej - to cały rejo jest ugotowany. W tek chwili Dutkiewiczowi spodobała się filozofia - utrudnić życie "samochodom" to się ludzie przestawią na rowery. Guzik prawda, przyjrzyjcie się jak cokolwiek się w Polsce załatwia. Ze wszystkim musisz przyjechać osobiści i to po kilka razy. Dopóki tak będzie, trzymanie się samochodu nie jest sprawą wyboru, a koniecznością. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dodaj do tego jeszcze

      przejazd pociągu towarowego (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      przez Bardzką, Borowską, Zwycięską często w porach poranno-popołudniowego szczytu... nic dodać nic ująć... korek, korek, korek, korek ale władze miasta mają to w zakończeniu...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama