W piątek pojedziemy mostami Uniwersyteckimi w obu kierunkach

    W piątek pojedziemy mostami Uniwersyteckimi w obu kierunkach

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Koniec remontu mostów Uniwersyteckich
    1/4
    przejdź do galerii

    Koniec remontu mostów Uniwersyteckich
    ©Fot. Tomasz Hołod / Polska Press

    Koniec prac na mostach Uniwersyteckich. Przeprawa była remontowana od lipca tego roku, położono nowe torowiska i nawierzchnię. Dotychczas, na czas inwestycji, można było jeździć mostami tylko w jednym kierunku od Drobnera do Grodzkiej. Od jutra mosty będą przejezdne w obu kierunkach.
    Na mostach Uniwersyteckich trwają ostatnie prace. Wczoraj wykonawca układał nawierzchnię, montował oświetlenie i łączył nowe torowisko na mostach z szynami na ul. Grodzkiej. Wcześniej założono sieć trakcyjną.

    Prace zakończą się zgodnie z drugim podawanym przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta terminem, czyli 28 października. Pierwotnie planowano, że mosty zostaną wyremontowane do końca września. To się nie udało, bo urzędnicy wydziału budownictwa wzięli postawienie nowych słupów na mostach za element budowy, a nie remontu. Tymczasem wydano zgodę na remont mostów i wykonawca musiał czekać na wydanie pozwolenia na budowę i dziennika budowy.

    W związku z zakończeniem prac, linie tramwajowe 6 i 7 od soboty wracają na swoje stałe trasy przejazdu przez mosty Uniwersyteckie. Na czas inwestycji tramwaje linii 7 jeździły przez mosty Pomorskie, a numer 6 – przez mosty Młyńskie.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Póki co aktualnych zdjęć przeprawy zrobić się nie chciało, eh gazeto, gazeto...!!!

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      j.w.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fajnie...

      rowerzysta, bo autem ani MPK się nie da (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Fajnie, że wydzielili torowisko kosztem pasa dla samochodów. Ludzie będą mogli szybciej dojechać do centrum tramwajem, zwłaszcza z Psiego Pola

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chyba postoimy...

      Prawy i Lewy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

      Pani Weroniko, dlaczego nie napisała Pani że przepustowość mostu spadnie o 50% w stosunku do pierwotnej? Przecież już widać linię ciągłą "wydzielającą" torowisko.

      Korzystającym z przeprawy radzę...rozwiń całość

      Pani Weroniko, dlaczego nie napisała Pani że przepustowość mostu spadnie o 50% w stosunku do pierwotnej? Przecież już widać linię ciągłą "wydzielającą" torowisko.

      Korzystającym z przeprawy radzę przyzwyczaić się do korków jakie panowały podczas remontu na Drobnera Dubois i pl. Bema. Stojącym w autobusie linii C i 128 w korku od skrzyżowania Wyszyńskiego i Sienkiewicza, szczególnie latem tak tak - te linie nie mają klimatyzacji, zalecam zapisanie się na siłownię celem wyładowania frustracji.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

      Przepustowość wzrosnie. W końcu tramwaje pojadą szybciej wiec w tym samym czasie most pokona więcej pasażerów.
      Tobie chodzi chyba o ilość aut jakie mogą przejechać przez most.Tu też jesteś w...rozwiń całość

      Przepustowość wzrosnie. W końcu tramwaje pojadą szybciej wiec w tym samym czasie most pokona więcej pasażerów.
      Tobie chodzi chyba o ilość aut jakie mogą przejechać przez most.Tu też jesteś w błędzie bo na tę liczbę ma wpływ czas świateł a nie liczba pasów. Cykl świetlny ma 100 s z czego jeden kierunek dostaje zwykle 15-25 sekund. Czyli w czasie gdy auta stoją, za nimi ustawiają się przez całe 100 sekund auta pokonujące most.
      Dodatkowo płynność ruchu na jednym pasie jest lepsza więc łatwiej można przed światłami wybrać pas bez zajeżdżania drogi innym czy wciskania sie na siłę.
      Mniej stłuczek czyli przepustowość większa.
      Zresztą przed Dubois jest jeden pas a ludzie cisną sie na wąskiej wysepce przystankowej więc po co szeroki most?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hmmm

      Rzewień (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Więcej pasażerów w tramwajach pokona most w tym samym czasie? Jeśli tramwaje będą jeździć częściej to nawet niewykluczone. Ale, ze nie zaczną bo ich nie ma to zmieni sie tyle ze tramwaj faktycznie...rozwiń całość

      Więcej pasażerów w tramwajach pokona most w tym samym czasie? Jeśli tramwaje będą jeździć częściej to nawet niewykluczone. Ale, ze nie zaczną bo ich nie ma to zmieni sie tyle ze tramwaj faktycznie pojedzie szybciej ale ilość pasażerów sie nie zmieni. A samochodów przejedzie mniej. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szybiej w pracy

      maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Dokładnie, więcej ludzi dotrze szybciej do pracy. W czasie gdy te 10 aut po 1-2 osobie w tychże będzie stało na jednym pasie, w każdym z wagonów, w porze szczytu przejedzie ~ 50 osób. Nie róbcie...rozwiń całość

      Dokładnie, więcej ludzi dotrze szybciej do pracy. W czasie gdy te 10 aut po 1-2 osobie w tychże będzie stało na jednym pasie, w każdym z wagonów, w porze szczytu przejedzie ~ 50 osób. Nie róbcie afery tam gdzie jej nie ma.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      siłownia?

      że co? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Siłownia jest dla prostaków i bufonów, naprawdę lepiej pouprawiać prawdziwy sport, jak rower, bieganie, koszykówka, badminton itp.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      Żeby być precyzyjnym, to przepustowość spadnie o 33% a nie 50%.
      Przed remontem torowisko w kierunku od ulicy Grodzkiej do Drobnera też było oddzielone ciągłą linią. Tylko w przeciwnym kierunku...rozwiń całość

      Żeby być precyzyjnym, to przepustowość spadnie o 33% a nie 50%.
      Przed remontem torowisko w kierunku od ulicy Grodzkiej do Drobnera też było oddzielone ciągłą linią. Tylko w przeciwnym kierunku były dwa pasy ruchu (jeden dla skręcających w lewo na ulicę Grodzką)zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama