Te przystanki od dwóch lat czekają na autobus

    Te przystanki od dwóch lat czekają na autobus

    Zdjęcie autora materiału

    Adriana Boruszewska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nieczynne przystanki przy ulicy Zakładowej i Słonimskiego
    1/5
    przejdź do galerii

    Nieczynne przystanki przy ulicy Zakładowej i Słonimskiego ©Adriana Boruszewska

    Od dwóch lat przy ulicy Zakładowej i Słonimskiego, tuż obok nowego, dużego osiedla Promenady Wrocławskie, puste przystanki czekają na uruchomienie w tym miejscu linii autobusowej. Urzędnicy obiecują, że miejski autobus wreszcie tu przyjedzie. Tyle że nie wiedzą kiedy.
    Przystanki przy ulicy Zakładowej i Słonimskiego pojawiły wraz z oddaniem do użytku pierwszych mieszkań. Wiaty postawił deweloper, licząc że miasto zgodzi się na uruchomienie linii autobusowej łączącej ulicę Trzebnicką z Jedności Narodowej.

    Tak się jednak nie stało. Mieszkańcy Promenad Wrocławskich, chcąc dojść na najbliższy przystanek, muszą udać się albo na ulicę Trzebnicką, albo na ulicę Jedności Narodowej. A to już około 10 minut drogi w jedną stronę. Do 2017 roku przy Zakładowej pojawi się prawie 200 nowych mieszkań. Czy ich mieszkańcy doczekają się autobusu?

    Jest na to szansa. Teraz uruchomienie nowej linii zapowiedział sam deweloper. - W planie jest połączenie Promenad Wrocławskich z centrum miasta linią autobusu miejskiego– zadeklarował Edward Laufer Prezes Zarządu Vantage Development SA.

    Małgorzata Szafran z ratusza potwierdziła nam, iż rzeczywiście autobus przez ulicę Zakładową pojedzie. Tyle, że nie wiadomo kiedy. - Po wybudowaniu odpowiedniej infrastruktury w obrębie ulicy Cynamonowej i Kminkowej i wraz z oddaniem do użytku pętli autobusowej na ulicy Kminkowej, planuje się uruchomienie linii autobusowej łączącej Lipę Piotrowską z pl. Grunwaldzkim - mówi Szafran.

    Kiedy to nastąpi - nie wiedzą nawet w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta, który ma przygotować pętlę przy Kminkowej. - Najpierw trzeba przygotować przetarg i dokumentację projektową, a to może potrwać kilka miesięcy - tłumaczy Krzysztof Kubicki ze ZDiUM.

    Czytaj także

      Komentarze (16)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ściema

      mieszkaniec promenad (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Adriano B kup se stoper i zmierz ile zajmie ci czasu przejcie do tramwaju na ul Trzebnicką i Jednosci Narodowej. Jesteś niedostateczną pseudopisarką która pisze bzdury.
      Od sklepu Fresh na...rozwiń całość

      Adriano B kup se stoper i zmierz ile zajmie ci czasu przejcie do tramwaju na ul Trzebnicką i Jednosci Narodowej. Jesteś niedostateczną pseudopisarką która pisze bzdury.
      Od sklepu Fresh na przystanek 6 idzie się około 4 do 5 minut. Na tramwaj nr 1,7,8 idzie sie około 6 minut i czeka kolejne 3 minuty na cykl świetlny no i 10 wyjdzie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na Fieldorfa też tak jest

      xm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      To tylko jeden z przykładów "nieaktywnych" przystanków. Oprócz wymienionych w komentarzach są jeszcze przystanki przy Szpitalu Wojewódzkim na Fieldorfa.
      Czy tego nie można podciągnąć pod...rozwiń całość

      To tylko jeden z przykładów "nieaktywnych" przystanków. Oprócz wymienionych w komentarzach są jeszcze przystanki przy Szpitalu Wojewódzkim na Fieldorfa.
      Czy tego nie można podciągnąć pod niegospodarność? Przecież na samo postawienie takiego przystanku poszły niemałe pieniądze. Potencjalnych pasażerów nie interesuje urzędniczy bełkot w stylu "planuje się uruchomienie linii autobusowej w bliżej nieokreślonym terminie".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Udawanie dobroczyńcy

      LEON XXI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A dlaczego deweloper budując dużą liczbę mieszkań nie zrobił tego we współpracy z naczelnym Urbanistą Wrocławia? Czy przewidział miejsce na przedszkole, szkołę, żłobek? Dlaczego Leclerc zrobił na...rozwiń całość

      A dlaczego deweloper budując dużą liczbę mieszkań nie zrobił tego we współpracy z naczelnym Urbanistą Wrocławia? Czy przewidział miejsce na przedszkole, szkołę, żłobek? Dlaczego Leclerc zrobił na wiosnę płatny parking przed swoim sklepem?
      Wstawianie jak najciaśniej budynków na działkach, maksymalne zagęszczanie i wykorzystywanie terenu to tylko nabijanie sobie kasy. Deweloper nie patrząc na skomunikowanie wybudował mieszkania. A ile jeszcze powstanie w sąsiedztwie?, Za resztę niech odpowiada Wrocław, niech wykładają pieniądze pozostali mieszkańcy z Krzyków, Muchoboru, Leśnicy.... .
      Ale to jest normalna praktyka firm deweloperskich i Urzędu Miasta. Brak planu i koordynacji uwzględniające interesy innych wrocławian. Czy tam powinno powstać tyle budynków?
      Za dwa, trzy lata domy wybudowane wzdłuż starej Odry pogrodzą się i całe wyremontowane nabrzeże zostanie zawłaszczone, zniknie z przestrzeni publicznej.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wolniej, zeby mieszkancy zdarzyli musiec kupic autka.

      Sstes (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Wolniej, drodzy urzednicy, zeby mieszkancy zdarzyli musiec kupic autka!
      Czy nie mozna z jakims deweloperem na Kminkowej sie dogadac, zeby pozwolil zawijac tymaczasowo przez swoja dzialke? Przy...rozwiń całość

      Wolniej, drodzy urzednicy, zeby mieszkancy zdarzyli musiec kupic autka!
      Czy nie mozna z jakims deweloperem na Kminkowej sie dogadac, zeby pozwolil zawijac tymaczasowo przez swoja dzialke? Przy okazji jego mieszkania zyskaly by na wartosci.
      Czy to za trudne dla urzedasa podniesc telefon?
      Albo czy ta nowa linia nie mogla by tymczasowo konczyc na Baltyckiej? Naprawdę trzeba czekac, zeby wszyscy, którzy jeszcze nie mieli aut MUSIELI je kupic?
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przystanek

      o (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Na Sieradzkiej (koło Aqua Parku) też jakaś bzdura z tymi przystankami...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a gdzie parking?

      ssqqsddww (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      a moze developer wybudowal by parking naziemny dla mieszkancow? pod ziemią miejsca sprzedal prywatnej firmie pobierajacej miesieczny haracz od mieszkancow...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Nie sprzedał tylko wydzierżawił. Jest nadal ich właścicielem tylko zatrudnił firmę do obsługi wynajmu miejsc (nota bene jednego z większych międzynarodowych operatorów płatnych parkingów)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pionierski pomysł

      Wrocławska Szkoła Inżynierii Ruchu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Przystanki bez autobusów. Także na Odolanowskiej jest przystanek z luksusową wiatą (za miejskie pieniądze) tylko autobusœw tam nie ma

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autobus tamtędy?

      Cynik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Tam jest strasznie ostry skręt i malutkie rondo. Furgonetka ledwo się mieści, a co dopiero autobus.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tam autobusy? Serio?

      K. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Ktoś tam był, czy tylko słyszał o tym miejscu? Zaprojektowany i wybudowany skręt z ul. Zakładowej w ul. Słonimskiego jest tak ciasny, że autobus musiałby jechać całą szerokością jezdni by skręcić....rozwiń całość

      Ktoś tam był, czy tylko słyszał o tym miejscu? Zaprojektowany i wybudowany skręt z ul. Zakładowej w ul. Słonimskiego jest tak ciasny, że autobus musiałby jechać całą szerokością jezdni by skręcić. Wystarczy popatrzeć na kierowców ciężarówek jak się męczą w większym ruchu. Ale co to dla miejskich urzędników. Nie takie "numery" w tym mieście już zatwierdzono.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Zakręt wcale nie jest ciasny - jest wręcz specjalnie szerszy niż droga przed i za zakrętem.
      To, że zakręt jest pod kątem 90st i że trzeba zwolnić to inna sprawa (zwłaszcza że auta jadące od strony...rozwiń całość

      Zakręt wcale nie jest ciasny - jest wręcz specjalnie szerszy niż droga przed i za zakrętem.
      To, że zakręt jest pod kątem 90st i że trzeba zwolnić to inna sprawa (zwłaszcza że auta jadące od strony jedności narodowej lubią ten zakręt "ścinać")zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeszcze lepszy

      sztajger (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      jest pomysł wymalowania buspasów na ulicach, którymi nigdy autobusy (dzienne) nie kursowały ani nie zanosi się by miały kursować, np. Jedności Narodowej

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama