Tak Wrocław rzuca kłody pod nogi kierowcom

    Tak Wrocław rzuca kłody pod nogi kierowcom

    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tak Wrocław rzuca kłody pod nogi kierowcom

    ©Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse

    We Wrocławiu kierowca jest niemile widziany - stwierdził niedawno w rozmowie z portalem GazetaWroclawska.pl były prezydent miasta Bogdan Zdrojewski. Miał rację. Polityka Rafała Dutkiewicza to stopniowe wyrzucanie aut z centrum i generowanie korków na obrzeżach
    Tak Wrocław rzuca kłody pod nogi kierowcom

    ©Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse

    Kierowca we Wrocławiu nie ma łatwo. Na drodze do pracy wyprzedza go tramwaj faworyzowany przez Inteligentny System Transportu. Spowalniają też piesi, którym tworzy się nowe przejścia na głównych drogach. Kierowca za szybko nie pojeździ - stopują go korki, progi zwalniające i przystanki wiedeńskie.

    Rozwój komunikacji miejskiej to świetna rzecz, podobnie jak usprawnianie ruchu pieszych, lecz we Wrocławiu nie daje się kierowcom nic w zamian.
    Ostatnio urzędnicy dopuścili do głosowania kontrowersyjny pomysł z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, by na ul. Traugutta wydzielić torowisko. Tak też się stało, a skutek był łatwy do przewidzenia - wielkie zatory.

    ITS pomaga i przeszkadza
    Inteligentny System Transportu spowodował, że ogółem we Wrocławiu więcej samochodów przejeżdża na zielonym, bo dopasowano cykle świateł. Ale nie wszędzie. Tam, gdzie tramwaj jedzie z bocznej ulicy, cała główna stoi.

    Tak jest na Borowskiej, gdzie tworzą się gigantyczne korki, bo z podporządkowanej Glinianej wyjeżdżają tramwaje. W korku razem z autami stoi każdego ranka kilka miejskich autobusów - są środkiem komunikacji zbiorowej, ale w tym momencie mniej ważnym.

    Podróżujący tramwajami zyskali kilka minut na całej trasie, zaś w korku na Borowskiej autobus stoi czasami pół godziny.

    Mnoży się liczba przejść
    W ostatnich miesiącach wymalowano i zaplanowano kilka kolejnych przejść dla pieszych w newralgicznych punktach miasta. Urzędnicy tłumaczą, że kierowców to nie spowolni, bo piesi przechodzą wtedy, kiedy dla kierowców i tak pali się czerwone. Ale kierowcy odczuwają to jako spowalnianie ruchu aut.

    Wymalowano przejścia na rondzie Reagana, które od dawna były planowane, więc nie ma zaskoczenia. Bardziej kontrowersyjne jest wymalowanie aż pięciu przejść na trasie WZ. Jedno powstanie na ul. Grodzkiej przy mostach Uniwersyteckich, aż cztery przy skrzyżowaniach Kazimierza Wielkiego i Białoskórniczej z ul. Ruską i Świętego Mikołaja. Powstaje już dokumentacja.

    Urzędnicy tłumaczą, że przejścia powstaną tam, gdzie niebezpiecznie zachowują się piesi.

    - Osoby dokonujące przesiadek często skracają sobie drogę i przechodzą w miejscach niedozwolonych - mówi nam Tomasz Stefanicki, oficer pieszy z ratusza.

    DONICE, PROGI, WYSEPKI i PRZYSTANKI WIEDEŃSKIE - to najmodniejsze ostatnio inwestycje drogowe we Wrocławiu
    CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (464)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autor artykułu i były prezydent to psychole

      e+ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      wzrasta ilość aut to i wzrastają korki. Chciało się tanie domeczki? Trzeba pokochać koreczki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A gdzie na obrzeżach parkowć,,,

      Były wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Przeniosłem się kilka lat temu poza Wrocław... Z konieczności dalej pracuję we Wrocku....
      Codziennie muszę dojechać do pracy ok. 60 km.. Z mojej miejscowości nie ma połączenia z Wrocławiem ani z...rozwiń całość

      Przeniosłem się kilka lat temu poza Wrocław... Z konieczności dalej pracuję we Wrocku....
      Codziennie muszę dojechać do pracy ok. 60 km.. Z mojej miejscowości nie ma połączenia z Wrocławiem ani z żadną inną miejscowością w sensownych godzinach umożliwiających dojazd i powrót z pracy. Prawda jest taka... za komuny rozwijano KZ w małych miejscowościach... były PKS-y, połaczenia kolejowe itp... Teraz wszystko polikwidowane... bo sie nie opłaca... Chętnie, jak bym miał czym dojeżdzął bym do pracy KZ bo taniej, nie muszę cał ą drogę być skoncentrowany i miesięczne można uwzględnić w rozliczeniu podatku jako koszty... Dojeżdżając do Wrocławia na obrzeżach nie ma wciąż komunikacji zapewniającej dojazd do pracy w realnym czasie... po za tym nie ma gzie zostawić auta koło przystanków, stacji.. parking na kilkanaście aut, okupowany przez mieszkańców osiedli pobliskich na psim polu przy stacji nie jest żadnym rozwiązaniem gdzie koło pętli na obrzeżach mam zostawić auto? na osiedlu.. zakazy = tylko dla mieszkańców, zresztą osiedlowe uliczki zapchane autami miejscowych - nie wiem po co im garaże przy domach, posesje... kiedy stoją na ulicy (bo szybciej się wyjeżdża i nie trzeba bram otwierać?)... Rozwińcie komunikację zbiorową (więcej połączeń w godzinach szczytu, wydłużcie trasy, uruchomcie ponownie połączenia z małymi miejscowościami na obrzeżach itp), wybudujcie duże parkingi przy stacjach i przystankach na obrzeżach z prawem do parkowania tylko z ważnym biletem KZ (miesięczny okresowy jednorazowy z oznaczeniem przystanku początkowego/końcowego) aby miejscowi nie blokowali darmowych miejsc parkingowych i dopiero wtedy zamykajcie sobie wjazd do centrum i w ogóle do miasta...
      A tak a propo... to pozamiejscowi są siła napędową tego miasta.. studenci..dają pracę wielu ludziom, poza tym fajnie się zarabia na wynajmie mieszkania?, wielu ludzi wyniosło się po za wrocław, albo mieszka od dawna po za wrocławiem a pracuje we Wrocławiu bo w okolicy nie ma miejsc pracy... Z resztą w mieście też zlikwidowano wiele ilini , zmniejszono też częstotliwość kursów w porównaniu do np. lat 80 - tych i 90-tych oraz pobudowano duże osiedla na obrzeżach bez połączeń komunikacyjnychzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeźdźe samochodem i bedę jeździł

      Taka prawda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Dzisiaj z gaju śmignalem do Korony o 16 czyli w szczycie w ciagu 25minut. I zaden tramwaj ani autobus nie zawiozlby mnie w takim czasie. Dlatego dopuki nie dupkiewicz nie wybuduje 2 linii metra...rozwiń całość

      Dzisiaj z gaju śmignalem do Korony o 16 czyli w szczycie w ciagu 25minut. I zaden tramwaj ani autobus nie zawiozlby mnie w takim czasie. Dlatego dopuki nie dupkiewicz nie wybuduje 2 linii metra bede jeździl autem. Proste.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co? Nóżki się uwsteczniły?

      MKoro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Panom hrabiom służą do okazjonalnego charatania w gałę, a paniom hrabinom... nie powiem, do czego, ale ma to wiele wspólnego z trygonometrią i nożyczkami. I tyle. Chodzenie jest passe - no bo jak...rozwiń całość

      Panom hrabiom służą do okazjonalnego charatania w gałę, a paniom hrabinom... nie powiem, do czego, ale ma to wiele wspólnego z trygonometrią i nożyczkami. I tyle. Chodzenie jest passe - no bo jak to, na łeb pada, w pychola zimno i ogólnie wstyd. I przecież mój status społeczny ucierpi, ojojoj! Sami sobie w gęby naplujcie, bando złomiarzy - bo to nie Dutkiewicz robi korki, ani nie tramwaje. To wasze śmierdzące stare graty tworzą zatory. Gdybym ja był prezydentem, prawo do jeżdżenia po Wrocławiu samochodem kosztowałoby 50 złotych. Dziennie. Bez żadnych ulg ani zniżek.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zlikwidujmy wszystie sciezki rowerowe i poszezmy ulice ich kosztem, wszyscy na tym zyskamy

      wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 8

      Pzede wszystkim piesi bo rowerzysci nie beda ich potracac, rowerzysci bo nie beda stac na przejsciach dla pieszych, kierowcy bo korki zmaleja, pasazerowie MPK - jak zmaleja korki to autobusy i...rozwiń całość

      Pzede wszystkim piesi bo rowerzysci nie beda ich potracac, rowerzysci bo nie beda stac na przejsciach dla pieszych, kierowcy bo korki zmaleja, pasazerowie MPK - jak zmaleja korki to autobusy i tramwaje przyspiesza. To jest jedna loicza calosc. Teraz mamy zupelnie nielogiczne myslenie, zwezmy ulice to wszyscy przyscpiesza, zabierzmy miejsce, zkorkujmy miasto to wszystko sie ulozy i bedzie szybsze, ta logika jest nie madra i niezasadnazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Geniusz - dać mu Nobla :)

      kierowca_pieszy_rowerzysta_pasażer_MPK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Pomysł godny Nobla :) Wszystkie duże miasta na świecie walczą z samochodami żeby ograniczyć ich ruch w miastach a dzięki temu korki bo jakoś w żadnym z tych miast nikt nie wpadł na tak genialny...rozwiń całość

      Pomysł godny Nobla :) Wszystkie duże miasta na świecie walczą z samochodami żeby ograniczyć ich ruch w miastach a dzięki temu korki bo jakoś w żadnym z tych miast nikt nie wpadł na tak genialny pomysł że wystarczy zlikwidować ścieżki rowerowe i poszerzyć ulice a korki znikną :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taaak ?

      julek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Ten artykuł to po prostu światopogląd redaktora naczelnego Wrocławskiej i jego świty. Patrząc na to jak oni wyglądają (spora nadwaga) można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że to typ...rozwiń całość

      Ten artykuł to po prostu światopogląd redaktora naczelnego Wrocławskiej i jego świty. Patrząc na to jak oni wyglądają (spora nadwaga) można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że to typ osób, który najchętniej wjechałby samochodem do przedpokoju.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy Dawid Chojnacki

      vel Oficer Rowerowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

      oraz włodarze z Urzędu Miasta jeżdżą do pracy rowerem 12 miesięcy z i do pracy?

      Wszak przykład idzie z góry.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Europejskich metropoliach szuka się zgody, a nie wojny

      Kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 1

      W większości dużych miast szuka się rozwiązań optymalnych i całościowych, a przede wszystkim godzi się rozmaite interesy dużych grup mieszkańców. We Wrocławiu chaos, przypadkowość, brak logiki i...rozwiń całość

      W większości dużych miast szuka się rozwiązań optymalnych i całościowych, a przede wszystkim godzi się rozmaite interesy dużych grup mieszkańców. We Wrocławiu chaos, przypadkowość, brak logiki i szacunku do planów miejscowych. Teraz Maślice są takim przykładem, wczoraj Jagodno, a przedwczoraj Partynice. Nie widać ogólnego szacunku do samych mieszkańców. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uprzywilejowani kierowcy

      kierowca_pieszy_rowerzysta_pasażer_MPK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 16

      Problem jest taki że przez kilkadziesiąt lat we Wrocławiu wszystko robiono pod kierowców kosztem pieszych, rowerzystów i pasażerów MPK. Dzięki temu kierowcy uważają się dziś za grupę...rozwiń całość

      Problem jest taki że przez kilkadziesiąt lat we Wrocławiu wszystko robiono pod kierowców kosztem pieszych, rowerzystów i pasażerów MPK. Dzięki temu kierowcy uważają się dziś za grupę uprzywilejowaną i nie zamierzają bez wali oddawać swoich praw. We Wrocławiu jest mało wydzielonych torowisk (a powinny być wszystkie) bardzo mało buspasów (a powiny być na każdej ulicy która ma co najmniej 2 pasy ruchu w każdą stronę), a zielone dla pieszych na wielu przejściach świeci się tak krótko że nawet zdrowy młody mężczyzna ma problem by zdążyć przejść przez zebrę zanim zapali się czerwone. Spędziłem trochę czasu w Kopenhadze, w Hadze, i wielu miastach w Niemczech. Tam ścieżki rowerowe, progi zwalniające, fotoradary itd są niemal wszędzie. W miastach na Zachodzie to kierowcy muszą uważać na pieszych czy rowerzystów bo nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu czy rowerzyście stojącym przed zebrą kończy się wysokim mandatem na nawet czasową utratą prawa jazdy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Daj spokój

      Monika (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      To nie jest miejsce na takie teksty. Zgarniesz masę minusów i tyle. GWr to ostoja frustratów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Acha...

      NiePrzedstawiamSię (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

      Czyli z tego co zrozumiałem twoja logika jest taka, że skoro kierowcy we Wrocławiu zawsze mieli tak cudownie to teraz trzeba zrobić wszystko, żeby mieli maksymalnie źle... Ehhh brak słów.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie

      Dark (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Jego logika jest taka, że jeśli jeden sposób poruszania się (tu nie chodzi o grupę ludzi - sam poruszam się autem i na rowerze w zależności od potrzeb) jest uprzywilejowany kosztem innych sposobów,...rozwiń całość

      Jego logika jest taka, że jeśli jeden sposób poruszania się (tu nie chodzi o grupę ludzi - sam poruszam się autem i na rowerze w zależności od potrzeb) jest uprzywilejowany kosztem innych sposobów, to byłoby całkiem na miejscu, dążyć do równowagi. Równowagi sposobów transportu, a nie dowalania jakimś wyimaginowanym, zamkniętym grupom ludzi.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak

      coś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      nie pasuje to pa pa, albo następnym razem na wybory.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Samochody zalały Wrocław, wstyd dla Polski i Polaków

      Adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 24

      Wrocław przeżywa kataklizm samochodowy. Jakość życia przez to dramatycznie spadła. Trzeba o połowę zmniejszyć liczbę aut w mieście, a zacząć należałoby od wyrzucenia samochodów z chodników. Polska...rozwiń całość

      Wrocław przeżywa kataklizm samochodowy. Jakość życia przez to dramatycznie spadła. Trzeba o połowę zmniejszyć liczbę aut w mieście, a zacząć należałoby od wyrzucenia samochodów z chodników. Polska jest jedynym krajem w Europie i jednym z niewielu na świecie gdzie parkuje się auta na chodnikach !!!!!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      samochody zalały Wrocław

      misiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      "Trzeba o połowę zmniejszyć liczbę aut" ...tylko komunista może wygłaszać takie tyrady! Od kiedy to urzędas określa kto i czym będzie jeździł? Ludzie głosują sami, wybierając samochody a nie...rozwiń całość

      "Trzeba o połowę zmniejszyć liczbę aut" ...tylko komunista może wygłaszać takie tyrady! Od kiedy to urzędas określa kto i czym będzie jeździł? Ludzie głosują sami, wybierając samochody a nie tramwaje czy rowery. Nawet w Pekinie to rozumieją i rowery mogą przesłać za juana czerwonym cwaniakom od hulajnogi....zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawo do ciszy i czystego powietrza

      Mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Nikt nie zabrania Ci jeżdżenia samochodem. Ale oprócz Twojego prawa do jeżdżenia samochodem jest jeszcze prawo innych mieszkańców do: ciszy, czystego powietrza i chodników którymi można nie tylko...rozwiń całość

      Nikt nie zabrania Ci jeżdżenia samochodem. Ale oprócz Twojego prawa do jeżdżenia samochodem jest jeszcze prawo innych mieszkańców do: ciszy, czystego powietrza i chodników którymi można nie tylko przejść ale i wózkiem z dzieckiem przejechać ! A samochody są bardzo uciążliwe dla mieszkańców gdyż: hałasują, zatruwają powietrze, zajmują przestrzeń dlatego rolą władz jest tworzenie takiej infrastruktury i przepisów żeby samochodami po mieście jeździli tylko Ci którzy naprawdę muszą (bo samochód służy im do pracy, muszą przewieść coś dużego/ciężkiego itd)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      parkowanie

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

      powinni dobrać się do d... tym co parkują przy odrzańskiej bo oprócz zakazu nie płacą tam stojąc i wjeżdżając na zakazie jest to na razie najbliżej rynku darmowy parking ale mam nadzieję że...rozwiń całość

      powinni dobrać się do d... tym co parkują przy odrzańskiej bo oprócz zakazu nie płacą tam stojąc i wjeżdżając na zakazie jest to na razie najbliżej rynku darmowy parking ale mam nadzieję że wreszcie pseudo strażnicy miejscy inaczej lenie zmienią te zachowania łamiących przepisy i prawozwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama