Zmodernizowany zostanie tor numer 1 (w kierunku Szczecina) na dwóch odcinkach – pomiędzy Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem.
– Zamontowane zostaną nowe szyny i podkłady. Wymienimy także rozjazdy i zainstalujemy nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu pociągów. Naprawione zostanie także 12 przejazdów kolejowo-drogowych położonych na szlaku Wołów – Małowice Wołowskie – wymienia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Zakres prac obejmie także modernizację urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów, co pozwoli uniknąć zamarzania zwrotnic i opóźnień pociągów podczas mrozów.
Odnowione zostaną także 2 wiadukty i jeden most. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły osiągnąć prędkość 120 km/h, a towarowe 100 km/h.
Zmodernizowane zostanie także kilka stacji i przystanków kolejowych na linii Wrocław – Szczecin. Nowych peronów doczekają się podróżni w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie. Przystanki zostaną wyposażone z nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Zamontowane zostanie także nowe oświetlenie, a przebudowane dojścia do peronów zapewnią dostęp do kolei osobom niepełnosprawnym.
Remont za 62,5 mln zł wykona konsorcjum firm Infra Silesia i Transkopol. Prace mają zakończyć się w listopadzie przyszłego roku.
Niestety jak na razie remontu nie doczeka się stacja kolejowa w Głogowie oraz most w Brzegu Dolnym. Czy i w jakim zakresie zostaną one zmodernizowane wykaże studium wykonalności, które gotowe będzie w drugiej połowie przyszłego roku. Jak szacują przedstawiciele PKP PLK, remont całej linii z Wrocławia do Szczecina zakończy się około 2023 r.
ZOBACZ TEŻ: WE WROCŁAWIU PROTESTOWALI PRZECIWKO WYCINCE PUSZCZY BIAŁOWIESKIEJ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?