Kolejarze wyremontują alternatywną trasę na Opole

    Kolejarze wyremontują alternatywną trasę na Opole

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Linia kolejowa biegnąca przez Siechnice

    Linia kolejowa biegnąca przez Siechnice ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt przebudowy linii kolejowej z Wrocławia do Opola. Chodzi o alternatywną trasę przez Siechnice i Jelcz-Laskowice. Linia ma odzyskać dawny blask do 2023 r. Pozwoli to odciążyć główną nitkę magistrali E30 prowadzącą do Opola przez Oławę i Brzeg.
    Linia kolejowa biegnąca przez Siechnice

    Linia kolejowa biegnąca przez Siechnice ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    Według wstępnych założeń remont ma zwiększyć prędkość na całej linii do 100 km/h zarówno dla pociągów pasażerskich (w obecnym rozkładzie jazdy pomiędzy Jelczem-Laskowicami a Opolem kursuje jedna para pociągów) jak i towarowych. Tory mają zostać przystosowane do obciążeń 221 kN na oś, co pozwoli na prowadzenie ciężkich składów towarowych. W tej chwili z linii korzysta przeciętnie ok. 30 składów towarowych na dobę.


    – Przyszłe prace na podstawie opracowanej dokumentacji zapewnią m.in. skrócenie czasu przejazdu pociągów, poprawę przepustowości linii, która pozwoli na zwiększenie ich częstotliwości, lepsze możliwości skomunikowania oraz punktualność realizowanych połączeń. Na stacjach i przystankach usprawniona zostanie informacja, a perony i dojścia do peronów zapewnią dostęp do pociągów osobom niepełnosprawnym – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

    Wybrany wykonawca będzie musiał ponadto przygotować wnioski o wydanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, decyzji administracyjnych, a także materiały przetargowe na roboty budowlane. W kolejnym etapie inwestycji firma pełnić będzie nadzór w okresie realizacji robót budowlanych. Wykonawca będzie miał 590 dni na przygotowanie dokumentacji projektowej. Remont ma potrwać do 2023 r.

    Szacunkowa wartość zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej to ok. 25 mln zł. Termin składania ofert upływa 26 lipca. Jak informują przedstawiciele PKP PLK, prace zostaną podzielone na cztery odcinki:
    • Opole Groszowice - szlak Czarnowąsy - Dobrzeń
    • Szlak Czarnowąsy - Dobrzeń - Karłowice
    • Szlak Karłowice - Biskupice Oławskie - szlak Biskupice Oławskie - Jelcz-Laskowice
    • Jelcz-Laskowice - szlak Siechnice - Brochów


    Przypomnijmy, że w 2013 r. kosztem 51 mln zł PKP PLK przebudowała fragment linii na odcinku Czernica Wrocławska - Wrocław Brochów. Przebudowane zostały wtedy także stacje w Siechnicach i Jelczu Miłoszycach. Skróciło to czas przejazdów pomiędzy Wrocławiem a Jelczem z 40 do 25 minut.

    Zdaniem kolejarzy remont całej linii pozwoli na odciążenie głównej magistrali kolejowej z Wrocławia do Opola, prowadzącej przez Oławę i Brzeg.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      fatalny

      fatalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      fatalny pomysł, tam jest jeden tor w pełni obłożony przez osobowe pociągi wypełnione po brzegi!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama