Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych (DZMiUW) zakończył przebudowę mostu Widawskiego nad Widawą, w ciągu ul. Sułowskiej. Ruch został już wcześniej przełożony na nowy most, a potem firma wybrana przez ZDiUM rozpoczęła rozbiórkę tymczasowej przeprawy. Tymczasowy most był używany przez kierowców na czas przebudowy mostu Widawskiego.
A co z pozostałymi mostami nad Widawą?
DZMiUW prowadził przebudowę pięciu mostów, w tym Strachocińskiego i przeprawy kolejowej obok niego (mosty w ciągu ul. Swojczyckiej i Strachocińskiej). Ta inwestycja została także zakończona. Inwestor czekał jedynie na otwarcie ul. Miłoszyckiej. Przy okazji zostało przebudowane nabrzeże w tej okolicy.
Były liczne opóźnienia w budowie kolejnego mostu - Pęgowskiego. Tu prace prowadzi firma Mota Engil. W sierpniu 2015 roku przeniesiono ruch na most tymczasowy i rozpoczęły się prace. Wtedy oficjalnie podawano, że ich koniec jest planowany na grudzień 2016 roku.
Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych informował nas pod koniec ubiegłego roku, że prace wstrzymano zimą ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne i niskie temperatury. Bo wymagały dodatnich temperatur, dlatego przewidywany termin oddania mostu Pęgowskiego do użytku przesunął się z końca ubiegłego roku na maj tego roku. Wtedy najwcześniej pojedziemy przeprawą.
Wśród budowanych pięciu mostów, najmniej zaawansowana jest realizacja północnej jezdni mostów Krzywoustego. Kierowcy jadą tylko południową jezdnią (tą prowadzącą w kierunku centrum miasta), gdzie mają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Tu daty zakończenia prac się przesuwały.
- Termin udostępnienia dla ruchu tej części mostu to przełom maja/czerwca 2017 r. W najbliższym czasie nie przewiduje się zmian w istniejącej organizacji ruchu. Obecnie ruch odbywa się po nitce południowej mostu - mówiła nam zimą tego roku Agnieszka Piwowarczyk z Działu Projektu Banku Światowego DZMiUW. Dziś potwierdza, że ten termin jest aktualny, nie ma na razie informacji o aneksowaniu nowego.
Budowa pięciu nowych mostów związana jest z Modernizacją Wrocławskiego Węzła Wodnego. W ramach tej inwestycji zaplanowano też remont zniszczonego podczas powodzi w 1997 r. przelewu na kanale ulgi Odra-Widawa (tzw. tamka betonowa) wraz z rozbudową koryta kanału i remontem przepustu melioracyjnego.
Zaprojektowano też nowe wały w rejonie Swojczyc i Kowal oraz prace drogowe związane z przebudową istniejącej infrastruktury.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?