Część mostów nad Widawą już gotowa (ZDJĘCIA)

    Część mostów nad Widawą już gotowa (ZDJĘCIA)

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na ulicy Sułowskiej kierowcy jadą już nowym mostem Widawskim
    1/5
    przejdź do galerii

    Na ulicy Sułowskiej kierowcy jadą już nowym mostem Widawskim ©Fot. Paweł Relikowski

    Kierowcy jeżdżą już nowym mostem Widawskim, a tymczasowy został rozebrany. Natomiast najmniejszy postęp prac przy Widawie jest na mostach Krzywoustego.
    Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych (DZMiUW) zakończył przebudowę mostu Widawskiego nad Widawą, w ciągu ul. Sułowskiej. Ruch został już wcześniej przełożony na nowy most, a potem firma wybrana przez ZDiUM rozpoczęła rozbiórkę tymczasowej przeprawy. Tymczasowy most był używany przez kierowców na czas przebudowy mostu Widawskiego.

    A co z pozostałymi mostami nad Widawą?

    DZMiUW prowadził przebudowę pięciu mostów, w tym Strachocińskiego i przeprawy kolejowej obok niego (mosty w ciągu ul. Swojczyckiej i Strachocińskiej). Ta inwestycja została także zakończona. Inwestor czekał jedynie na otwarcie ul. Miłoszyckiej. Przy okazji zostało przebudowane nabrzeże w tej okolicy.

    Były liczne opóźnienia w budowie kolejnego mostu - Pęgowskiego. Tu prace prowadzi firma Mota Engil. W sierpniu 2015 roku przeniesiono ruch na most tymczasowy i rozpoczęły się prace. Wtedy oficjalnie podawano, że ich koniec jest planowany na grudzień 2016 roku.

    Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych informował nas pod koniec ubiegłego roku, że prace wstrzymano zimą ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne i niskie temperatury. Bo wymagały dodatnich temperatur, dlatego przewidywany termin oddania mostu Pęgowskiego do użytku przesunął się z końca ubiegłego roku na maj tego roku. Wtedy najwcześniej pojedziemy przeprawą.

    Wśród budowanych pięciu mostów, najmniej zaawansowana jest realizacja północnej jezdni mostów Krzywoustego. Kierowcy jadą tylko południową jezdnią (tą prowadzącą w kierunku centrum miasta), gdzie mają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Tu daty zakończenia prac się przesuwały.

    - Termin udostępnienia dla ruchu tej części mostu to przełom maja/czerwca 2017 r. W najbliższym czasie nie przewiduje się zmian w istniejącej organizacji ruchu. Obecnie ruch odbywa się po nitce południowej mostu - mówiła nam zimą tego roku Agnieszka Piwowarczyk z Działu Projektu Banku Światowego DZMiUW. Dziś potwierdza, że ten termin jest aktualny, nie ma na razie informacji o aneksowaniu nowego.

    Budowa pięciu nowych mostów związana jest z Modernizacją Wrocławskiego Węzła Wodnego. W ramach tej inwestycji zaplanowano też remont zniszczonego podczas powodzi w 1997 r. przelewu na kanale ulgi Odra-Widawa (tzw. tamka betonowa) wraz z rozbudową koryta kanału i remontem przepustu melioracyjnego.

    Zaprojektowano też nowe wały w rejonie Swojczyc i Kowal oraz prace drogowe związane z przebudową istniejącej infrastruktury.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      błagam ..

      wuja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      zróbcie wreszcie te remonty bo przez to od kilku lat stoję w korkach, a nie lubię...;-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miecio

      gonzp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      piszcie sobie o bzdetach czy fajna dupa z twarzy,
      ale czy ktoś z was jechał tym mostem na Widawie??? Na dzień dobry studzienka jest kilka cm zagłębiona pod poziomem asfaltu. czy naprawdę w tym...rozwiń całość

      piszcie sobie o bzdetach czy fajna dupa z twarzy,
      ale czy ktoś z was jechał tym mostem na Widawie??? Na dzień dobry studzienka jest kilka cm zagłębiona pod poziomem asfaltu. czy naprawdę w tym kraju nie da się zrobić normalnych studzienek??? Równo z asfaltem?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DTR

      DTR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Ja napiszę inaczej. Dlaczego w tym kraju przy przebudowie nie wywali się studzienek poza jezdnię? Czy to takie ciężkie? A tak w przyszłym roku czeka nas kolejny remont samej studzienki. Za dwa lata...rozwiń całość

      Ja napiszę inaczej. Dlaczego w tym kraju przy przebudowie nie wywali się studzienek poza jezdnię? Czy to takie ciężkie? A tak w przyszłym roku czeka nas kolejny remont samej studzienki. Za dwa lata w tym miejscu na łączeniu asfaltów będziemy niszczyć nasze zawieszenie bo powstaną różnice wysokości. Za 3 lata kolejny remont w tym samym miejscu bo będzie trzeba to wyrównać itd itp.

      A niech któryś z nas spróbuje wyegzekwować z ubezpieczenia odszkodowanie za niszczenie zawieszenia. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama