Wrocławscy urzędnicy planują poprowadzenie linii tramwajowych w około 40 miejsc. Dla trzynastu tras, których budowa ich zdaniem jest najważniejsza, wykonali symulacje, które miały pokazać którędy najlepiej poprowadzić torowisko, gdzie zlokalizować przystanki i ile potencjalnie osób mieszka w okolicy.
Pokazaliśmy Państwu te miejsca i zorganizowaliśmy głosowanie. Chcieliśmy się dowiedzieć, gdzie tramwaj jest najbardziej potrzebny. Z naszej perspektywy liczy się realne zainteresowanie mieszkańców inicjatywą, a nie koszta. W końcu z budżetu mają powstawać inwestycje potrzebne mieszkańcom.
Wygrało Jagodno – osiedle spisane na razie przez urzędników na straty ze względu na zbyt małą liczbę zameldowanych osób (ok. 6 tys.). Realnie według rady osiedla, mieszka tam nawet ponad 10 tys. osób. Tymczasem ta kandydatura zdobyła 6,4 tys. głosów internautów (można było głosować wielokrotnie).
Tory długości 2,8 km, prowadziłyby wzdłuż ul. Buforowej. Zaplanowano pięć przystanków: na wysokości cmentarza Św. Ducha, Konduktorskiej, Malinowskiego, Brzozowej i osiedla Cztery Pory Roku. Na razie w obszarze do 500 m zameldowanych jest 1,5 tys. osób, a do 2023 będzie to 4,8 tys.
To więcej głosów niż oddano na stworzenie torowisk prowadzących na Stabłowice (5 527 głosów) i Psie Pole (4 654). Może dziwić, że mieszkańcy Psiego Pola nie zdominowali głosowania, ale z drugiej strony, dla mieszkających daleko od centrum osób jedynie auto jest na razie wygodnym środkiem transportu i tramwaj tego nie zmieni. Na pewno liczyło się także zaangażowanie poszczególnych rad osiedli w głosowanie, także reklamowane na portalach społecznościowych.
Teraz wyniki głosowania przekazaliśmy urzędnikom do analizy. W głosowaniu nie brały udziału realizowane inwestycje – budowa torowiska na Hubskiej, projekt i budowa torów na Popowice i Nowy Dwór, a także torowisko przez mosty Chrobrego na Swojczyce. Po budowie wymienionych torowisk do 2020 r., przyjdzie pola na kolejne. Czy to będzie Jagodno?
– Cieszę się, że jest taka inicjatywa i takie głosowanie – mówi nam Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miasta. – Na pewno będę się przyglądał temu z ciekawością. To materiał do analizy – dodaje. Budowa torowiska na Jagodno jest jego zdaniem potrzebna i nie wyklucza jej za kilka lat, ale na razie podaje dane z których wynika, że mieszka tam za mało osób, a co za tym idzie, budowa jest nieopłacalna. – Jesteśmy urzędnikami, patrzymy na rachunek ekonomiczny – wyjaśnia.
A oto wyniki głosowania: Jagodno, Stabłowice, Psie Pole, Maślice, Muchobór Wielki, Ołtaszyn, Borowska, Oporów przez Racławicką, Rogowska, Klecina, Bystrzycka i Balonowa, Kamieńskiego. Najmniej głosów zdobyły tory na Bartoszowice.
Liczbę głosujących i szczegóły dotyczące tras tramwajów na poszczególne osiedla, znajdziecie tutaj: Gdzie ma pojechać tramwaj? (WYNIKI)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?