Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy pojadą po Wrocławiu nowe tramwaje Modertransu?

Redakcja
Modertrans Moderus Beta – tramwaje będą w kolorze niebieskim, podobnym do pes twist
Modertrans Moderus Beta – tramwaje będą w kolorze niebieskim, podobnym do pes twist
.Jakiś czas temu wrocławskie MPK podpisało umowę na dostarczenie nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów Modertrans. Jako że na pojazdy otrzymaliśmy dotację z funduszy unijnych, projekt musi być rozliczony do końca roku. Tymczasem mamy koniec listopada, a nie wiemy nic o postępach w pracy nad wozami tramwajowymi. Co z tym projektem – pyta nasz Czytelnik Szymon Haładyn. Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

MPK Wrocław uspokaja: kontrakt będzie rozliczony do końca roku, utrata unijnej dotacji nam nie grozi. Tramwaje firmy Modertrans z Poznania (model Moderus Beta), pojawią się na wrocławskich torach przed świętami Bożego Narodzenia. Wozy są w produkcji, już widać koniec prac.

– Bez obaw. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem i nadzorujemy realizację tego kontraktu. Moderusów spodziewamy się we Wrocławiu jeszcze przed świętami, co pozwoli nam rozliczyć ten projekt do końca roku. Od początku wiedzieliśmy, że zakup ten zrealizujemy i rozliczymy niemal w ostatniej chwili i jesteśmy na to przygotowani. Tempo finalizacji kontaktu wynika z determinacji do pozyskania przez MPK i gminę Wrocław środków unijnych jeszcze z poprzedniego rozdania. Szansa taka pojawiła się w zasadzie w ostatniej chwili i jedynym producentem, który z pełną odpowiedzialnością zdecydował się wyprodukować tramwaje w tak krótkim terminie, była poznańska firma Modertrans – mówi Agnieszka Korzeniowska z MPK.

Łącznie poznańskich tramwajów będzie sześć, z perspektywą zamówienia kolejnych 16 w najbliższym czasie. Wszystko zależy od uzyskanych środków z Unii i tego, czy tramwaje te sprawdzą się na wrocławskich torach. Z tym nie powinno być problemu, bo konstrukcyjnie przypominają wrocławskie protramy.

To niestety oznacza, że są to tramwaje słabo zaawansowane technologicznie. Mają jedynie 25 proc. niskiej podłogi, wyglądem przypominają jeżdżące po Wrocławiu modele Protram WrAs. Mają jednak plusy: są klimatyzowane w przeciwieństwie do protramów, konstali czy starszych modeli skód. No i są bardzo tanie (w porównaniu z innymi nowymi tramwajami, które kupował Wrocław): kosztują 3,75 mln zł za sztukę, czyli ponad połowę mniej niż jedna pesa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska