Kampania wystartowała 14 grudnia i trwać będzie przez najbliższe tygodnie. Licznie zaangażowali się w nią znani ze świata mediów, m. in. Maja Ostaszewska, Agnieszka Woźniak-Starak, Jarosław Boberek i Marzena Rogalska.
Kampanię rozpoczęła emisja animacji, do której głos podkładają Joanna Jabłczyńska i Jarosław Boberek. Opowiada ona o losach psa, który jako szczeniak trafił do domu jako prezent gwiazdkowy, a niedługo później został porzucony i starość spędza w schronisku.
- Zwierzę jest czującą, wrażliwą istotą. Zwierzęta są jak małe dzieci. Decyzja o posiadaniu zwierzaka to decyzja o posiadaniu kolejnego członka naszej rodziny - mówi Maja Ostaszewska. - Zdecydowanie odradzam pochopne decyzje. Schroniska w całej Polsce są przepełnione pieskami i kotkami, które trafiły tam, bo ktoś sprezentował je swoim bliskim czy znajomym, którzy nie byli na to gotowi. Zwierzę to nie zabawka: to bardzo ważne, by być tego świadomym.
W swojej kampanii fundacja Sarigato proponuje trzy sposoby pomocy psom. Wszyscy chętni mogą zrobić dla swojego pupila lub wybranego schroniska zakupy za pośrednictwem fundacyjnego sklepu internetowego, z którego 100% zysku przeznaczane jest na pomoc bezdomnym zwierzętom. Każdy chętny może w ramach kampanii zorganizować zbiórkę darów dla wybranego schroniska. Dodatkową drogą pomocy jest edukacja i dzielenie się zdobytą wiedzą.
Skala problemu nieodpowiedzialnych adopcji i porzuceń jest ogromna. Niestety, głównym źródłem bezdomności zwierząt wciąż jest nieodpowiedzialne zachowanie ludzi, czasem podarowanie psa w formie prezentu bez wcześniejszego ustalenia tego z opiekunami dziecka.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?