Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest wniosek o likwidację buspasa na Traugutta

Redakcja
Buspas na Traugutta od początku nie podobał się wielu mieszkańcom
Buspas na Traugutta od początku nie podobał się wielu mieszkańcom Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Likwidacja buspasa na ulicy Traugutta - to jedna z pierwszych propozycji, zgłoszonych przez mieszkańców w ramach nowej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Wcześniej także w WBO zdecydowano o tym, że ten budzący kontrowersje buspas powstanie. Czy teraz mieszkańcy postanowią o jego likwidacji? Urzędnicy już kręcą nosem. Bo nowy pomysł im się nie podoba.

Buspas na ul. Traugutta wprowadzono we wrześniu ubiegłego roku. Kierowcom zostawiono do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Projekt zrealizowano właśnie w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Pomysł w głosowaniu poparło wówczas 1117 osób. To rozwiązanie od początku krytykowali kierowcy. Krytykowali je także wrocławscy radni i to nie tylko ci opozycyjni. Urzędnicy wciąż upierają się jednak, że buspas zdaje egzamin i apele o jego likwidację odrzucają.

Od 2 stycznia można zgłaszać projekty w nowej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Jedną z pierwszych zgłoszonych już inicjatyw była ta dotycząca likwidacji buspasa na ul. Traugutta. Autor projektu chce zlikwidować buspas "ze względu na paraliż komunikacyjny". - Do czasu wydzielenia torowiska ruch na ulicy Traugutta i Krakowskiej odbywał się powoli, lecz płynnie. Od czasu jego wydzielenia ulica praktycznie cały czas się korkuje, mało tego tramwaje, które do tej pory jeździły bez większych opóźnień stoją teraz w korku na ulicy Krakowskiej - czytamy w uzasadnieniu projektu.

Bogdan Zdrojewski:
Buspas na Traugutta to dowód, że kierowca we Wrocławiu jest niemile widziany. Warto zadać sobie pytanie, kim jest ten kierowca-intruz? Przecież to nie turysta. W większości przypadków to wrocławianin, prowadzący działalność w oparciu o samochód. To ważny podatnik. To przeważnie usługodawca, handlowiec, serwisant, osoba prowadząca działalność handlową, gastronomiczną, informatyczną. To także przewóz osób starszych, niepełnosprawnych, ale także dzieci podwożonych do szkół czy przedszkoli z miejsc niemających przystanków komunikacji zbiorowej. Traugutta to przykład, jak usatysfakcjonować tysiąc osób kosztem dwustu tysięcy.

Wszystko wskazuje jednak na to, że mieszkańcy Wrocławia nie będą mieli okazji zdecydować, czy są za likwidacją buspasa na ul. Traugutta. Urzędnicy chcą w tej kwestii zdecydować za wrocławian. I już sygnalizują, że w ogóle nie dopuszczą tego projektu do głosowania.

- Wrocławski Budżet Obywatelski kieruje się zasadą gospodarności, a likwidacja inwestycji, na którą wydano środki w poprzednim roku nie wydaje się spełniać tej zasady - mówi Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.
- Nie jest to również projekt inwestycyjny, a w WBO realizować możemy projekty inwestycyjne. Zatem moim zdaniem, ten projekt nie spełnia wymogów formalnych, aby mógł być poddany pod głosowanie - dodaje Świerczewski. - Weryfikacja projektów jest jeszcze przed nami i ostateczną wiedzę jak ona przebiegła będziemy mieli dopiero na koniec maja - zastrzega.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska